Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی چناری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سومین کنفرانس بین المللی زبانشناسی فرهنگی قرار است ژوئن ۲۰۲۱ (خردادماه آینده) در بوداپست مجارستان برگزار شود که مقاله دکتر حجاری با موضوع گویش دزفولی در این کنفرانس به صورت حضوری ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: این مقاله با کمک انجمن تخصصی پژوهشگران گویش و فرهنگ دزفولی آوان ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوشین حجاری پژوهشگر دزفولی نیز در این ‌خصوص گفت: این مقاله با هدف معرفی گویش دزفولی با رویکرد زبانشناسی فرهنگی نوشته شده  است.
وی افزود: زبانشناسی فرهنگی شاخه‌ای نوپا و موردتوجه صاحبنظران علوم انسانی دنیا است زیرا ارتباط بین فرهنگ و زبان را نشان می‌دهد.

این پژوهشگر اظهارداشت: پیش از این نیز ۲ مقاله دیگر از بنده با موضوع گویش دزفولی در گرجستان و مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی در تهران پذیرفته و ارائه شده است.
وی همچنین درخصوص ثبت ملی گویش دزفولی گفت: ثبت این گویش در کارگروه پژوهشگران گویش دزفولی آوان در حال انجام و پیگیری است  که به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه خواهیم بود.

به گزارش ایرنا کارگروه پژوهشگران و محققان انجمن تخصصی گویش و فرهنگ دزفولی آوان با حدود ۴۰ نفر عضو فعال با تحقیقات میدانی در حال جمع آوری داده های زبانی است و جلسات هفتگی آن در خانه تاریخی تیزنو برگزار می‌شوند. حجاری دبیر این کارگروه است.

برچسب‌ها شورای شهر دزفول خوزستان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر دزفول خوزستان شورای شهر دزفول خوزستان میراث فرهنگی اخبار کنکور گویش دزفولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ

رومینا مهدوی کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: در این وضعیت که دل نگرانی‌های زیادی برای جنگ وجود دارد، خواستم با اجرا خوانی این نمایشنامه از همه جوانب تاثیرات جنگ در زندگی مردم آگاه باشیم.

وی با ابراز امیدواری ازاینکه صلح در جهان برقرار شود، گفت: این اجرا به صورت محدود و در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت خواهد بود.

مهدوی اظهار داشت: تارا قبادی، پویا رجبی، حسین ملکی، سروشا فاضلی، غزل کوچک‌بیگ و مهیار کشاورز نقش‌خوانی می‌کنند.

عوامل این نمایش عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: مهسا کرم وندی، روابط‌عمومی: هما اعرابی، آهنگساز: ارشیا مستوفی،‌ پوستر و تبلیغات: سهیل فلاح و عکاس: پرنیا خوشرو.

این نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • تصاویری گویاتر از صدها مقاله : فرمانده انتظامی از طرح "کاملاً فرهنگی و اجتماعی" می گوید و روحانیون "لباس چریکی" پوشیده اند!