Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:02:59 GMT

افزایش اعتبارات بخش سلامت در بودجه سال آینده

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۷۶۷۶

افزایش اعتبارات بخش سلامت در بودجه سال آینده

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی سه شنبه شب در دومین جلسه مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جهرم با دانشکده علوم پزشکی گراش اظهار داشت: بسیار جای خوشحالی دارد که دو دانشگاه و دانشکده در جمعی صمیمانه و با ایجاد تفاهم در جهت حل مسائل و پیشبرد اهدافشان گرد هم آمده و هدفشان ارتقا سلامت مردم منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر دو شهرستان دارای سابقه و مشترکات فرهنگی و مذهبی هستند، افزود: تعاملات خوب هر دو شهرستان می‌تواند چشم انداز خوبی برای منطقه ایجاد کند. پیگیری‌ها و تلاش‌های نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در راستای ارتقای حوزه سلامت و توسعه پروژه‌های عمرانی در منطقه لارستان و گراش ستودنی است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر ظرفیتی که در این دو شهرستان و جنوب استان فارس وجود دارد مربوط به نظام و کل کشور و هدف ما فقط خدمت به همه مردم است.

رضایی کوچی بیان کرد: بحران کرونا ارزش خدمات کادر بهداشت و درمان را بیشتر نمایان کرد و فعالیت خالصانه این عزیزان و حضورشان در صحنه نشان داد که حوزه سلامت بسیار مهم و در جهت ارتقا آن باید بیشتر تلاش کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در بودجه سال آینده حتماً اعتبارات بیشتری برای بخش سلامت در نظر خواهیم گرفت.

وی اظهار کرد: سعی می‌کنیم تمام نکاتی که در این جلسه گفته شد به خصوص تلاش برای ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان‌ها در مجلس مطرح شود.

همچنین حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در ادامه جلسه گفت: تمام تلاش ما ایجاد رفاه و ارتقای سلامت مردم بوده است که در این راستا سعی کردیم از تجربیات سایر نمایندگان در مجلس بهره مند شویم.

وی افزود: یکی از این نماینده‌ها در مجلس، نماینده مردم شهرستان جهرم و رئیس کمسیون عمران مجلس بوده است که کمک و همکاری وی در تخصیص اعتبارات لازم جهت پروژه‌ها مختلف به خصوص پروژه‌های راهسازی، بسیار مؤثر بوده است.

حسین زاده خاطر نشان کرد: شهرستان‌های جهرم و گراش در حیطه درمان بخصوص در بحث درمان ناباروری، درمان سرطان و بیماری‌های کلیوی حرف برای گفتن داشته و پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه دارند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز تصریح داشت: در سال‌های اخیر جهرم در حوزه بهداشت و درمان ارتقای خوبی داشته است که استفاده از ظرفیت‌ها و تجربیات این شهرستان برای شهرستان گراش مفید خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: خیرین بسیار ارزشمندی در هر دو شهرستان وجود دارند و سالیان سال است که از حضور این خیرین بزرگوار استفاده می‌کنیم و با برنامه ریزی و تعامل می‌توانیم کمک‌های این بزرگواران در حوزه بهداشت و درمان در هر دو شهرستان را کانالیزه و بهینه‌تر کنیم.

حسین زاده گفت: برای ایجاد انگیزه و دلگرمی بیشتر در خیرین بزرگوار، درصدد ارائه طرحی به مجلس هستیم تا تسهیلاتی برای این بزرگواران در حوزه‌های مختلف در نظر بگیریم.

کد خبر 5115382

منبع: مهر

کلیدواژه: بودجه سلامت جهرم قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی اولین سالگرد شهادت حاج قاسم ویروس کرونا شیراز کرمانشاه آمار کرونا آلودگی هوا گرگان بوشهر عکس استانها جبهه مقاومت شهرستان کرج شهرکرد دو شهرستان نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۱۰ در مورد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 (جداول بودجه) در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شبنه یازدهم اردیبهشت ماه) قرار دارد.

وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 10- ج درباره اعتبارات استانی از مجموع 210 نماینده حاضر در جلسه با 154 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در جلسه علنی در توضیح بخش درآمدی جدول 10- ج لایحه بودجه گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی است که ریالی در آن بالا و پایین نشده، بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود، این جدول به بخشهای مختلفی تقسیم می‌شود، در بخشی از جدول حدود 1500 میلیارد تومان به بودجه‌های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استانها تقسیم می‌شود. هیچگونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط 4 ستون به آن اضافه شده، 4 مورد آن نیز در مورد مباحث استانی است.

در ادامه داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه علنی حضور دارد در توضیح این جدول اظهار کرد: این جدول با نظر دولت تنظیم شده، تغییرات مختصری بر آن اعمال شده که مخالفتی با آن نداریم، مبالغ عنوان شده در این جدول به صورت یک جا برای حل مسائل مدارس نیمه تمام، راه‌های روستایی و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود و همگی در یک ستون آورده می‌شود اما در ستون توازن یک سوءبرداشتی نشود، بودجه در اختیار نمایندگان است، قطعا توافق ما این نیست که بودجه را در اختیار نمایندگان بگذاریم بلکه این اعتبارات بودجه ای در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه اظهار کرد: تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

همچنین در بخش دیگری از جلسه قالیباف در توضیح جدول مذکور بیان کرد: بخشی که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می‌گیرد توافق بر این شده است که در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی آن استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار بگیرد، با نظر دوستان در همان سیستم نیز انجام پذیرد، حتی اولویت هم باید با کارهای زیرساختی باشد، چون توافق صورت گرفته ابهامی نیز ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: 1.5 همتی که برای موضوع فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده بود که در حوزه ملی باشد با پیشنهاد دولت در همان مبحث استانی تعلق می‌گیرد.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس از روز گذشته وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 (جداول) شدند.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • موافقت مجلس با جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۳
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس