Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – سجاد رفیع؛ بروز اپیدمی کووید 19 و عدم امکان حضور فیزیکی بسیاری از افراد در محیط کار منجر به گسترش پدیده دورکاری در اقصی نقاط جهان شده است. در چنین شرایطی، حفظ سطح بهره‌وری تبدیل به یکی از چالش‌های اساسی در میان کارکنان بخش‌های مختلف اقتصاد شده است. در همین رابطه، در ادامه به تشریح برخی از راه‌های جلوگیری از کاهش سطح کارایی این افراد در دوران کرونا خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1) تعیین ساعات کاری مشخص

 بر اساس برخی مطالعات صورت گرفته، تعیین ساعات کاری مشخص در شرایط دورکاری، علاوه بر حفظ سطح بهره‌وری افراد منجر به افزایش هماهنگی میان مدیران و کارکنان یک مجموعه می‌شود.

2) جداسازی کار و زندگی شخصی

به سرانجام رساندن وظایف شغلی در ساعت مشخص و تخصیص زمان معین برای امور شخصی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش اضطراب و متعاقبا افزایش سطح بهره‌وری افراد در شرایط دورکاری داشته باشد.

3) اولویت‌‌بندی امور

بر اساس شواهد موجود، اولویت‌بندی امور و تعیین زمان مورد نیاز برای انجام هر یک از آن‌ها باعث انسجام فکری کارکنان و در نتیجه ارتقاء سطح کارایی آن‌ها می‌شود.

4) تعیین زمان استراحت

اختصاص بخش معینی از ساعات کاری به استراحت، علاوه بر کاهش فشار روانی منجر به بهبود عملکرد مغز در طول روز می‌شود. برقراری ارتباط کلامی با سایر افراد (حضوری یا تلفنی) در این دقایق، نقش بسزایی در کاهش احساس انزوا در میان کارکنان در حالت دورکاری خواهد داشت.

5) تخصیص مکان معینی برای کار

 یکی از مهمترین نکات در شرایط دورکاری، اختصاص مکان ثابتی از منزل برای امور کاری است. به طور کلی، ایجاد یک فضای اداری در بخشی از منزل می‌تواند منجر به افزایش تمرکز ذهنی و در نتیجه سطح بهره‌وری افراد در حین کار شود.

6) حفظ ارتباط با همکاران

 برقراری ارتباطات اجتماعی را می‌توان یکی از مهمترین مزیت‌های حضور فیزیکی در محل کار دانست. در همین زمینه، تعیین روزهای مشخصی از هفته برای ارتباط با همکاران (حضوری، تلفنی و ...) و گفتگو در مورد مسائل کاری و شخصی می‌تواند منجر به افزایش سطح هماهنگی میان کارکنان و همچنین آمادگی ذهنی آن‌ها برای پیمودن ادامه مسیر شود.

پربیننده ترین انواع موبایل هوآوی چند؟ +جدول قیمت روز موبایل شیائومی +جدول تلاش کنیم بخشی از خدمات سلامت الکترونیکی شود/ امروز ۶۰میلیون نفر در ایران از حمایت معیشتی برخوردار هستند قیمت موبایل (محدوده ۴میلیون تومان) حذف دلار در آمریکا کلید خورد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ساعات کاری مدیریت زمان دورکاری ویروس کرونا کرونا ویروس دورکاری کارمندان شرایط دورکاری سطح بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در معاملات امروز (شنبه ۸اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید: دلار آزاد به کانال ۶۲ هزار تومان رسید

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۱۰۱ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۳۷ تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228544 برچسب‌ها ارز

دیگر خبرها

  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • زخم کاری سیگارهای الکترونیک
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد