Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت : طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» به منظور ارتقای سواد سلامت خانواده‌ها برای تغییر شیوه و اصلاح زندگی در سیستان و بلوچستان از تابستان امسال درحال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: هدف اصلی از اجرای این برنامه که از تیر در سیستان و بلوچستان اجرایی شده جامعه محور کردن نظام سلامت است که در قالب آن محتوا‌های آموزشی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها بویژه بیماری‌های غیرواگیر، کنترل عوامل خطر این بیماری‌ها، پیشگیری از حوادث و سوانح، درمان و توانبخشی به سفیران یا داوطلبان سلامت ارائه می‌شود تا این آموزش‌ها در درون خانواده‌ها نهادینه شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در اجرای این طرح هر خانوار یک فرد را به عنوان سفیر سلامت در سه سطح پیشگیری، درمان و کمک‌های اولیه و بازتوانی به منظور حضور در کلاس‌های آموزشی معرفی و هر رابط سلامت ۲۰ سفیر سلامت را سرپرستی می‌کند.

او با اشاره به انجام اقدامات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی توسط سفیران سلامت گفت: در جریان این طرح سفرای سلامت با اصول بهبود کیفیت زندگی، نحوه پیشگیری از بیماری‌های واگیر و تغذیه سالم و مواردی از قبیل درمان اولیه سوانح و سوختگی آشنا می‌شوند و قبل از اینکه کادر بهداشتی و حرفه‌ای مانند پرستاران و بهیاران بر سر بالین بیماران برسند می‌تواند درمان‌های اولیه را انجام دهند.

طباطبایی افزود: داوطلبان و سفیران سلامت از ظرفیت بسیار خوب و ارزشمند در اجرای طرح شهید سلیمانی هستند به طوری که در راستای طرح مدیریت و کنترل کرونا به شیوه محله محور، مداخلاتی در خانواده‌ها با استفاده از ظرفیت این سفیران آموزش‌های ایزولاسیون و قرنطینه معکوس به خانواده‌ها ارائه می‌شود.

او ادامه داد: ارزیابی نیاز‌های اجتماعی خانواده‌ها توسط داوطلبان سلامت با هدف شناسایی خانواده‌های نیازمند به بسته حمایتی، یکی از اقداماتی است که در پنج مرکز خدمات جامع سلامت شهر زاهدان اجرایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر حفظ و ارتقای خدمات ضروری سلامت تاکید کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی طرح شهید سلیمانی ارتقای کمی و کیفی خدمات روتین سلامت است و همکاران در اجرای این طرح بر حفظ و ارتقای خدمات ضروری دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی پایگاه سلامت سفیر سلامت خانواده ها بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای سیستان بارانی شد + فیلم


محسن حیدری  اظهار کرد: تیمور آباد از توابع شهرستان هامون با ۳۲ میلی‌متر بارندگی بیشترین و زابل ۷.۹، زهک ۱.۵، هامون ۳.۶، هیرمند ۰.۱، زاهدان ۱.۸، چاه رحمان از توابع زاهدان ۳۱، نصرت آباد ۱.۷، خاش ۰.۶ میلی‌متر گزارش باران داشته‌اند.

وی افزود: تا امشب در سطح استان بویژه ارتفاعات مرکزی و غربی، رگبار و رعدوبرق بهاری، تندباد موقتی و احتمال تگرگ پیش بینی می شود که این شرایط با شدت کمتر در روزهای شنبه و یکشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: شنبه تا سه شنبه روی سواحل و نواحی جنوبی استان وزش باد برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • ماماها سفیر جوانی جمعیت هستند
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان