Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه آمریکا دستور حذف نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم را امضا کرده است.

مایک پمپئو در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: پس از ماه‌ها مذاکره، دستور حذف سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم را با تضمین پرداخت غرامت به آمریکایی‌های قربانی تروریسم و خانواده‌های آن‌ها امضا کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا ره آورد چنین اقدامی را برای سودان مثبت توصیف کرد و نوشت برای هر نسل، فرصت آزادی تنها یک بار به وجود می‌آید. وی حضور خود در نخستین پرواز مستقیم از اراضی اشغالی به سودان در اواخر ماه اوت را افتخاری بزرگ دانست و از سازش دولت خارطوم با رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

آمریکا در دوران زمامداری عمر حسن البشیر، رئیس جمهوری مخلوع سودان، این کشور را به پناه دادن به تروریست‌های محلی و بین المللی از جمله اسامه بن لادن، رهبر سابق سازمان «القاعده» متهم کرده و نام آن را در فهرست کشور‌های حامی تروریسم قرار داده بود.

با این حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواخر اکتبر سال ۲۰۲۰ در پیامی که برای نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور و رؤسای کمیته‌های مجلس فرستاده شد، اعلام کرده بود که فرمان صادره در ۱۲ اوت سال ۱۹۹۳ میلادی مبنی بر قرار گرفتن نام سودان در فهرست کشور‌های حامی تروریسم را لغو کرده است.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو عادی سازی روابط دولت سودان فهرست کشور های حامی تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم

اعتراضات دانشجویان و استادان دانشگاه به جنگ غزه در بیش از ۵۰ ایالت آمریکا در حال پیگیری است. این اولین تظاهرات ضدجنگ برای نسل جدید در آمریکاست که پس از جنگ و لشگرکشی این کشور به عراق متولد شده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • چادر زدن حامیان فلسطین در آمریکا + فیلم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند