Web Analytics Made Easy - Statcounter

نائب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاریگفت: تعرفه پانسمان، سونداژ و تزریقات و ... در زمان حاضر به اسم پرستاری که آن را انجام داده ثبت نمی‌‌شود در حالی که کار را پرستاران انجام می‌‌دهند؛ زحمت را پرستار می‌‌کشد اما این زحمات به نام پرستار ثبت نمی‌شود! - اخبار اجتماعی -

علی‌‌اکبر جراحی در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا با بیان این‌‌که قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری 14 سال است که به تصویب رسیده اما در مرحله اجرا، دولت اقدامی نکرده است، اظهار کرد: منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این قانون در بودجه دیده نشده است و دلیل اصلی اجرا نشدن این قانون، عدم پیش‌‌بینی منابع مالی مورد نیاز و در نتیجه، عدم تمکین بیمه‌‌ها به اجرای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا اجرای این قانون به نفع مردم و نظام سلامت است؟» افزود: اگر قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری اجرا شود خدمات ارزان‌‌تر می‌‌شود و بیمه‌‌ها و مردم از این کاهش هزینه‌‌ها سود می‌‌برند.

جراحی تصریح کرد: تعرفه پانسمان، سونداژ و تزریقات و ... در زمان حاضر به اسم پرستاری که آن را انجام داده ثبت نمی‌‌شود در حالی که کار را پرستاران انجام می‌‌دهند؛ پول این خدمات به درآمد بیمارستان اضافه می‌‌شود و درصدی از آن به عنوان کارانه به پرسنل شامل پزشکان، پرستاران و سایر اعضای کادر درمان، از محل درآمد بیمارستان پرداخت می‌‌شود؛ در واقع زحمت را پرستار می‌‌کشد اما به دلیل عدم اجرای قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری، این اقدامات به نام خود پرستار ثبت نمی‌‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر نحوه نظارت بر اجرای این قانون برای جلوگیری از بروز تخلفات و تقاضای القایی گفت: اجرای قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری باعث کاهش هزینه درمان برای مردم و بیمه‌‌ها می‌‌شود؛ برای افزایش نظارت بر خدمات پرستاری نیز بیمه‌‌ها می‌‌توانند وارد عمل شوند و نظارت و کنترل کنند.

نائب رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری نسبت به رفع موانع و مشکلات برای اجرای این قانون اظهار امیدواری کرد.

وزارت بهداشت: مصمم به اجرای قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری هستیمعلت اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری تعارض منافع استعدم اجرای "قانون تعرفه‌‌گذاری خدمات پرستاری" ظلم مضاعف به پرستارانآیا رشد درآمد پزشکان و کارگران در تناسب با یکدیگر بوده است؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت پرستار سازمان نظام پرستاری بهداشت و درمان وزارت بهداشت پرستار سازمان نظام پرستاری گذاری خدمات پرستاری اجرای قانون تعرفه اجرای این قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم

 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد، مرکز آموزشی درمانی کامکار عرب نیا با حضور جراح و متخصص گوش حلق و بینی خدمات جراحی لوزه برای اطفال و بزرگسالان را به بیماران ارائه می کند.

 با هدف کاهش هزینه های بیماران و درراستای سیاست های حمایتی دولت خدمات جراحی لوزه با پذیرش همه بیمه های درمانی و با تعرفه دولتی انجام می‌گیرد.

بر اساس سیاست های ابلاغی وزارت بهداشت جراحی اطفال زیر ۷ سال رایگان است.

 شهروندان جهت اخذ نوبت می توانند در تمام ساعات شبانه روز از طریق شماره ۳۷۱۴۰ و سامانه nobat.muq.ac.ir اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود