Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مدیرکل زندان‌های استان بوشهر در این آیین گفت: این مرکز که در زمینه مهارت آموزی بر پایه نیازسنجی، استعدادیابی و مشاوره‌های تخصصی شغلی ویژه زندانیان زیر نظر فنی و حرفه‌ای فعالیت خواهد کرد با هدف توانمندسازی زندانیان و ایجاد اشتغال پایدار برای آنها خواهد بود.

رضا مقبلی قرایی افزود: از آنجا که زندانبانی اسلامی تفاوت خاصی با سایر زندان‌ها دارد و آنهم اصلاح و تربیت است سعی بر این است که زندانیان همزمان با گذراندن حبس و تحمل مجازات، اصلاح شده و برای جبران اشتباه‌های گذشته و بازگشت به زندگی سالم در زمینه کار و اشتغال نیز توانمند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: برنامه ریزی برای توانمندسازی مجرمان اصلاح شده برای ورود به بازار کار و ایجاد شغلی پایدار با مهارت خاص خود از اهداف این طرح است زیرا بیکاری و مشکلات اقتصادی ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی و جرائم است.

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به اینکه اگر یک نفر اصلاح شود گویا جامعه اصلاح شده بیان کرد: این طرح با انعقاد تفاهم نامه چهارجانبه‌ای بین اداره کل زندان‌ها، اداره کل فنی و حرفه‌ای، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف برای حمایت از این مهارت آموزان برای ورود به بازار کار اجرا شده‌است.

مقبلی قرایی بیان کرد: در کنار همه اینها مردم و فعالان اقتصادی باید برای بازگشت این افراد به زندگی سالم و جلوگیری از ارتکاب مجدد جرم توسط آنها بواسطه بیکاری و فقر پس از اصلاح و تربیتی که در زندان روی آنها صورت گرفته است به این افراد اعتماد و به آنها به عنوان مددجویان نیازمند حمایت نگاه کنند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر در زندان‌های استان بوشهر ۳۵ رشته مهارتی در حال آموزش است و تاکنون ۱۲۲دوره آموزشی برگزار شده که ۹۸۵ نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند و ۶۴۵ نفر کارت مهارت گرفته‌اند.

مقبلی اضافه کرد: به مناسبت سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی برنامه‌های دیگری نظیر آزادی ۳۵ زندانی جرائم غیرعمد، ایجاد ۳۳۵ اشتغال مولد برای زندانیان، تربیت ۳۳۵ حافظ قرآن در زندان‌ها و توزیع ۳۳۵ مورد کمک مومنانه بین خاواده‌های زندانیان در این استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز گفت: فنی و حرفه‌ای این استان با ۱۵ جامعه هدف در حال فعالیت است که یکی از اینها مددجویان زندان‌ها هستند که مهارت‌های لازم برای ورود به مشاغل دولتی و غیردولتی و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی را فرا می گیرند و کارت مهارت دریافت می‌کنند.

دوراهکی افزود: در کنار آموزش‌هایی که پیش از این به این افراد داده می‌شد اکنون در این مرکز مشاوره‌های تخصصی شغلی را دریافت خواهند کرد تا پس از ورود به بازار کار نیز برای موفقیت توانمند شوند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین دغدغه در حوزه مددجویان در زندان‌ها کسب اعتماد جامعه است یادآور شد: توانمند کردن بعهده ما است اما در ادامه مسیر زحمت حمایت آنها، اقناع بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌ها با اداره تعاون و اصناف خواهد بود.

برچسب‌ها بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دشتستان برازجان سازمان زندان‌ها مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دشتستان بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دشتستان برازجان سازمان زندان ها مهارت اموزی اخبار کنکور فنی و حرفه ای زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد

به منظور ترویج فرهنگ مهارت آموزی و ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به مهارت آموزی، مشوق‌هایی برای سربازانی که قبل از اعزام به خدمت مهارت یاد می‌گیرند در نظر گرفته شده است.

اعطای یک ماه کسری خدمت، تعیین سازمان محل خدمت، تعویق اعزام به مدت حداکثر ۶ ماه، انتخاب استان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت سنواتی سربازان، استفاده از یک ماه مرخصی، اعطای یک درجه بالاتر، استفاده از سرباز ماهر به عنوان کمک مربی و مربی در نیروهای مسلح، بکارگیری تخصصی در داخل نیروهای مسلح و اولویت برای استخدام در نیروهای مسلح از جمله مشوق‌های موجود برای سربازان است.

مشمولانی مجاز هستند از مشوق‌ها استفاده کنند که دوره مهارتی گذرانده و گواهی کسب کرده باشند، فارغ تحصیل دیپلم هنرستان و کار و دانش، فارغ تحصیل پزشکی و پیراپزشکی و سایر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کشور که یک بسته دوره مهارتی تعریف شده دارند از مشوق‌ها بهره مند می‌شوند.

ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز شنبه ۱۵ اردیبشهت آغاز شد و افراد برای ثبت نام می‌توانند به سامانه سخا پلیس مراجعه کنند.

افراد حداقل ۲ ماه قبل از اعزام به خدمت باید نسبت به ثبت نام اقدام کنند لذا شامل افراد حین خدمت نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد
  • (ویدئو) جزئیات ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از فردا
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • اصلاح قانون کار امنیت شغلی کارگران، بزودی