Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- درمانگاه ولایت امسال در هفته دفاع مقدس در شهرستان خرم‌آباد افتتاح شد تا بسیجیان و عموم مردم بتوانند از خدمات درمانی آن بهره بگیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، درمانگاه ولایت امسال در هفته دفاع مقدس در شهرستان خرم‌آباد افتتاح شد تا بسیجیان و عموم مردم بتوانند از خدمات درمانی آن بهره بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اطلاع از چگونگی استفاده بسیجیان از خدمات بیمه‌ای و خدمات درمانی این درمانگاه گفت‌وگویی داشتیم با سرپرست موسسه خدمات درمانی بسیجیان استان لرستان که بدین شرح آمده است.

سرهنگ عبدالوحید ملک آرا  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: ارائه خدمات درمانی به اقشار مختلف مردم یکی از خواسته‌های به حق آنها بوده و برخی دستگاه‌ها نیز سعی می‌کنند در کنار وزارت بهداشت خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم عرضه کنند.

جانبازان، ایثارگران و افراد تحت تکفل آنها از پرداخت 2 درصد حق درمان معاف شدندتولید تمام داروهای مورد استفاده برای درمان کرونا در داخل کشورهشدار مقام‌های ارشد بهداشتی انگلیس نسبت به وخامت اوضاع سیستم درمان

وی  گروه هدف ارائه خدمات درمانی موسسه خدمات درمانی بسیجیان را بسیجیان عزیز و خانواده‌های آنها دانست و افزود: سازماندهی گروه‌های جهادی و تیم‌های پزشکی و اعزام و به مناطق کم برخوردار تحت عنوان طرح یاسر از برنامه‌های موسسه خدمات درمانی بسیجیان است.

سرپرست موسسه خدمات درمانی بسیجیان لرستان در رابطه با فعالیت موسسه خدمات درمانی بسیجیان عنوان کرد: مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان از سال 72 در راستای بند «ب» اساسنامه بنیاد تعاون بسیج به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بسیجیان و عموم مردم در کشور تأسیس شده است و از سال 72 تا 74 مسائل حقوقی آن پیگیری شد و در نهایت در سال 74 کار خود را شروع کرده و اکنون فعالیت‌های قابل توجهی در حال اجرا دارد.

وی بیان کرد: مباحثی مانند احداث مراکز درمانی، ارائه خدمات ناباروری، خدمات بیمه‌ تکمیلی درمانی، خدمات بیمه تامین اجتماعی (کارفرمایی و کارگری) و صندوق‌های مددکاری از جمله خدمات مؤسسه خدمات درمانی بسیجیان در نظر گرفته شده است.

ملک آرا به طرح حمایت از زوج‌های نابارور و بیماران صعب العلاج اشاره کرد و گفت: این طرح براساس بند چهار سیاست‌های جمعیت ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر جوانی، پویایی و بالندگی جمعیت بود مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: افرادی که نیاز به استفاده از این خدمات دارند به سرپرستی‌ استانی مراجعه می‌کنند و این سرپرستی‌ نیز افراد را به مراکز ناباروری طرف قرارداد با این موسسه معرفی کرده و از خدمات یارانه‌ای و بلاعوض استفاده خواهند کرد.

سرپرست موسسه خدمات درمانی بسیجیان لرستان با توجه به اینکه برخی از بسیجیان در مناطق کم‌برخوردار قرار دارند و در مشاغل آزاد فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند اظهارداشت: افرادی  را که در بخش آزاد و خصوصی شاغل هستند و فاقد بیمه تامین اجتماعی‌اند با پرداخت سرانه بیمه تامین اجتماعی توسط خود فرد تحت حمایت بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرند و از خدماتی چون بیمه بازنشستگی، بیمه درمانی، بیمه از کار افتادگی بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: جهت بهره‌مندی از مزایای بیمه تکمیل درمان باید  فرد متقاضی، تحت پوشش یکی از بیمه‌های پایه درمان قرار گرفته باشد و یا به عبارت دیگر دارای دفترچه خدمات درمانی از یکی از بیمه‌های درمانی کشور(خدمات درمانی کشوری، سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و...) باشد.

ملک آرا با اشاره به افتتاح درمانگاه ولایت در هفته دفاع مقدس  عنوان کرد: این درمانگاه با هدف افزایش خدمات درمانی بسیج در استان احداث شده است تا از این طریق بتوانیم بخشی از نیازهای جامعه استان که برای در اختیار داشتن خدمات بهداشتی و درمانی با مشکل مواجه هستند را تامین کنند. ارائه خدمات درمانی  مستقیم به قشر محروم جامعه و بسیجیان، عموم مردم، نیروهای مسلح  و خانواده‌های محترمشان را از اهداف راه‌اندازی مرکز خدمات درمانی بسیجیان ولایت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از خدمات این موسسه به بسیجیان عزیز صدور کارت بشیر سلامت است بیان کرد: بسیجیان با ارائه این کارت از تخفیات ویژه در بخش‌های مختلف در کلیه مراکز درمانی بسیج و سپاه در کشور بهره‌مند می‌شوند و درمانگاه ولایت این خدمات را در استان به بسیجیان ارائه می‌کند.

سرپرست موسسه خدمات درمانی بسیجیان لرستان با اشاره به اینکه این درمانگاه برای عموم مردم بوده و برای بسیجیان نیز تخفیف ویژه در نظر گرفته می‌شود گفت: این مرکز در چهار طبقه  و دارای بخش‌های پزشک عمومی، پزشک متخصص زنان و زایمان، داخلی، عفونی، طب فیزیک، اورژانس، خدمات پرستاری در دو بخش آقایان و بانوان ، مامایی، فیزیوتراپی، کار درمانی، نوار قلب و دندانپزشکی است.

وی با اشاره به اینکه ارائه کلیه خدمات درمانی در این مرکز با تخفیفات ویژه ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: درمانگاه ولایت طرف قرارداد با کلیه بیمه‌ها برای عموم مردم است و در دو شیفت از ساعت 8صبح تا 21 شب به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند.

ملک آرا با اشاره به اینکه خدماتی که موسسه خدمات درمانی بسیج به آحاد مردم جامعه ارائه می‌دهد و بر اساس تعرفه‌های عمومی غیر دولتی است تاکید کرد: خدماتی که در مراکز درمانی بسیجیان ارائه می‌شود باید باکیفیت عالی و خدمتی بی منت باشد و احترام به بیمار، تکریم ارباب رجوع و برخورد اسلامی سرلوحه کار کارکنان این مرکز باشد تا مرکز درمانی بسیجیان ولایت در بین سایر مراکز درمانی الگو و نمونه قرار گیرد.

انتهای پیام/642

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمه تامین اجتماعی ارائه خدمات درمانی بسیجیان لرستان درمانگاه ولایت مراکز درمانی عموم مردم ملک آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:بابک شکارچی گفت: برگزاری کنگره طب ایرانی دو جنبه دارد یکی برای خود مجموعه جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت کشور که شامل پزشک و پرستار و دندانپزشک و مدیکال می‌شود و قسمت دیگر مردم هستند که این خدمات را دریافت می‌کنند.
وی افزود: ما در سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که همگرایی در این خصوص ایجاد کنیم تا این موضوع را شرح دهیم که طب ایرانی چه توانمندی‌هایی دارد و تا کجا می‌تواند پیش برود کجا می‌تواند در درمان بیماری به کار گرفته شود و کجا نمیتوان از ان استفاده کرد و یک جا‌هایی هست که مردم استقبال می‌کنند که به سمت طب ایرانی بیایند وظیفه ما آگاه کردن اینها است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مردم تمایل به استفاده از محصولاتی به نام ارگانیک دارند و در بیشتر فروشگاه‌ها این محصولات قیمت بالاتری هم دارد در واقع مصرف محصولات ارگانیک مختص طب ایرانی ما است و می‌توان به این وسیله توریسم درمانی به کشورمان بیاوریم البته فاصله زیادی با این ایده داریم چرا که زیر ساخت‌های آن هنوز انطور که باید در کشور ما مهیا نیست، اما می‌تواند به این موضوع توجه داشت.

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت