Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - ‫شرکت­‌های بهره‌برداری نفت و گاز کارون و مارون از پرداخت کامل عوارض آلایندگی خبر دادند و اعلام کردند: شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز در خوزستان از مؤدیان مالیاتی خوش‌حساب استان به شمار می‌روند.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی­ مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا مفیدی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در سلسله نشست‌های کارشناسی با عنوان «هم‌گفت» که به موضوع عوارض آلایندگی در استان خوزستان اختصاص دارد، از پرداخت سالانه بیش از 2 هزار میلیارد ریال انواع عوارض و مالیات ازسوی این شرکت خبر داد و گفت: شرکت‌های بهره‌بردار نفت و گاز در خوزستان جزو مؤدیان مالیاتی خوش‌حساب استان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شرکت‌های بهره‌بردار نفت خوزستان در فرآیند فروش نفت دخالتی نداشته و برای پرداخت عوارض آلایندگی نفت از محل فروش نفت نیز اختیاری ندارند و برابر تکلیفی که دارند عوارض آلایندگی ناشی از استخراج و تولید را به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کنند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون با اشاره به اینکه یک درصد از بودجه 14.5 درصدی شرکت‌ها پس از پشت سر گذاشتن تشریفات قانونی پرداخت شده است، ادامه‌ داد: اداره کل امور مالیاتی، پرداخت عوارض آلایندگی شرکت‌های بهره‌بردار از محل فروش نفت را تعیین کرده است.
مفیدی گفت: پرداخت عوارض آلایندگی از محل فروش نفت نیازمند تخصیص بودجه ازسوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است. در این زمینه باید سازوکار قانونی در بودجه سالانه کشور ایجاد شود که آمادگی لازم برای همکاری در این فرآیند وجود دارد.
وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز کارون به‌صورت میانگین ماهانه 10 میلیارد ریال عوارض حق آلایندگی ناشی از تولید نفت به اداره کل امور مالیاتی استان خوزستان پرداخت می‌کند، افزود: بر اساس میزان تولید، دیگر شرکت‌های نفتی مستقر در استان این عوارض را پرداخت کرده‌اند و از این بابت به این اداره کل بدهی ندارند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون به تعریف پروژه‌های زیست‌محیطی شرکت‌های نفتی مستقر در استان خوزستان اشاره ‌کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال‌های مختلف، این پروژه‌ها اجرا شده و همواره طرح‌های دیگری در حال اجراست، به‌منظور حمایت از منابع مالی استان، شرکت‌های نفتی برای دریافت تخفیف عوارض آلایندگی (از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان) اقدامی نکرده‌اند.
مفیدی به تصمیم شورای عالی مالیاتی در زمینه عوارض آلایندگی شرکت‌های نفتی اشاره‌ کرد و ادامه داد: بر اساس مصوبه این شورا، عوارض آلایندگی باید بر اساس یک درصد از بودجه سالانه شرکت‌های نفتی (اجرت 14.5 درصد شرکت‌های بهره‌بردار نفتی در تولید نفت) پرداخت شود.
شرکت‌های نفتی بدهی مالیاتی ندارند
حمید کاویان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون نیز در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه شرکت‌های بهره‌بردار در زمینه فروش نفت فعالیتی ندارند، گفت: این شرکت‌ها تنها وظیفه استخراج، تولید و انتقال نفت و گاز را به‌عهده دارند و این شرکت‌ها در خوزستان تاکنون هرآنچه قانون برای آنها تعیین کرده از جمله پرداخت عوارض آلایندگی را پرداخت کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: عوارض آلایندگی ناشی از نفت از محل کارمزد تولید به اداره کل امور مالیاتی پرداخت شده است و اگر مطالباتی فراتر از این رقم وجود داشته باشد باید منابع آن ازسوی دولت (بودجه عمومی کشور) در اختیار شرکت‌های بهره‌بردار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز بهره برداری نفت و گاز کارون شرکت های بهره بردار نفت پرداخت عوارض آلایندگی شرکت های نفتی امور مالیاتی اداره کل فروش نفت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۸۹۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان

فرزاد پناهنده رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی غرب استان کرمانشاه گفت : اجرای طرح باک پُر باید در تمام مرز‌ها عملیاتی شود که این طرح نیز باید طبق مصوبه شورای تامین استان کرمانشاه و کارگروه ویژه مرز فرمانداری قصرشیرین در مرز پرویزخان نیز اجرا گردد.

وی اظهار کرد: تجهیزات متناسب با اجرای این طرح از بهمن ماه امسال توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در مرز مستقر شده که در این رابطه سه جایگاه عرضه و چهار تلمبه آماده خدمات رسانی به تانکر‌های سوخت رسان ایرانی است.

رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب گفت: اجرای این طرح برای تانکر‌های سوخت رسان ایرانی است و به منظور جلوگیری از ترافیک، امکان عرضه فرآورده‌ها در تمام جایگاه‌های استان کرمانشاه نیز فراهم است و تانکر‌ها می‌توانند به این جایگاه‌ها مراجعه و در مرز طبق نرخ مصوب مابه التفاوت پرداخت کنند.

پناهنده ادامه داد: اجرای طرح فول باک (باک پُر) در مرز پرویزخان به منظور مقابله با قاچاق سوخت عملیاتی می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل 
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام خمینی
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر پایان یافت