Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع جهش تولید نیز همیشگی است و باید به صورت مستمر و مداوم در برنامه‌ها وجود داشته باشد و از طرفی پروژه‌های عمرانی باید با مواد و مصالح تولیدی داخل استان اجرا شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: سند راهبردهای علمی و فرهنگی رونقِ جهش تولید در استان، به عنوان بستری فرهنگی نگاه استان به مقوله تولید را روشن می‌کند و  با ایجاد این دید در جامعه تکلیف دستگاه‌ها و وظیفه مردم در قبال تولیدکنندگان و در راستای تحقق شعار جهش تولید مشخص می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تأکید بر اینکه شعارهایی که به تدبیر مقام معظم رهبری برای عناوین سال تعیین می‌شوند بازه زمانی ندارد گفت: اگر چه سال تمام می‌شود اما شعارها به عنوان راهبردهایی همیشگی، در دستور کار قرار دارند. 

استاندار خراسان جنوبی افزود: موضوع جهش تولید نیز همیشگی است و باید به صورت مستمر و مداوم در برنامه‌ها وجود داشته باشد. 

ملانوری متذکر شد: مهمترین گام بعد از تدوین این سند و ابلاغ آن به حوزه‌های مختلف این است که دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی در زمینه تحقق اهداف این سند تلاش کنند. 

وی بیان کرد: دستگاه‌ها مکلفند، گزارش اقدامات خود را در راستای تحقق این سند، به دبیرخانه گزارش کنند تا در جلسات بعدی شورای فرهنگ عمومی ارائه شود. 

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید طرح‌های فرهنگی مرتبط با حوزه کاری خود را نیز به دبیرخانه ارائه کنند تا در دستور کار شورا قرار گیرد. 

ملانوری گفت: برای مثال اگر قرار است فرهنگ ترافیک در جامعه ارتقاء یابد لازم است دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی به کمک هم بیایند و هر کس در حد بضاعت و وظیفه خود اقداماتی انجام دهد تا منجر به ارتقاء فرهنگ ترافیک و رانندگی در استان شود. 

وی، حمایت از تولید را از دیگر اهداف این سند برشمرد و گفت: به دستگاه‌های اجرایی تکلیف شده تا ساز و کارهای قانونی و بومی را در این زمینه تعریف کنند. 

ملانوری ادامه داد: برای مثال در بحث توزیع ماسک، تکلیف بر برگزاری مناقصه بود که با همفکری دانشگاه علوم پزشکی، راهکار قانونی برای انجام این کار، تعیین شد. 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه واحدهای داخل استان در حالی به تولید ماسک استاندارد می‌پردازند که ماسک‌های غیر استاندارد دیگر مناطق در مراکز مختلف، عرضه می‌شوند. 

ملانوری متذکر شد: به جهت حمایت از واحدهای تولیدی داخل استان، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت مکلف شدند نسبت به جمع آوری ماسک‌های غیر استاندارد از سطح مراکز عرضه اقدام کند و ماسک مورد نیاز از واحدهای تولیدی داخل استان که به تولید ماسک استاندارد می‌پردازند، تأمین شود. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر ماسک استاندارد مورد نیاز استان از واحدهای تولیدی داخلی و با قیمت هزار تومان عرضه می‌شود.

ملانوری تأکید کرد: در پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی نیز باید مواد و مصالح تولیدی استان استفاده شود، مگر این که کالای لازم با کیفیت مورد نظر در داخل استان تولیدی نداشته باشد. 

به گفته وی؛ کیفیت کالا، تولید به موقع و قیمت رقابتی مناسب، سه اصل اساسی است که واحدهای تولیدی باید به آن توجه داشته باشند. 

استاندار خراسان جنوبی به سفر معاون وزیر علوم به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر دو اتفاق رقم خورد، یکی یکپارچه سازی مدیریت دانشگاه‌های خراسان جنوبی و تعیین رئیس دانشگاه بیرجند به عنوان رئیس جامع دانشگاه‌های استان بود که به جهت اهمیت موضوع و تأثیری که در مدیریت دانشگاه‌ها دارد، شایسته است. 

ملانوری ادامه داد: اتفاق دوم، تغییر ساختار برخی دانشگاه‌های استان بود که این موضوع را به صلاح استان نمی‌دانیم و با این تصمیم مخالفت کرده‌ایم. 

فاضلی: اقتصاد کشور را بدون قید و بندهای سیاسی کمک کنیم/لزوم حذف موانع بازدارنده جهش تولیدجهش تولید یاتاقان خودرو در قزوین به روایت تصاویرطرح جهش تولید کلزا در استان قزوین اجرا می‌شود

وی با اشاره به اینکه این اقدام بدون هماهنگی با استان صورت گرفته تأکید کرد: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند در زمان دعوت از مسئولان ملی، مطالب و موضوعات مرتبط را با استانداری هماهنگ کنند تا ما به جهت مدیریت موضوع بدانیم قرار است درخصوص چه مواردی بحث و گفتگو شود. 

انتهای پیام/ 252/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی تولیدی داخل استان واحدهای تولیدی دانشگاه ها جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: «ابوطالب شفقت» استاندار جدید لرستان روز جمعه از برخی پروژه‌های شهر خرم‌آباد بازدید کرد، یکی از این پروژه‌ها ساختمان «امید» یا همان ساختمان جدید استانداری لرستان بود که در جریان بازدید خود از آن برای معاون عمرانی خودش و همچنین مدیرکل دفتر فنی استانداری یک التیماتوم تقریباً چهارماهه برای تعیین تکلیف بخشی از این پروژه و استقرار معاونت عمرانی در آن گذاشت.

برج «امید» در نقطه ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی

کرم‌زاده مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان در جریان این بازدید در سخنانی با بیان اینکه کلنگ ساختمان «امید» یا همان استانداری لرستان در سال ۹۲ به زمین زده شده است، اظهار داشت: زیر بنای این ساختمان ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع است.

وی عنوان کرد: این ساختمان قرار بوده که ۱۳ طبقه احداث شود.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مجوز این پروژه از محل مجوز ۲۱۵ و فروش ساختمان قدیمی استانداری لرستان است، افزود: در حال حاضر ساختمان «امید» ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سوال استاندار از معاون عمرانی و مدیرکل دفتر فنی

کرم‌زاده، بیان داشت: تأسیسات مکانیکال و الکترومکانیکال این ساختمان در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه کل ساختمان نیز ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: اگر چهارطبقه آخر را بخواهیم تکمیل کنیم، بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان در پاسخ به این سوال استاندار لرستان مبنی بر اینکه اگر بخواهیم معاونت عمرانی استانداری لرستان فعلاً در یک‌طبقه این پروژه مستقر کنیم، چه زمانی این بخش پروژه تکمیل می‌شود؟ تصریح کرد: باید تأسیسات و آسانسور را دراین‌رابطه عملیاتی کنیم.

کرم‌زاده، بیان داشت: اگر بخواهیم این دستور استاندار را عملیاتی کنیم با زیر ۱۰۰ میلیارد تومان می‌توانیم کار را جمع کنیم.

احمدرضا دالوند معاون عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه فرایند انتخاب پیمانکار این بخش از پروژه زمان بر است، اظهار داشت: چون سامانه‌ای است، یک ماه زمان می‌برد که این امر عملیاتی شود.

اگر پروژه را تکمیل نکنید باید بروید در بیابان زندگی کنید!

ابوطالب شفقت استاندار لرستان در واکنش به این اظهارات معاونت عمرانی استانداری لرستان، اظهار داشت: فردا صبح پروژه را برای انتخاب پیمانکار در سامانه بارگذاری کنید.

وی گفت: از فردا صبح شروع کنید کار را، من از مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان می‌خواهم که آخر ماه صفر و اول ما ربیع این بخش از پروژه را عملیاتی کند، در غیر این صورت تمام وسایل معاونت عمرانی را در ساختمان فعلی بیرون می‌اندازم! یا باید بروید در بیابان زندگی کنید یا در این ساختمان جدید.

استاندار لرستان، افزود: خبرنگاران به شما ۱۰ تا ۱۵ روز هم تخفیف می‌دهند.

کد خبر 6089393

دیگر خبرها

  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد