Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم عجم روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: سه کانون مثبت آنفلوآنزای فوق حاد در خراسان جنوبی طی پنج روز عملیات طاقت‌فرسا، معدوم‌سازی و مهار شد.

وی گفت: متاسفانه یکی از این سه واحد، بزرگترین مجموعه مرغ تخمگذار استان بود که بیش از ۳۰۰ هزار مرغ تخمگذار آن طی چهار روز معدوم‌سازی و دفن بهداشتی شد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: نهم دی ماه نتیجه مثبت اولین مرغداری به استان اعلام شد که بلافاصله اکیپ‌های قرنطینه تشکیل و واحد مورد نظر قرنطینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان روز ستاد استانی آنفلوآنزای فوق حاد تشکیل و هماهنگی‌های بین بخشی انجام شد.

عجم تصریح کرد: کانون دوم و سوم طی روزهای بعد مشخص شدند که همگی تا ۱۶ دی ماه معدوم‌سازی و مهار شدند.

وی گفت: تحت تیپ ویروس جدا شده از آنفلوآنزای فوق حاد در خراسان جنوبی H۵N۸ بود که مشابه تحت تیپ ویروس شایع در سال ۹۶ ارزیابی شد و این تحت تیپ سال جاری در تعداد زیادی از کشورهای آسیایی و اروپایی شایع است که خوشبختانه شواهدی مبنی بر انتقال آن به انسان و ایجاد بیماری در انسان وجود ندارد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور، زنبور عسل و آبزیان اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین حساسیت طیور گوشتی به این ویروس کمتر از مرغ تخمگذار است.

وی همچنین از تامین واکسن آنفلوآنزای فوق حاد برای همه طیور تخمگذار استان خبر داد و گفت: واکسیناسیون به تنهایی قادر به مهار بیماری نیست و رعایت ضوابط امنیت زیستی مرغداری اهمیت بیشتری دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی هم گفت: جواب آزمایش سومین واحد مرغ تخمگذار استان واقع در شهرستان خوسف مثبت اعلام شد و معدوم‌سازی ۲۷ هزار قطعه مرغ و مقداری تخم مرغ موجود در این واحد عصر دیروز به پایان رسید.

محمد اصغرزاده افزود: ابتدا ۲ واحد درگیر این بیماری در شهرستان بیرجند شناسایی و ۴۰۰ هزار قطعه مرغ و تخم مرغ موجود در این واحدها معدوم شدند، واحد مرغداری سوم هم در ۲۰ کیلومتری واحدهای درگیر شده اولیه است.

وی تصریح کرد: آنفلوآنزای تایید شده در واحد مرغداری استان، سویه‌ای است که تاکنون موردی از انتقال آن به انسان در کشور گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه تمامی محصولات مرغ و تخم مرغ زیر نظر دامپزشکی استان هیچ گونه منعی برای مصرف ندارند گفت: خروج محصولات مرغ و تخم مرغ از استان نیز هیچ گونه منعی ندارد.

وی افزود: خوشبختانه جواب آزمایش سه مرغداری نزدیک ۲ واحد درگیر اولیه در شهرستان بیرجند نیز منفی شده است.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بیش از ۸۰۰ مرغداری در این استان فعالیت می‌کنند که در هر دوره بیش از ۴۰۰ مرغداری فعال است.

برچسب‌ها بیرجند سازمان دامپزشکی کشور خراسان جنوبی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پروندهٔ خبری شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند سازمان دامپزشکی کشور خراسان جنوبی بیرجند سازمان دامپزشکی کشور خراسان جنوبی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اخبار کنکور دامپزشکی خراسان جنوبی آنفلوآنزای فوق حاد مرغ تخمگذار معدوم سازی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید