Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی اصلاح طلبان موضوع شورای نگهبان و عبور زنان از فیلتر این شورا را مطرح می کنند که اول بایستی زنان از فیلتر منافع سیاسی این جریان سیاسی عبور کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان برای اینکه سبد رای خود را از آرای زنان پر کنند در هر انتخاباتی با وعده های پوشالی به تبلیغ در این حوزه می پردازند اما به وقت عمل همه این وعده ها فراموش می شود تا جایی که حتی خود فعالان زن اصلاح طلب نیز نسبت به وعده های پوشالی و دروغ این جریان سیاسی گلایه و اعتراض دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 وعده وزارت زنان را دادند اما نه تنها دولت با همه جابه جایی های کابینه دولت دوازدهم زنی را به عنوان وزیر به مجلس پیشنهاد نکرد بلکه اصلاح طلبان شورای شهر تهران که همه صندلی های سبز پارلمان شهری را نیز در اختیار دارند، هیچگاه زنی را به عنوان شهردار انتخاب نکردند.     این درحالی بود که کارشناسان سیاسی همواره اطمینان می دادند که اگر زنی به عنوان وزیر به مجلس معرفی شود با توجه خاصی که مجلس و جامعه سیاسی به مدیریت زنان دارد امکان رای اعتماد و انتصاب یک زن در این پست  حساس بسیار بالا بود.     روزنامه اصلاح طلب اعتماد در این باره نوشت: « گفته می‌شود برخی احزاب اصلاح‌طلب درصدد حمایت از «معصومه ابتکار» در انتخابات پیش‌رو هستند.  سهیلا جلودارزاده، چهره سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس در این باره به «اعتماد» گفته است: «حضور زنان در انتخابات به عنوان کاندیدا که ضرر ندارد! خانم‌ها در همه دوره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده‌اند؛ چون به‌هرحال نحوه برخورد با حقوق سیاسی- اجتماعی زنان برای‌شان مهم است و به این ترتیب می‌توانند در این عرصه اثرگذاری کنند و به این ترتیب می‌توانند چگونگی مواجهه با حقوق زنان را رصد کنند. اما اینکه در انتخابات 1400 چقدر احتمال دارد که زنان کاندیدا بتوانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، محل بحث است و شخصا فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد!»     درحالی اصلاح طلبان موضوع شورای نگهبان و عبور زنان از فیلتر این شورا را مطرح می کنند که اول بایستی زنان از فیلتر منافع سیاسی این جریان سیاسی عبور کنند.   آنچه از اخبار و شنیده های جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به گوش می رسد چندان کاندیداتوری زنان در این حوزه مطرح نیست و به نظر می رسد اصلاح طلبان بازهم به طور تزئینی و نمایشی از کاندیداتوری زنان صحبت می کنند و درواقع به دنبال آرای آنان هستند تا ارتقای جایگاه مدیریتی و اجتماعی زنان.   کاندیداتوری ابتکار نیز همواره مطرح شده است. این جریان سیاسی برای هر پست وزن داری همچون شهرداری و ریاست جمهوری و ... نام وی را به عنوان نمایشی مطرح می کند. این درحالی است که خود معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان می کند که این اخبار جدی نیست. هر چند که کارنامه کاری وی در سازمان محیط زیست و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بسیار کارنامه ضعیف و جنجالی است و به نظر نمی رسد که در این حوزه اعتبار خاصی وی در میان افکارعمومی داشته باشد و معرفی مکرر و تبلیغاتی وی نشان دهنده دست های خالی جریان اصلاحات برای استفاده از نخبگان زن و سطح پرورش و ارتقای آنان در این جناح سیاسی است.   انتهای پیام/      

منبع: دانا

کلیدواژه: جریان سیاسی زنان از فیلتر ریاست جمهوری اصلاح طلبان اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ابهر گفت: روشن شدن هیمنه پوشالی آمریکا و تقویت غرور ملی از مهم‌ترین نتایج عملیات وعده صادق است.

سیاوش طاهری امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در دیدار با جمعی از سپاهیان ابهر که در راستای تقدیر از عملیات وعده صادق برگزار شد، حملات سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی را یک افتخار غرورانگیز دانست و اظهار کرد: این اقدام سپاه که در پی فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تنبیه رژیم صهیونستی صورت گرفت نشان داد این رژیم پوشالی است و هیمنه پوشالی آن نیز برای همگان روشن شد.

وی با توضیح اینکه حملات موشکی ایران به رژیم اشغال‌گر صهیونستی نشان اقتدار ایران اسلامی است، گفت: با انجام عملیات وعده صادق توسط دلیرمردان کشورمان دنیا فهمید که ایران اسلامی در حفاظت از کیان اسلامی خود با هیچ قدرتی مسامحه نمی‌کند.

او با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی تدابیر رهبر معظم انقلاب را اجرایی کرده و کارهای بسیار خوبی را برای این انقلاب انجام داده‌اند و در مقابل تفکر و اندیشه دشمن به خوبی ایستادند، تصریح کرد: این ایستادگی موجب شده که دشمن همچنان نتواند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند.

در ادامه این دیدار نیز فرمانده سپاه ناحیه ابهر، عنوان کرد: سپاه پاسداران به عنوان یک مولد انقلاب، رسالت صیانت از انقلاب و حفظ دستاوردهای آن را داشته و کارهای موثری در کشور انجام داده است.

سرهنگ علیرضا افشار حملات موشکی ایران را گوشه‌ای بسیار کوچک از قدرت نظامی کشور دانست و افزود: در ۷۵ سال گذشته این رژیم توسط قدرت مسموم رسانه‌های خود، القا کرده بود گنبد آهنی این رژیم غیر قابل نفوذ بوده و هیچ چیزی از آن قدرت عبور ندارد اما دنیا دید که گنبد آهنی این رژیم نیز همانند خود رژیم پوشالی است.

وی خاطرنشان کرد: ما رژیمی را تنبهه کردیم که بنا به آمار رسمی کلاهک هسته‌ای دارد و در این حملات نیز امریکا و اروپا و برخی کشورهای همسایه از آنها حمایت می‌کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید