Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از ادامه عملیات جستجو برای یافتن پنج مفقودی زرین کوه دماوند خبر داد.

منصور درجاتی گفت: در پی اعلام خبر مفقود شدن پنج نفر در زرین کوه دماوند در روز سه شنبه ۱۶ دی ماه سال جاری به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران، دو تیم جستجو و نجات شامل نجاتگران  هلال‌احمر به همراه عوامل انتظامی به محل حادثه اعزام شدند؛ علاوه بر این فرماندار دماوند نیز از ساعات اولیه بامداد در ارتفاعات مذکور جهت ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاهی حین عملیات جستجوی نیروهای نجاتگر حضور پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پنج نفر علیرغم ابلاغ و انتشار منع صعود و احتمال سقوط بهمن به ارتفاعات رفته اند و هیئت کوهنوردی نیز از هویت آنها و عضویت در تیم های کوهنوردی اظهار بی اطلاعی کرده است.

درجاتی با اشاره به اینکه احتمال سقوط بهمن در برخی ارتفاعات وجود دارد از علاقمندان خواست در چنین ایامی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و تاکید کرد: باتوجه به هشدارهای سازمان هواشناسی علاقمندان باید برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ای در این ایام از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی تاکید کرد: با وجود حضور میدانی مسئولین بومی در کنار نیروهای تخصصی در عملیات امداد ، نجات و جستجو در محل حادثه و بسیج امکانات و تلاش بی دریغ منابع انسانی نجاتگر در انباشت بیش از یک متری برف و سرما تا این ساعت هنوز هیچ یک از مفقودین یافته نشده اند اما به شکرانه الهی خوشبختانه نوید رویت ۵ نفر آنها رادر کنار رودخانه و ایجاد تماس داده شده است. این افراد بعد از استقرار در کنار رودخانه و روشن کردن آتش ،بعلت سقوط بهمن سنگین نتواسته اند از مسیر رفت خود بازگردند که طی هماهنگی هلال احمر شهرستان با واحد امداد هوایی هلال احمر و پرواز ۸ صبح چهارشنبه بالگرد احتمال بازگرداندن آنها داده شده است.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ساعت ۸:۱۰ صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ با درخواست همراه مصدوم در ارتفاعات هوار مامز تالاجار اشنویه نجاتگران هلال‌احمر اشنویه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

حمید محبوبی افزود: پس از ۴ ساعت صعود در ارتفاعات تالاجار ،نجاتگران به مصدوم حادثه دیده دسترسی پیداکردند و بعد از کنترل علایم حیاتی و اقدامات پیش بیمارستانی و تثبیت،همچنین انتقال امن به پایین دست،مصدوم به مرکز درمانی منتقل شد.

وی درادامه گفت : مصدوم ۵۸ ساله به دلیل روشن کردن زغال در چادر دچار گازگرفتگی شده بود که با سرعت عمل نجاتگران هلال احمر از مرگ حتمی نجات یافت.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۷ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • امدادرسانی به ۶ حادثه دیده در ارتفاعات البرز
  • ۵ مصدوم در برخورد دو خودروی سواری در جاده قم به اصفهان
  • مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • نجات مرد ۵۸ ساله طبیعت گرد در ارتفاعات تالاجار اشنویه
  • طبیعت‌گرد اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت