Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیرعامل متروی تهران در خصوص تاثیر احداث خط ۱۰ در حیات قنات‌های پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تین نیوز، علی امام در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد انتقاد برخی کارشناسان در مورد تاثیرات مخرب زیست محیطی اجرای خط ۱۰ مترو گفت: چندی پیش اداره کل محیط زیست شهرداری تهران جلسه‌ای را با حضور منتقدان و مسئولان مترو درخصوص این حواشی برگزار کرد و ما در آن جلسه توضیحاتی را ارائه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که از اوایل سال جاری یک مشاور بررسی مطالعات زیست محیطی خطوط جدید الحداث را انجام می‌دهد، اظهار کرد: دقت داشته باشید که تهران از کوهپایه تا دشت شمالی – جنوبی است و معمولا آب‌های زیرزمینی و قنات‌ها که مورد نگرانی کارشناسان قرار گرفتند مسیر شمال – جنوبی دارند اما خطوط جدید الاحداث شرقی – غربی هستند که بسته به عمق‌شان ممکن است با قنات‌ها برخورد کند اما دقت داشته باشید که این اتفاق احتمالی، راه‌حل مهندسی دارد.

مدیرعامل متروی تهران با بیان این‌که در حال حاضر بسیاری از قنات‌های تهران خشک شدند گفت: باید برای قنات‌های فعال که شاید احتمالا در مسیر مترو قرار گیرند مسیر جایگزین ایجاد کنیم تا ارتباط قطع نشود.

امام با بیان این‌که مشخصا درباره‌ی خط ۱۰ مترو مطالعات زیست محیطی در حال پیشرفت است و ما نیز در این خصوص دغدغه‌مند هستیم، تصریح کرد: خط ۱۰ مترو با استفاده از دستگاه TBM حفر خواهد شد و این دستگاه را از میدان کتاب به محدوده دریاچه منتقل کردیم و پس از اورهال آن را سرهم کرده و با ایجاد یک شفت آن را به زیر زمین و در تراز تونل منتقل کنیم که این پروسه نیز چند ماهی به طول می‌انجامد و زمان خوبی است که مطالعات زیست محیطی در مورد تاثیر خط ۱۰ در حیات قنات‌ها تکمیل شود.

مدیرعامل متروی تهران با تاکید بر این‌که نمی‌خواهیم بدون حساب و کتاب کاری را انجام دهیم، اظهار کرد: اگر می‌خواستیم بدون در نظر گرفتن نظر منتقدان فقط کلنگ پروژه را بزنیم و کار را آغاز کنیم می‌توانستیم سال گذشته با تکمیل مطالعات مشاور این کار را انجام دهیم اما صبر کردیم تا تمامی مطالعات تکمیل شود و مطمئن باشید که خودمان نیز در خصوص مسائل زیست محیطی دغدغه‌مند هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیرعامل متروی تهران زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۸۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

ایسنا/فارس شهردار شیراز گفت: پاکبانان با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

محمدحسن اسدی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

وی ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز  کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم  این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • جبران خسارت زیست محیطی ازسوی آزادراه تهران-شمال
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند