Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:29:26 GMT

زندگی مردم قربانی بازی‌های سیاسی نشود

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۸۹۲۰۳

زندگی مردم قربانی بازی‌های سیاسی نشود

ایسنا/زنجان نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: زندگی مردم نباید قربانی بازی‌های سیاسی شود.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی صبح امروز (۱۷ دی‌ماه) در جلسه هیئت اندیشه‌ورز هیدج که به میزبانی شورای اسلامی این شهر برگزار شد، با اشاره به موضوع مطرح شده در جلسه مبنی بر سهمیه آب کشاورزان، اظهار کرد: موضوع آب یکی از دغدغه‌های اصلی همه نمایندگان استان است، زیرا تخصیص آب کشاورزی به استان زنجان کمتر از بسیاری از استان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل جلساتی با وزیر نیرو برگزار شده است، بیان کرد: قرار شد شرکت آب منطقه‌ای طرحی برای این موضوع آماده کند و در جلسه‌ای که مجدداً در وزارت‌خانه برگزار خواهد شد، در این زمینه تصمیم درست اتخاذ شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در زمینه مصرف آب‌ در بخش کشاورزی در دوره‌ای شاهد برداشت‌های بی‌رویه بودیم، ادامه داد: در برهه کنونی نیز مصرف آب در بخش کشاورزی به حدی محدود شده است که کشاورزان را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته، تا جایی که ممکن است حتی اشتغال آن‌ها نیز با مشکل مواجه شود و این امر در حالی است که باید در این حوزه تعادل برقرار شود.

تجدیدنظر در حوزه تقسیمات کشوری در حد، از دیگر موضوعاتی بود که توسط برخی از افراد حاضر در این جلسه مطرح شد که در این زمینه نیز حجت‌الاسلام شجاعی با بیان این‌که این موضوع یکی از دغدغه‌های ما نیز است، اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته در این حوزه تلاش‌هایی صورت گرفته است اما هیچ قولی در این زمینه به مردم نداده‌ایم، زیرا مردم از قول‌های بی‌عمل خسته شده‌اند.

این‌ نماینده مجلس تاکید کرد: هر چند اعتقاد داریم که در زمینه تقسیمات کشوری در حق هیدج اجحاف شده است اما در این حوزه نباید اسیر هیجانات شد، بلکه این مشکل باید با درایت و پیگیری مجدانه حل شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل فروش کشمش و تیزاب از مشکلات هر ساله کشاورزان منطقه است که نشان از بی‌تدبیری‌ها در این حوزه است، اضافه کرد: برای حل این مشکل با پیگیری‌هایی که از وزارت جهادکشاورزی و تعاون روستایی انجام و قرار شد تسهیلات به میزان ۵۰ میلیارد تومان با سود ۱۰ درصدی در اختیار واحدهای فعال در این حوزه قرار گیرد تا وضعیت خرید بهبود پیدا کند.

این مسئول با انتقاد از بهینه استفاده نشدن از ظرفیت‌های کشاورزی منطقه علی‌رغم برخورداری از استعدادهای بسیار بالا، یادآور شد: علی‌رغم این استعدادها نگاه تحول‌گرا، اصلاحی و یکپارچه به کشاورزی در منطقه وجود ندارد.

حجت‌الاسلام شجاعی، با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که می‌تواند به حل مشکلات کشاورزی در منطقه کمک کند، موضوع الگوی کشت است که به حال خود رها شده، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‌های منطقه در حوزه کشاورزی نادیده گرفته شده است، به همین دلیل کشاورزی امکان رشد کمتری داشته است.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، وجود صنایع مختلف در منطقه را از دیگر ظرفیت‌ها عنوان کرده و با بیان اینکه علی‌رغم همه ظرفیت‌ها، صنایع با ۲۰ درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند، افزود: ایجاد صنایع به‌ویژه صنایع تبدیلی از نیازهای منطقه است و از سرمایه‌گذاران این حوزه با جدیت حمایت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای پیشرفت و توسعه کشور اختلافات و گرایشات سیاسی باید کنار گذاشته شود، متذکر شد: در مقابل کسانی که در صدد خیانت به مردم هستند با جدیت ایستادگی می‌کنیم، زیرا زندگی مردم نباید قربانی بازی‌های سیاسی شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر دست آلودگان به فساد قطع نشود، کسانی که می‌خواهند خدمتی انجام دهند ناکام می‌مانند، تصریح کرد: برای حل مشکلات نیاز به حکمت و درایت و همکاری همگانی و شجاعت مدیران داریم.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه ملت ما به انقلاب پایبند و متعهد هستند، تا جایی که ۳۰۰ هزار شهید گلگون‌کفن را در این راه تقدیم کرده‌اند، گفت: همه ما باید سعی کنیم در مسیر جریان انقلابی حرکت کنیم و تفاوت‌های سلیقه را نیز بپذیریم.

در ادامه این جلسه نیز شهردار هیدج با اشاره به اینکه استقرار دفتر نمایندگی یکی از نیازهای هیدج بود که می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد، عنوان کرد: یکی دیگر از مطالبات مردم هیدج، راه‌اندازی دفتر نمایندگی ثبت اسناد در این شهر است که این امر می‌تواند بسیاری از مشکلات در زمینه اسناد و وام‌های بانکی مسکن را مرتفع کند.

رضا حیدری با تاکید بر اینکه درخواست داریم هیدج نیز بتواند از قیر یارانه‌ای بهره‌مند شود، بیان کرد: با برخورداری از این قیر، علاوه بر اینکه مشکلات شهر حل می‌شود، مشکل نامناسب بودن معابر سایت کفاشان نیز مرتفع خواهد شد.

این مسئول، افزایش قیمت زمین و مسکن را از دغدغه‌های مهم مردم هیدج عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل، نیازمند بازنگری در طرح تفصیلی و به‌ویژه محدوده شهر هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان جریان های سیاسی حجت الاسلام ظرفیت ها برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد

حسینعلی رضا زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر طرح «زندگی با آیه‌ها» را فرصتی برای ترویج و تبیین آموزه‌های قرآن کریم در جامعه دانست و اظهار کرد: این طرح با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم با هدف ایجاد یک حرکت ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی آغاز شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان آستارا نیز پیگیری شد و به حول و قوه الهی با اهتمام همه آحاد مردم و مجموعه ها و نهادها در ۴ مرحله رقم خورد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این طرح در ماه مبارک رمضان اقدامات خوبی انجام شد و از ظرفیت صداوسیما، فضای مجازی، شبکه مبلغان به ویژه جلسات جزء خوانی قرآن کریم برای به سمع و نظر رساندن قرآن به مردم استفاده شد بطوریکه که حدود ۵۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان آستارا پای درس قرآن نشستند.

حجت الاسلام رضا زاده با اشاره به اجرای مرحله سوم طرح مسطورا در شهرستان آستارا گفت: مرحله سوم با برگزاری آزمون نهایی طرح مسطورا پس از اعلام عمومی در سطح شهرستان در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این آزمون با حضور ۵۰۰ نفر از اقشار مختلف مردم شامل دانش آموزان، روحانیون، کارمندان، بازاریان، معلمان و… با هدف یادآوری آیات فوق و تجلیل از برترین شرکت کنندگان در طرح فوق برگزار شد که پس از اعلام نتایج با هدایای نفیس از آنها قدردانی خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آستارا با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر نیز در مسابقات سراسری این طرح شرکت کردند، افزود: حدود ۱۰۰۰ نفر در شهرستان حافظ این ۳۰ آیه بودند.

وی از اجرای مرحله چهارم این مرحله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مرحله چهارم این طرح با هدف آشنایی بیشتر کنشگران قرآنی با بحث آموزه های قرآن برای زندگی است که با ایجاد نظام اندیشه‌ای و فکری و کنشگری در زمینه تعلیم کتاب براساس کتاب طرح کلی و عمل به قرآن با برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین و آفلاین برگزار می شود.

حجت‌الاسلام رضازاده گفتمان سازی قرآنی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآن کریم به باورها، اندیشه‌ها و رفتارهای عملی بین همه اقشار مردم را از نتایج اجرای طرح زندگی با آیه‌ها در شهرستان آستارا دانست و گفت: قطعاً این طرح می تواند زمینه‌ساز ایجاد جامعه قرآنی در کشور باشد.

کد خبر 6092510

دیگر خبرها

  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند