برگزیدگان بخش «فیلمنامه» و «تاریخ فرهنگی و اجتماعی» عمار تقدیر شدند
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۰۴۴۳
ششمین ویژهبرنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با معرفی و تقدیر از برگزیدگان دو بخش مسابقه «فیلمنامه» و مستند «تاریخ فرهنگی، اجتماعی» روی آنتن رفت. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ششمین ویژهبرنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، شب گذشته با معرفی و تقدیر از برگزیدگان دو بخش مسابقه «فیلمنامه» و مستند «تاریخ فرهنگی، اجتماعی» از شبکه افق به روی آنتن رفت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بنابر این گزارش، در ادامه این ویژهبرنامه، بعد از پخش کلیپی از حضور فیلمسازان جشنواره عمار در نفتکش ونزوئلایی و دیدار با کاپیتان این نفتکش، محمدرضا طهماسبی، سروده خود را با موضوع فداکاریها، پیشرفتها و دستاوردهای کشور و براساس دیوارنگارهای با پرچمداری شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کرد.
براساس این گزارش، بعد از این شعرخوانی و پخش برشهایی از مستند «کراس» از آثار امسال جشنواره و تیزری درباره مستند تاریخی-سیاسی «۱۹۱۹»، نادر طالبزاده و مهدی صلواتچی کارگردان ۲۱ساله این مستند در بخش میز نقد این ویژه برنامه حاضر شدند.
نادر طالب زادهدبیر جشنواره مردمی فیلم عمار در سخنانی پیرامون مستند «۱۹۱۹» خطاب به کارگردان گفت: این اثر، کار عجیبی بود، زیرا تاریخ را با تصاویر دقیق آرشیوی بازگو کردید که روایتگر بخشی از تاریخ آن هم با تصاویر سیاه و سفید است. البته بسیار مهم است که شما این مستند را با یک زبان جدید و بهروز تعریف کردید که اثرگذار است.
بعد از پخش کلیپی درباره سوژه مستند «۱۹۱۹» طالبزاده در ادامه سخنانش گفت: موضوعی که این فیلمسازان جوان به دنبال آن میروند، موضوع این مستند، تاریخی بود که دفن شده است، وقتی این مسئله را با آرشیو مستند میکنید، یک مزه خاص دارد. ما کشوری هستیم که دیگر کشوری مثل انگلیس که چند بار هم تحقیر شده، نمیتواند کاری علیه ما کند.
مهدی صلواتچی کارگردان مستند «۱۹۱۹» نیز در سخنانی عنوان کرد: من و تیم ساخت این مستند، به تاریخ و سیاست علاقمند هستیم و این علاقه و دغدغه موجب شد تا به سمتوسوی مستندسازی دراین حوزه بیاییم. آموزش فیلمسازی را در موسسه فیلمسازی سفیرفیلم دیدیم و ساخت مستند «۱۹۱۹» نیز در اواخر آن دوره آموزشی فیلمسازی بود. البته به نوعی تولید این مستند با حمایتهایی بود که سفیرفیلم از ما انجام داده بودند. این مستند را یک تیم سه نفره ساخته است.
وی افزود: ما میخواستیم این تفکر را مطرح کنیم که این تعبیر اصلاح ابرو و کور کردن چشم در تاریخ هم بوده است. ما در پژوهش خودمان دنبال مسئلهای بودیم که داستان داشته باشد و بتوانیم مستند خود را با پیرنگ داستانی شروع کنیم، به همین دلیل مستند را با ماجرای خودکشی یک کلنل دوره قاجار شروع کردیم.
نادر طالبزاده در ادامه این میزنقد گفت: در عصر جدید و دوره حاضر این نوع مستندسازی، یک نوع تولید اثر بر اساس تصاویر آرشیوی است. حتی فیلسازی، چون اولیور استون نیز به این صورت مستندی را درمورد تاریخ آمریکا ساخته است. در واقع این نوع از فیلمسازی بعد از حوادث ۱۱سپتامبر جدی شد. مستند «۱۹۱۹» هم چنین کاری است که به شکل بسیار خوبی در آن به این بخش از تاریخ کشور پرداخته شده است.
صلواتچی کارگردان نیز در سخنانش یادآور شد: ما در کل برای تهیه و تولید این مستند، کمتر از سه دقیقه فیلم از دوره قاجار داشتیم. بر این اساس تصمیم گرفتیم تا تصاویر موردنظر خود را برای ساخت مستند آرشیونمایی کنیم. این مستند روایت آخرین قراردادی است که دوره قاجار و بعد از قحطی بزرگ جنگ جهانی اول بسته میشود که البته اجرا هم نمیشود. این مستند روایت این قرارداد و پشت پردههای آن است که ما فقط توانستیم بخشی از این ماجرا را در ۴۰ دقیقه روایت کنیم.
طالبزاده در بخش دیگری از این گفتگو عنوان کرد: این موضوع برای من بسیار جالب است که شما به صورت کاملا خودجوش آمدید و با یک زبان جدید مستندی را تولید کردید. متنی را هم برای کار خود انتخاب کردید خیلی خوب و با اعتماد به نفس نوشته شده و اثر، خیلی خوب درآمده است.
وی خطاب به کارگردان مستند اظهار داشت: سوژه مستند «۱۹۱۹» تاریخی است و برای من نکته جالب توجه این بود که شما به چه دلیلی به سراغ ساخت آن رفتید. تاریخ دانان میگویند وقتی با استفاده از آرشیو، مستندی را تولید میکنید این اثر نوعی دیگر از روایت تاریخ است و حالوهوای خاص خود را دارد.
صلواتچی نیز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما پرچم انگلستان را به این دلیل روی تبلیغات کار گذاشتیم که به مخاطبان و همه تماشاگران بگوییم که پشت تمامی این اتفاقات انگلیسیها هستند. میخواستیم بگوییم که تاریخ، شرایط امروز ما را چگونه روایت میکند و به همین دلیل هم اینگونه شد که مستند «۱۹۱۹» را ساختیم. در واقع خواستیم بگوییم که این قبیل حوادث و رویدادها همیشه در تاریخ سابقه داشته است.
در ادامه این ویژه برنامه، پس از پخش تیزری از مستند «خصوصی سوزی» به کارگردانی محسن اسلام زاده، از آثار برگزیده دوره قبل جشنواره و پخش تیزری درباره یمن، مجری برنامه توضیحاتی درباره کشور تحت محاصره یمن به عنوان یکی از کشورهایی که باید مورد توجه هنرمندان قرار گیرد، ارائه کرد.
طالب زاده نیز در سخنانی اظهار داشت: اخیرا چند سالی هست که ما باید به مردم یمن، علاوه بر مشاورهها و کمکهای دیگر، کمکهای غذایی هم برسانیم، خبر خوب این هست که یک کشتی حامل گندم با حضور خبرنگاران بین المللی عازم این کشور خواهد شد؛ بنابراین گزارش، در ادامه این برنامه، کلیپی از عیسی اللیث، از هنرمندان یمنی زامل خوان (شاعر) درباره شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پخش شد.
پس از پخش کلیپهایی از فیلمسازان حاضر در این دوره جشنواره، نادر طالبزاده و سیدمحمد محمدی سرشت، کارگردان مستند «نفس خوار» در بخش بعدی میز نقد این ویژه برنامه حاضر شدند.
محمدی سرشت در سخنانی درباره اثرش توضیح داد: «نفس خوار»، درباره فسادهای گستردهای است که در ارتفاعات جنوبی مشهد رخ داده و همچنان در حال رخ دادن است، این مستند را به طور مشترک با علی سلمانی ساختیم، مشاور کار هم دکتر سعید شعرباف بودند. ایده این کار از پژوهشهای آقای سلمانی شروع شد، ولی هر قدر جلوتر رفتیم دیدیم ابعاد کار و فساد گستردهتر هست. به واسطه حساسیت موضوع که حتی پای نهادهای نظامی هم در میان بود، حمایتی از ما در ابتدای تولید نشد، البته در اوایل کمی انجمن فیلمسازان مشهد حمایت کرد، ولی کار را با هزینه شخصی خودمان تولید کردیم، اما بعد از تولید فیلم، موسسه اومافیلم از ما حمایت کرد.
وی ادامه داد: تولید این مستند، چندین ماه طول کشید مستندی که موضوعش فساد است و رهبر انقلاب هم مصداقی در سخنانش به آن اشاره میکند، چنین مستندی هنوز که هنوز است هیچ یک از شبکههای تلویزیون حاضر نشدند آن را پخش کنند. در این کار ما با افرادی که ذینفع هم هستند تماس گرفتیم که صحبت کنند، ولی جواب ندادند.
محمدی سرشت افزود: ما در این مستند با کسانی مواجه بودیم که خودشان باید ناظر این موضوعات باشند، ولی خودشان هم ذینفع بود و پایشان گیر بود یعنی تعارض منافع وجود داشت. در این منطقهای که فساد رخ داده، روستایی هست که هیچ امکاناتی به آنها ارائه نمیشود تا آنها مجبور به ترک منطقه شوند.
طالبزاده در سخنانی با اشاره به موضوع مستند عنوان کرد: در هیچ جای دیگری غیر از جشنواره عمار، چنین مسائلی بیان نمیشود. ولی در واقع، این کارها، کار وزرا و صداوسیماست که این مسائل را نشان بدهند. خیلی واضح است که کوتاهیهای زیادی در این منطقه شده است.
محمدی سرشت در ادامه، درباره روند تولید مستند «نفسخوار» توضیح داد: در ابتدا به ما میگفتند شما کار تبلیغاتی میکنید، ولی کار ما کاملا علمی تولید شده، افرادی که سراغشان رفتیم همهشان اساتید دانشگاهی بودند و علمی بحث کردند. ما این مستتد را به جشنوارههای دیگر هم فرستادیم یکی از این جشنوارهها که داعیه انقلابی هم داشت، کار را نپذیرفت، تنها عمار بود که کار را پذیرفت، این کارها را معمولا تلویزیون پخش نمیکند.
طالبزاده با قرائت بخشی از سختان رهبری درباره فساد در ارتفاعات جنوبی مشهد گفت: کسی که باید برود دنبال این موضوعات، شبکه استانی مشهد است، ولی این کار را انجام نمیدهد.. در نتیجه فیلمسازان خودجوش به سراغ این موضوع میروند و اینهاست که میتواند جامعه را پالایش کند.
محمدی سرشت در پایان سخنانش توضیح داد: مسئله ارتفاعات جنوبی مشهد، یک جریانی است که عاملان آن، همان کسانی هستند که بافت اطراف حرم را تغییر دادند، اینها یک جریان مشترک هستند که هم رسانه دارند و هم قدرت دارند، یعنی با یک جریان کلان مواجه هستیم.
طالب زاده نیز در پایان سخنانش عنوان کرد: این کار، مثل یک پدافند است، البته با یک کار نمیشود بلکه باید از چند زاویه، به این چنین موضوعاتی پرداخته شود تا به فاسدان فشار وارد شود.
در ادامه این ویژه برنامه با حضور هیات داوران دو بخش مسابقه «فیلمنامه» و «مستند تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس» برگزیدگان این بخشها معرفی و تقدیر شدند.
بخش «فیلمنامه» متشکل از امین صدیقی، حمیدرضا جعفریان، حجت الاسلام علی جعفری، سعیدخورشیدی و جواد رمضان نژاد در بخش «طرح سریال» لوح افتخار را به اثر «عیوق» به نویسندگی «محمدسجاد نجفی» به علت «توجه به مساله پیشرفت ملی و برخورداری از چشم انداز چشم نواز و رویای ایرانی» اهدا کرد. همچنین در بخش فیلمنامه «نیمه بلند» لوح افتخار به اثر «سرحد» به نویسندگی «محمدحسین سلطانی» به علت «درآمیختن با غیرت ملی در دفاع از تمامیت ارضی ایران و انگیزههای والا در همگرایی میهنی ضد طاغوتی» اهدا شد.
در بخش فیلمنامه «کامل و بلند» نیز هیات داوران لوح افتخار این بخش را به علت «تعهد به تاریخ شفاهی دفاع مقدس به مثابه گنجینه تمام نشدنی و ابر میراث فرهنگی ایرانیان» به اثر «بلتا» به نویسندگی «مجید فراهانی» و اثر «سه چهارم جنگ» به نویسندگی مشترک «داود جلیلی و محسن غضنفری» به علت «برجسته سازی نقش مردم عادی در دفاع مقدس و نگاه متفاوت به جنگ، ساختار روایی قابل قبول و طنزپردازی نوآورانه» اهدا کرد. همچنین فانوس این بخش به اثر «پیشاهنگ» به نویسندگی «مهدی مافی» به علت «نگاه استراتژیک به وقایع تاریخ معاصر ایران و برخورداری از دلالتهای بصیرتی در روایت زندگی و زمانه ایران در دهه ۳۰» اهدا شد.
هیات داوران بخش «مستند تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس» شامل گلعلی بابایی، محسن یزدی، سید احمد عبودتیان، امیر مهریزدان و علیرضا دلبریان لوح افتخار این بخش را به علت «روایت بومی و تاثیر گذار از موضوعی بکر و فراموش شده» به اثر «فصل شیدایی» به کارگردانی «احمد احمدپور» و لوح افتخار پژوهش به پژوهشگر اثر «جنایت فراموش شده» به کارگردانی پناه بر خدا رضایی به علت «پژوهش جامع مردمی و بین المللی درباره استفاده صدام از سلاح شیمیایی علیه مردم ایران و عراق» اهدا کرد. همچنین فانوس این بخش به اثر «تفنگچیهای پاوه» به کارگردانی مهدی لارویی به علت «توجه ویژه به یک واقعه تاریخی و استفاده به جا از تصاویر آرشیوی و روایت قهرمانانه از مردم کُرد» اهدا شد.
جوایز این بخشها توسط پدر شهید حسین آژند امضاء شده بود. امسال به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعملهای بهداشتی خانوادههای شهدا در این مراسم حضور ندارند.
ویژه برنامه تلویزیونی یازدهمین جشنواره عمار نیز در ایام برگزاری جشنواره، هر شب ساعت ۲۱ از شبکه افق روی آنتن میرود.
منبع: خبرگزاری دانشجو
کلیدواژه: جشنواره فیلم عمار سینما و تئاتر فیلم های ایرانی ویژه برنامه نادر طالب زاده تاریخ فرهنگی طالب زاده لوح افتخار دفاع مقدس
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بینالمللی
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزری علم وفناوری آنا، مراسم افتتاحیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با حضورعلی بخشیزاده معاون صدای رسانه ملی، جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان رادیو، برنامه سازان، اهالی رادیو و اصحاب رسانه در استودیو شماره یک ساختمان شهدای معاونت صدا با معرفی برگزیدگان در بخشهای برنامههای مستمر، مستندهای مستمر، مشاغل عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت، همزمان با سالروز رادیو برگزار شد.
علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی ضمن قدردانی از اهالی رادیو در سالروز ۸۴ سالگی این رسانه گفت: بالندگی رادیو مدیون زحمات همکاران ما در رادیو است. امروز سالی پرشکوه برای رادیو بود. طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، رادیو در مقایسه با سال گذشته افزایش مخاطب داشته است.
معاون صدا با اشاره به دلایل برگزاری جشنواره مستند رادیو افزود: مستند رادیویی یکی از قالبهای برنامه سازی است که نیاز به احیا داشت. این قالب فراموش شده بود و ما با برپایی جشنواره پژواک تلاش کردیم تا این قالب جذاب برنامه سازی را زنده کنیم. حیف بود این قالب تاثیرگذار که بهترین ساختار برنامه سازی برای تبیین پیشرفتهای کشور است، مغفول واقع شود.
وی ضمن قدردانی از ریاست سازمان صدا و سیما از بین المللی شدن چهارمین دوره از جشنواره پژواک خبر داد و عنوان کرد: سال آینده چهارمین دوره، بین المللی برگزارخواهد شد و قرار است تمام قالبهای برنامه سازی در رادیو را پوشش دهد.
بخشیزاده یادآور شد: جا دارد یاد و خاطره مرحومه صدیقه اعتماد سعید، مدیر فقید شبکه رادیویی سلامت را گرامی داشته باشیم که سالها برای خانواده رادیو زحمت کشید.
معاون صدا با اشاره به سند تحول در رسانه ملی گفت: رادیو در جهت تحول گامهای بسیاری برداشته است و قرار است این مسیر با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.
بخشیزاده در ادامه به بحث ذائقه شناسی مخاطب اشاره کرد و افزود: ما باید به فکر سلیقه و ذائقه مخاطبان باشیم.
معاون صدای رسانه ملی با تاکید بر اینکه ما باید برای پاسداشت زبان فارسی تلاش کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از متولیان زبان فارسی، رسانه ملی است و ما سعی میکنیم مساله آموزش در این حوزه را با جدیت پیگیری کنیم.
بخشی زاده در پایان گفت: رویکرد اصلی ما در رادیو، امیدآفرینی و نشاط آفرینی خواهد بود.
حمیدرضا افتخاری، دبیر جشنواره با یادی از شهید تهرانی مقدم گفت: این شهید افتخار و سربلندی ما در اجرای عملیات تنبیهی وعده صادق بود.
وی افزود: به عنوان کسی که ۲۸ سال از زندگیش را در رادیو گذرانده این روز را به اهالی رادیو تبریک میگویم. ما صدای لحظهها هستیم. رادیو این توان را دارد که به روز و در لحظه صدایش را به گوش مخاطب برساند.
افتخاری در ادامه از افزوده شدن بخش جدیدی به جشنواره خبر داد و افزود: در یک ماه باقیمانده یک بخش ویژه به اختتامیه جشنواره اضافه کردیم و قرار است مستندهایی که با محوریت عملیات تنبیهی وعده صادق پخش شده، اختصاص بدهیم.
دبیر جشنواره پژواک در پایان صحبت هایش یاد هنرمندان و پیشکسوتان رادیو را که امروز در میان ما نیستند، گرامی داشت و بیان کرد: یاد عزیزان درگذشته گرامی و آرزوی سلامتی برای استاد مسعود اسکویی داریم که در بستر بیماری هستند.
در بخشی از این مراسم از محمد قربانی پیشکسوت رادیو تجلیل شد. همچنین برگزیدگان در بخشهای برنامههای مستمر، مستندهای مستمر و مشاغل معرفی شدند که به شرح ذیل است:
برگزیدگان بخش مشاغل
فهرست برندگان گویندگی مرد
برگزیده: مهبد قناعت پیشه / نام برنامه: شما و صبا/ شبکه: رادیو صبا
برگزیده: پیمان طالبی / نام برنامه: جوان ایرانی سلام / شبکه: رادیو جوان
فهرست برندگان گویندگی زن
برگزیده: آرزو جعفرپور / نام برنامه: جوونی مجاز / شبکه: رادیو جوان
فهرست برندگان گزارشگری
برگزیده: گیتی محمدی / نام برنامه: سلام صبح به خیر / شبکه: رادیو ایران
دیپلم افتخار: زهرا متقیان / نام برنامه: روزی نو گروه ۱ / شبکه: رادیو اقتصاد
فهرست برندگان برگزیدگان بازیگری
برگزیده: مهدی مجنونی / نام برنامه: تهران من / شبکه: رادیو تهران
فهرست برندگان نویسندگی
برگزیده: محمدرضا حاج حیدری / نام برنامه: سرزمین من / شبکه: رادیو فرهنگ
دیپلم افتخار: فاطمه شهبازی / نام برنامه: زیست رو / شبکه: رادیو سلامت
فهرست برندگان صدابرداری
برگزیده: مجید آینه / نام برنامه: یک دو صدا / شبکه: رادیو قرآن
دیپلم افتخار: محمد خاتونی / نام برنامه: بوستان تلاوت / شبکه: رادیو قرآن
فهرست بخش برنامههای مستمر صبحگاهی
برگزیده: امیرحسین ثقفی/ نام برنامه: شهر آفتاب/شبکه: رادیو تهران
دیپلم افتخار: امیر اکبری/نام برنامه: صبح صبا/ شبکه: رادیو صبادیپلم افتخار: مجتبی حسنی/ نام برنامه: جوان ایرانی سلام/شبکه: رادیو جوان
فهرست بخش برنامه های مستمر ترکیبیبرگزیده: مینا نیکانیک/نام برنامه: تهران من/شبکه: رادیو تهران
فهرست بخش برنامه های مستمر مسابقهبرگزیده: منصوره توحیدلو/ نام برنامه: چوبخط/شبکه: رادیو جوان
فهرست بخش برنامه های مستمر تولید محتوای مردمیبرگزیده: الهه سلحشور/ نام برنامه: شما و صبا/ شبکه: رادیو صبا
فهرست برندگان بخش مستندنگاریبرگزیده: حسن حیدرزاده/ نام برنامه: کوچک، بزرگ، بزرگتر/ شبکه: رادیو معارفمنتخب: جمیله توکلی شاندیز/ نام برنامه: زخمه های عاشقی/ شبکه: مرکز خراسان رضویدیپلم افتخار: سمیرا شرافتی نژاد/نام برنامه: طنین کوهساران/ شبکه: مرکز خراسان شمالیدیپلم افتخار: مریم هدیه لو/نام برنامه: باورهای اصیل یک کودک کش/ شبکه: رادیو ایراندیپلم افتخار: طلیعه السادات کمالی/ نام برنامه: بازنمایی خانوار در شبکه های اجتماعی/رادیو: ایرانصدادیپلم افتخار: هاجر کوشکی/ نام برنامه: تکیه گاه/ شبکه: مرکز فارس
فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدسبرگزیده: مجتبی محمدی/نام برنامه: خط مقدم/ شبکه: رادیو معارف
فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع حجاب و عفافبرگزیده: مهدی میرزایی/ نام برنامه: مثل مریم/ شبکه: رادیو معارف
فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع قهرمان ایرانیبرگزیده: فرانک سعیدی آریا/ نام برنامه: فرزند ایران/ شبکه: رادیو معارف
فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع محیط زیستدیپلم افتخار: سیما پاتیمار/ نام برنامه: آوای زمین/شبکه: رادیو ایران
فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع هنر و ادبیات ایرانی - اسلامیبرگزیده: انسیه شمس اللهی/ نام برنامه: موسیقی کبیر/ شبکه: رادیو صبا
فهرست برندگان مستندهای مستمر با موضوع آزادبرگزیده: مهدی حجت پناه/ نام برنامه: سرزمین امام باره ها/شبکه: رادیو معارفدیپلم افتخار: محسن شاهمرادی/نام برنامه: آسیا در جام/شبکه: رادیو ورزش
انتهای پیام/