Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت خانه باغ ها به ضرر کشاورزی استان است.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر در گفت وگو با ایسنا افزود: متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد بی رویه و حتی غیر مجاز خانه باغ هایی در اطراف شهرهای استان بودیم که این به ضرر استان و کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یک استان کشاورزی است، تصریح کرد: زمین کشت در استان محدود است و ساخت و ساز بی رویه نیز در زمین های کشاورزی موجب تخریب و تجزیه باغ ها و از بین رفتن اشتغال در درازمدت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام ذاکر با تاکید بر اینکه تخریب خانه باغ های ساخته شده علاج کار نیست، اظهار کرد: برای مقابله با رویش قارچ گونه خانه باغ ها در دل زمین های کشاورزی باید از ساخت این خانه ها با عدم صدور مجوز ساخت و نظارت دستگاه های مربوطه پیشگیری کرد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ساخت وساز خانه باغ ها با رعایت قانون و به دور از ویلا سازی باشد حتی موجب آبادانی روستاها نیز می شود، اظهار کرد: مسئولان مربوطه باید بدانند هزینه اجتماعی و اقتصادی پیشگیری از ساخت وساز غیر مجاز در زمین های کشاورزی کم تر از تخریب باغات است.
وی ادامه داد: در حال بررسی راهکارهای مناسب جهت عدم تخریب خانه باغ های قبلی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر قانونی و جدید در باغ ها هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی باغ ویلای غیرمجاز کشاورزی ساخت و ساز غیرمجاز خانه باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه با موضوع ترویج الگوی کشت محصولات زراعی و باغی   در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی  برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با  اصول تغذیه، مبارزه با آفات، بیماری ها وعلفهای هرز در محصولات سیب درختی و کلزا آشنا شدند.

 مددکاران ترویجی بعنوان عاملین شبکه ترویج در روستاها نقش مهمی در  انتقال دانش فنی و سیاستهای بخش کشاورزی به بهره برداران دارند.

دیگر خبرها

  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان