Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور بالاور مصرف گاز در اسدآباد را بالاتر از میانگین استانی خواند و گفت: در حال حاضر مصرف گاز در این شهرستان نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته که می‌طلبد مشترکین خانگی و اداری بیشتر صرفه جویی و مصرف بهینه داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، منصور بالاور، رئیس اداره گاز شهرستان اسدآباد با اشاره به وضعیت مصرف گاز در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت مصرف گاز به مرحله هشدار رسیده و در صورت عدم کاهش مصرف آن احتمال افت فشار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصرف گاز در اسدآباد بالاتر از میانگین استانی

وی با اشاره به افزایش مصرف گاز در اسدآباد، گفت: در مقایسه روزمره مصرف گاز به طور متوسط مصرف گاز در شهرستان 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که این میزان نسبت به میانگین کل استان بیشتر است.

رئیس اداره گاز شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بخشی از افزایش مصرف گاز به دلیل افزایش دما و سرما، بخشی به خاطر رشد تعداد اشتراک‌های گاز است، افزود: در حال حاضر 34 هزار مشترک در شهرستان وجود دارد که 6 درصد مشترکین استان را شکل می‌دهیم.

بدهی میلیاردی مشترکین خانگی و تجاری به گاز

وی مطالبات شرکت گاز از مشترکین اسدآباد را زیاد خواند و گفت: بیشتر مطالبات به اشتراک‌های خانگی و تجاری است.

بالاور تصریح کرد: 9 میلیارد تومان مطالبه از مشترکین خانگی و 8 میلیاد تومان از مشترکین تجاری طلب داریم که در صورت پرداخت خدمات بهتری ارائه خواهد شد.

لزوم عایق بندی دیوارها و پنجره ها برای کاهش مصرف گاز

وی با بیان اینکه درخواست ما از مردم این است که بهینه مصرف کنند، افزود: بهینه به این معنا که از گرم کردن فضاهای غیرضروری در منزل و یا اماکن تجاری خودداری کنند، دیوارها و پنجره ها را عایق بندی کرده و از پنجره‌های دو جداره استفاده کنند.

رئیس اداره گاز شهرستان اسدآباد با بیان اینکه به دلیل افزایش مصرف گاز در میان مشترکین خانگی مجبور شدیم گاز ادارات و صنایع را محدود و یا قطع کنیم تا به مشترکین خانگی برسد، افزود: بنابراین می‌طلبد که مردم بیشتر در مصرف گاز همکاری و صرفه جویی داشته باشند.

استاندارد استفاده از گاز بین 400 تا 600 متر مکعب در یک ماه

وی استاندارد گاز مصرفی در بین مشترکین خانگی را بین 400 تا 500 مترمکعب خواند و افزود: البته این میزان در زمستان تا 600 متر مکعب است که متأسفانه مردم بیشتر از میانگین استاندارد گاز مصرف می‌کنند.

بالاور با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش مصرف گاز نوع ساخت منازل است، گفت: می‌بایست خانه ها به صورت شمالی-جنوبی ساخته شود و در حالی که به سمت شرقی غربی ساخته شده و باعث عدم از استفاده از گرمای آفتاب می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه دولت در زمینه رایگان شدن گاز مشترکین کم مصرف، گفت: این مصوبه از دی ماه قابل اجراست که می‌بیست افراد تا میزان کمتر از 200 مترمکعب در یک ماه گاز استفاده کنند.

مشخص شدن مشترکین کم مصرف در اسفندماه

رئیس اداره گاز شهرستان اسدآباد با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان اسدآباد مشترک گازی که به میزان 200متر مکعب استفاده کند، کم داریم، افزود: البته هنوز مشترکین کم مصرف مشخص نشده و این امر با کنتور خوانی تا اسفندماه مشخص می‌شود.

وی از مردم خواهش کرد که به جای زیاد کردن بخاری برای گرما از لباس گرم استفاده کنند و دمای را از 23 تا 25 کنترل کنند.

لزوم خاموشی سیستم گرمایشی ادارات در روزهای تعطیل

بالاور با تأکید بر اینکه مدیران ادارات باید در روزهای تعطیل سیستم گرمایشی را خاموش کرده و یا به حداقل برسانند، از آنان خواست که گاز را از ساعت 8 تا 11 مصرف و دمای هوا را 18 تا 21 کنترل کنند.

استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج برای ترویج فرهنگ صرفه جویی

وی با اشاره به دیداری با فرمانده سپاه و نیروهای اداره گاز، گفت: براساس تفاهماتی با سپاه، قرار است علاوه بر صرفه جویی در مصرف گاز در مجموعه خودشان، از ظرفیت بسیج و سپاه برای اخطار و هشدار به مشترکین اداری و خانگی استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش مصرف گاز مشترکین خانگی حال حاضر مصرف گاز صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سیدکاظم حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، از اقدامات گسترده این شرکت در راستای مدیریت مصرف، کاهش هدررفت و ارائه خدمات نوین به مشترکان خبرداد. وی با اشاره به تست و بازرسی ۱۴۲هزار کنتور برق در سال ۱۴۰۲، گفت: در این طرح ۲۳هزار کنتور معیوب شناسایی و تعویض شد که منجر به بازگشت ۳۲ میلیون کیلووات ساعت مصرف برق و صرفه‌جویی قابل توجه در منابع ملی و هزینه‌های مشترکان شد.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از کشف ۳هزار انشعاب غیرمجاز در این بازدیدها خبرداد و افزود: با متخلفان مطابق قانون برخورد قانونی صورت گرفته و ۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق به چرخه فروش بازگشت.حسینی کارنامی، هوشمندسازی ۸۰درصدی مشترکان را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: این اقدام با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی همکاران انجام شد و نقش موثری در مدیریت مصرف برق، بهینه‌سازی شبکه و ارائه خدمات نوین به مشترکین ایفا خواهد کرد.وی ادامه داد: هوشمندسازی در بخش‌های عادی و دیماندی انجام شده و شامل تعویض کنتور، تعویض تابلو سنجش، کنترل‌پذیری پست‌های اختصاصی مشترکین ولتاژ اولیه و سایر اقدامات مرتبط بوده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از ثبت اطلاعات ۲۳هزار مشترک دارای کنتور هوشمند و امکان دسترسی برخط به این اطلاعات خبر داد و گفت: این اقدام به مشترکان این امکان را می‌دهد که به طور لحظه ای از میزان مصرف برق خود مطلع شده و نسبت به مدیریت آن اقدام کنند.حسینی کارنامی با تقدیر از تلاش و تعهد همکاران این شرکت، اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه لوازم اندازه‌گیری در سال ۱۴۰۲، نشان‌دهنده تلاش و تعهد بی‌وقفه این شرکت در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مشترکین، مدیریت مصرف برق، صرفه‌جویی در منابع ملی و حفظ حقوق بیت‌المال است.

دیگر خبرها

  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند