Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به استان خراسان رضوی از ۷۴ پروژه آموزشی و پرورشی با ۸۹۳ کلاس به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کشور بطور همزمان رونمایی به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در آیین افتتاح همزمان پروژه های آموزشی و پرورشی سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور که با حضور استاندار خراسان رضوی، رییس سازمان بسیج سازندگی، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در مجموعه آموزشی رضوان حاشیه شهر مشهد برگزار شد؛ وزیر آموزش و پرورش ضمن ادای احترام به مقام سردار شهید قاسم سلیمانی؛ این پروژه ها را از افتخارات کشور مبتنی بر آموزه های سند تحول برشمرد و اظهار کرد: سیاست دولت توسعه فضاهای آموزشی است و طی سال های ۹۲ تا ۹۹ در هر روز به طور متوسط ۲۸ کلاس درسی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: همچنین اعتبارات سازمان نوسازی مدارس نیز بیش از ۴ برابر شده و علاوه بر آن اعتبارات خیرین مدرسه نیز رشد چهاربرابری داشته، به گونه ای که از ۸۰۰ میلیارد تومان به ۲۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی درباره نامگذاری  پروژه های آموزشی به نام سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی با اشاره به تغییر نظام آموزشی به نظام تربیتی تصریح کرد: توجه بخشی به الگوها از جمله اولویت های نظام تربیتی است و الگوها چون کتاب هایی هستند که نتیجه خوانش آنها رشد تربیتی در پی دارد. وقتی یک نامگذاری صورت می گیرد در آن آرمان های مان را جستجو می نماییم. سردار سلیمانی الگوی شایسته و بزرگ ایران اسلامی و جهان اسلام است که با مردم زیسته و برخوردار از صفات اخلاقی چون صداقت، فداکاری، دشمن ستیزی، مقاومت، وحدت، خلاقیت، سخت کوشی و نیز تبعیت از ولی فقیه است. لذا با نامگذاری ها در واقع تربیت دانش آموزان جهت گیری می شود. این ماگذاری ها هیجانی و اتفاقی نیست بلکه یک انتخاب آگاهانه و هوشیارانه برای گام نهادن در عرصه تربیتی است.

حاجی میرزایی درباره حاشیه شهر مشهد گفت: حاشیه مشهد؛ کانون هجوم جمعیتی است و از این رو تناسب فضای آموزشی با جمعیت لحاظ نشده است. در طرح های تحولی آموزش و پرورش؛ مکان یابی منطقی و اصولی ساخت مدرسه بر اساس پیش بینی های جمعیت شناسی و ظرفیت های اجتماعی لحاظ شده، که کجا واحد آموزشی ساخته شود تا سال های مختلف از آن بهره برداری شود.

وی آموزش و پرورش را یک عائله بزرگ با بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه دانست و درباره سیاست های وزارت خانه خاطرنشان کرد: سیاست ما قبل از اینکه چه مدرسه ای داشته باشیم؛ داشتن مدرسه است. حتی به قیمت برپایی چادر آموزشی اجازه نمی دهیم فردی از آموختن محروم بماند. در کشور ۵۰۰۰ مدرسه زیر ۵ دانش آموز داریم. در بودجه ۱۴۰۰ از محل افزایش ۴۰ درصدی محل گاز که قبلا ۲۰ درصد بوده، سعی بر تکمیل سیستم گرمایشی مدارس داریم.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با انتقاد از میزان سرانه فضای آموزشی در استان اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی ۷۰ سانتی متر از میانگین کشوری کمتر است. سرانه مطلوب و استاندارد فضای آموزشی۸.۳ متر مربع و میانگین این سرانه ۵.۲ متر مربع به ازای هر دانش آموز در کشور است اما میانگین سرانه آموزشی استان خراسان رضوی به رغم تمام تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته ۴.۵ متر مربع است که نسبت به میانگین کشور ۷۰ سانتی مترمربع کمتر است. همچنین ۱۷۰ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که بایستی نسبت به جمع آوری آن اقدامات ضروری صورت گیرد.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به حاشیه شهر مشهد و جمعیت یک میلیون و سیصد هزار نفری جمعیت حاشیه شهر خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی در حاشیه مشهد بسیار بحرانی  است و سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز ۲.۵ مترمربع است لذا حتما باید نسبت به این مناطق نگاه ویژه‌ای داشت. وی میزان مناطق حاشیه مشهد به فضای آموزشی استاندارد و با کیفیت را ۲۸۶ هزار مترمربع بر شمرد که نیازمند بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. البته با توجه به مدل مشارکتی که در پیش گرفته ایم تلاش داریم تا در برنامه یک ساله حاشیه شهر مشهد را تغییر دهیم. در حال حاضر در استان خراسان رضوی ۷۰۰ پروژه ساخت فضای آموزشی در حال احداث وجود دارد و حدود ۱۲۲ پروژه نیز به دلیل کمبود اعتبارات غیرفعال است و در تلاش هستیم تا آنها را نیز فعال کنیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حاج قاسم سليماني الگو وزیر آموزش و پرورش سرانه فضای آموزشی فضای آموزشی حاشیه شهر مشهد آموزش و پرورش قاسم سلیمانی سردار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد

به گزارش قدس خراسان، سید امیر شوشتری روز یکشنبه در نشست خبری در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پنج هزار نفر از این تعداد بازماندگان از تحصیل سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار اعلام شده اند.

وی با بیان اینکه شمار دانش آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی ۷۰ هزار نفر است، بیان کرد: علاوه بر این سه هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین شمار دانش آموزان با حدود ۹۰ درصد را دانش آموزان افغان تشکیل می‌دهند و اتباع عراقی و سوری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته معلم تحت عنوان «همه مدیون تو هستیم» اعلام شده است، گفت: در قالب برگزاری آزمون‌های استخدامی مختلف برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این شمار به ۱۲ هزارو ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابد، بنابراین در سال تحصیلی آینده کمبود معلم نخواهیم داشت.

شوشتری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در خراسان رضوی نیز گفت: کلیه اعتراضات در این زمینه رسیدگی شده است و احکام لازم برای معلمان استان صادر شد.

به گفته وی، کلیه معلمانی که احکام آنان تا پایان اسفند ماه پارسال صادر شده است، معوقات را دریافت کردند.

تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی در خراسان رضوی

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی نیز گفت: در سال گذشته ۳۰۱ پروژه آموزشی با تعداد هزار و ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۵۰ درصد افزایش دارد.

جاسم حسین پور افزود: سال گذشته پنج استخر دانش آموزی تحویل آموزش و پرورش استان شد و امسال نیز چهار استخر دیگر تحویل و برای چهار استخر جدید نیز تامین اعتبار انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی احداث پنج هزار کلاس درس از محل تحقق مولدسازی از مهمترین اقدامات انجام شده خراسان رضوی در این زمینه است.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته بنیاد علوی ۱۰۵ کلاس، بنیاد برکت ۱۷۷ کلاس، کمیساریای عالی ۴۰ کلاس، سازمان مسوولیت‌های اجتماعی ۷۰ کلاس و خیرین ۵۰۰ کلاس درس را در این استان ساختند.

وی اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور پنج و ۲ دهم متر مربع است، در حالی که این رقم در خراسان رضوی چهار و سه دهم متر مربع است.

حسین پور با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های پرجمعیت دانش آموزی کشور است، گفت: هر چه جمعیت دانش آموزی بیشتر باشد، سرانه فضای آموزشی نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: سال گذشته این اداره کل سه هزار میلیارد ریال جهت تجهیز هنرستان‌ها و نمازخانه‌های مدارس استان هزینه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک