Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم ۵ شهر استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر با چنین بودجه ای برای سال ۱۴۰۰ احساس خطر می‌کنیم چرا که این بودجه با کسری عملیاتی ۳۱۲ هزار میلیارد تومانی مواجه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد محمد وحیدی امروز در شورای اداری خراسان شمالی که با حضور دادستان دیوان محاسبات کشور برگزار شد اظهار داشت: جنبه نظارتی باید از جنبه قانونگذاری قوی‌تر باشد چرا که اگر قانون درست اجرا نشود، آثار آن در زندگی مردم دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموعه دیوان محاسبات کشور بامدیریت جدید علی رغم مدت کوتاه عملکرد قابل قبولی داشته است افزود: رئیس دیوان محاسبات کشور گزارشی جامع، کامل و تاثیر گذار برای بودجه سال‌های آینده در مجلس ارائه کرد که قابل قبول بود. دیوان محاسبات مدیران را ریسک پذیر بار بیاورد تا مدیران به سبب فعالیت دقیق دستگاههای نظارتی ترسی از فعالیت و کار نداشته باشند.

نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تخصیص های به موقع و جنبه نظارتی بر این موضوع از سوی دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: تخصیص برخی از دستگاه های اجرایی استان به اندازه ای دیر انجام می شود که خاصیت و شیرینی خود را برای مردم استان از دست می‌دهد ضمن اینکه دیوان محاسبات بر توزیع بودجه های متمرکز و عدالت آن نظارت لازم را داشته باشد.

آموزش و پرورش استثنایی در بودجه 1400/ توانبخشی دانش‌‌آموزان نیازمند 450 میلیارد تومانمصوبه بورسی کمیسیون تلفیق بودجه 1400توضیحات سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره میزان صادرات نفت در بودجه 1400

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح ساختار بودجه بیان داشت: ساختار بودجه، ساختار نظام پولی و بانکی و همچنین ساختار نظام مالیاتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید اصلاح شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس تقدیم شد گفت: در حال حاضر با چنین بودجه ای برای سال 1400 احساس خطر می‌کنیم چرا که این بودجه با کسری عملیاتی 312 هزار میلیارد تومانی مواجه است.

وحیدی در پایان با بیان اینکه نهاده‌های دامی بیشترین تقاضای اهالی خراسان شمالی است اضافه کرد: با توجه به اینکه اقتصاد خراسان شمالی بر روی دامداری و کشاورزی متمرکز است و از طرفی از شهریور 98 تا شهریور 99 تنها 55 درصد نهاده‌های دامی به دست مردم رسیده و 45 درصد دیگر علیرغم تهیه ارز 4200 تومانی اما آزاد به کشاورزان فروخته شده برای سالیان آتی احساس خطر داریم لذا باید سامانه های گمرکی برخط شده و دستگاه‌های نظارتی بر این مهم نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/311/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دیوان محاسبات خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده

به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم ۵ استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام نموده است.

این در حالی است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ نماید.

در ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم، دولت (سازمان حفاظت محیط زیست) مکلف شده بود ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوط را در حساب‌های ملی محاسبه و لحاظ کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر