Web Analytics Made Easy - Statcounter

​به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران، از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا، اطلاعات حاصل از مطالعات در چندین کشور حاکی از تجویز آنتی بیوتیک در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ دارد.

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، آنتی بیوتیک ها در درمان کووید-۱۹ موثر نیستند. آنتی بیوتیک ها فقط می‌توانند عفونت های باکتریایی و نه عفونت های ویروسی را درمان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال سئوال این است که چرا با وجود ویروسی بودن عامل بیماری، آنتی بیوتیک (داروهای ضد باکتری) برای برخی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تجویز می‌شود؟

شواهد موجود در این زمینه نشان می دهد ویروس کرونا باعث ایجاد عفونت تنفسی می شود که می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند. ضعیف شدن سیستم ایمنی، می تواند خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی را افزایش دهد و فرد را برای مبارزه با بیماری با دشواری روبرو سازد.

نتایج مطالعه ای بر روی ۲۴۷ بیمار کووید-۱۹ بستری در ووهان چین نشان داد که ۱۵ درصد از آنها -و نیمی از کسانی که فوت کرده اند- به عفونت های باکتریایی مبتلا شده اند. بنابراین پزشکان ممکن است از آنتی بیوتیک ها، جهت پیشگیری و یا درمان عفونت های باکتریایی ثانویه مانند ذات‌الریه باکتریایی، به عنوان بخشی از فرایند مراقبت بیمار استفاده کنند.

در نتیجه‌ آنتی بیوتیک ها ویروس را درمان نمی کنند بلکه فقط در برابر عفونت های باکتریایی موثر هستند. از آنجا که ابتلا به عفونت تنفسی می تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند، بنابراین افراد مبتلا به کووید-۱۹ ممکن است برای پیشگیری و درمان عفونت های باکتریایی ثانویه آنتی بیوتیک را دریافت کنند.

کد خبر 5114828

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا آنتی بیوتیک موسسه ملی تحقیقات سلامت تحقیقات علمی حاکمیت سایبری واکسن کرونا شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی ویروس کرونا فناوری نانو نوآوری قاسم سلیمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ایالات متحده امریکا گوشی هوشمند کشاورزی عفونت های باکتریایی آنتی بیوتیک ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۷۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو

حدود چهار درصد از کل بودجه درمان در کشور‌های پیشرفته صرف درمان سینوزیت می‌شود. با توجه به آغاز فصل گرم و استفاده زیاد از کولر در ماشین، منازل و محل کار شرایطی فراهم می‌شود تا این چالش موج افزایشی داشته باشد.

به گزارش عصرایران، مهمترین علائم سینوزیت درد پیشانی و صورت، کاهش حس بویایی، گرفتگی بینی، ترشحات سبز رنگ بینی، احساس پری و سنگینی صورت و تب بالای ۳۸.۵ درجه است.

در شرایطی که آنتی‌بیوتیک‌ها اغلب برای درمان عفونت‌های سینوسی تجویز می‌شوند، روش‌های طبیعی متعددی نیز برای تسکین علائم و تسریع روند بهبودی وجود دارد. در این مطلب، به بررسی برخی از موثرترین درمان‌های طبیعی برای سینوزیت می‌پردازیم.

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • درمان معجزه‌آسای حساسیت فصلی با عطر طبیعی
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • (اینفوگرافیک) درمان عفونت سینوس بدون دارو
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور