Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رمضانی فر مدیر کل آموزش و سنجش حفظ قرآن کریم در سازمان دارالقرآن الکریم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مرحله دوم اعطای مدرک به حافظان گفت: امسال در هفته سوم آبان ماه سال جاری آزمون مرحله دوم پانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان برگزار شد.

وی با اعلام تعداد افراد ثبت نام کننده در این آزمون ادامه داد :۳۱۰۰ نفر حفاظی که بیش از این حد نصاب لازم را جهت حضور در آزمون مرحله دوم کسب کرده بودند مجاز شدند تا در آزمون مرحله دوم که به صورت شفاهی است شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش و سنجش در سازمان دارالقرآن الکریم با اعلام اینکه ۱۷۵۳ نفر از حفاظ در این آزمون شرکت کردند، اظهار داشت: آزمون به صورت غیر حضوری و متمرکز در تمام استان‌ها برگزار می‌شد بدین نحو که حافظان به محل آزمون در مراکز استان‌ها مراجعه کرده و آزمون دادند.

وی با اعلام آمار کسانی که حائز دریافت مدارج مختلف بودند، بیان داشت :۳۵۲ نفر حائز دریافت درجه ۳ در رشته حفظ کل قرآن ،۸۱ نفر حائز مدرک درجه ۴ قرآن کریم در رشته حفظ ۲۰ جز و ۱۱۱ نفر حائزین مدرک درجه ۵ در رشته حفظ ده جز شدند.

رمضانی فر بابیان اینکه ۵۹ نفر از حفاظ که حد نصاب‌های بالا را کسب کردند توانستند به آزمون مرحله سوم راه پیدا کنند، تصریح کرد: آزمون مرحله سوم نیز در روز جمعه اول اسفند ماه به صورت متمرکز در سازمان دارالقرآن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فرآیند صدور مدارک تشریح کرد: حفاظی که جز این آمار هستند یک قطعه عکس و کپی کارت شناسایی جهت احزار هویت به ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها فرستاده و یا با مراجعه به آنجا مدارک را تحویل داده و ادارات کل با ارسال به دبیرخانه اعطای مدرک به حافظان فرآیند نهایی اعطای مدرک به حافظان با امضای رئیس سازمان تبلیغات و وزیر ارشاد طی شده و تا پایان سال به دست حفاظ می‌رسد.

مدیر کل آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن ادامه داد: آزمون‌های ارزیابی و اعطای بالاترین اعطای مدرک تخصصی به حافظان را جمهوری اسلامی دارد این آزمون‌ها مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته و مدارکی هم طراز با دکتری، فوق لیسانس، لیسانس به حفاظ اعطا می‌شود.کسانی که حائز مدرک درجه ۵ می‌شوند هم طراز دیپلم و کسانی که حائز درجه ۴ شده هم طراز فوق دیپلم است. حفاظ کل قرآن کریم می‌توانند مدارج سه الی اول خود را نیز که هم سال با مدرک دکتر، فوق لیسانس و لیسانس است را بنا بر نمره خود در این آزمون‌ها کسب کنند.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام شانزدهمین آزمون‌ها از ابتدای اسفند ماه گفت: این آزمون به طور کلی دو مرحله دارد کتبی و شفاهی منتها برای کسانی که می‌خواهند مدارک درجات بالاتر را کسب کنند باید در مراحل سوم و چهارم هم شرکت نمایند.

کد خبر 5115039

منبع: مهر

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی قرآن کریم شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان دارالقرآن الکریم مسابقه قرآن قاسم سلیمانی آیت الله مصباح یزدی قرآن قرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی عراق سوریه انقلاب اسلامی ایران رادیو قرآن فلسطین فعالیت های قرآنی مقام معظم رهبری اعطای مدرک به حافظان سازمان دارالقرآن آزمون مرحله مرحله دوم آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید غفاریان، از برگزاری مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی خبر داد و گفت: این مسابقات ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه جاری با حضور دانش‌آموزان برگزیده مرحله ناحیه‌ای در مجتمع فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ نفر از دانش‌آموزان توانستند به این مرحله راه یابند، که دانش‌آموزان پسر در ۱۱ رشته و دختر در ۱۰ رشته طی دو روز به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت اظهار کرد: مسابقات امسال متفاوت از گذشته برگزار می‌شود به نحوی که مرحله غیر حضوری حذف و متسابقان در مرحله حضوری به رقابت می‌پردازند.

غفاریان با اشاره به اینکه مسابقات از حالت پایه‌ای خارج و در مقاطع تحصیلی برگزار می‌شود افزود: در مسابقات گذشته پس از برگزاری مسابقات، مراسم اختتامیه در همان روز برگزار و برترین‌ها تجلیل می‌شدند، اما امسال بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، مراسم واحد برای اختتامیه خواهیم داشت که با حضور مسئولان استان از برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله کشوری تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان گفت: این مسابقات نیز ۱۳ اردیبهشت‌ماه برگزار و ۴۰ نفر از فرهنگیان که توانستند در مرحله غیر حضوری رتبه برتر را کسب کنند، در پنج رشته در مرحله حضوری به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • راه‌یابی‌ دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • راه یابی نمایندگان کشورمان به مرحله پایانی اسکواش قطر جونیور
  • راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها