Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:36:00 GMT

زنان کارآفرین باید شناسایی ، معرفی و تجلیل شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۳۹۹۲

زنان کارآفرین باید شناسایی ، معرفی و تجلیل شوند

ارسلان زارع روز چهارشنبه در دیدار با جمعی از بانوان کارآفرین و فعال اقتصادی استان؛ سهم مشارکت اقتصادی زنان گیلان را بالا و بین جایگاه اول تا سوم کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بانوان در حوزه های مختلفی همچون علمی ، آموزرشی و سلامت ، اقتصادی تاثیر گذار هستند، تصریح کرد: زنان کارآفرین استان با پذیرش مخاطرات احتمالی و نیز ریسک بیشتر ، اتکا به توان خود و توکل به خدا توانستند موفقیت‌های غیرقابل انکاری بدست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: اگر چه مشکلات همواره وجود دارد اما بانوان توانستند از بسیاری مشکلات عبور کنند و با گذر از این موانع حلاوت و شیرینی موفقیتشان مضاعف است و اعتماد به نفس زنان کارآفرین بسیار ارزشمند و مشهود است.

زارع با اشاره به اینکه زنان کارآفرین علاوه بر اشتغالزایی برای خود و اقتصاد خانواده ؛ زمینه اشتغال سایرین را نیز فراهم می‌کنند، تصریح کرد: اعتماد به نفس بانوان کارآفرین مهمترین عامل موفقیت های آنها با وجود محدودیت هاست و جمعیتی که سهم مشارکت اقتصادی بانوان و جامعه را ارتقا می دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شکل گیری دولت یازدهم کارآفرینی و اشتغال بانوان از برنامه‌های مورد حمایت و توجه دولت و رئیس جمهوری بوده و پیش از آن تاکید بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شده است ، افزود : در مجموع دولت نگاه حمایتی به موضوع توانمند سازی بانوان و کارافرینی آنان دارد .

زارع  با بیان اینکه بخش زیادی از موفقیت‌ها در جامعه مرهون تلاش دختران و زنان جوان است، اظهار داشت:  بانوان در سال های مختلف در بخش های گوناگون تاثیر گذار بوده اند از جمله یکی از این جلوه‌ها، حضور و نقش موثر بانوان در مقابله با ویروس کرونا در عرصه اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مدیریت سلامت خانواده هاست .

استاندار گیلان با بیان اینکه تمامی مسئولان باید از زنان کارآفرین تجلیل کنند که سهم خوبی در کارآفرینی دارند، بر اختصاص ۲۰ درصد تسهیلات  ازمحل  اعتبارات جهش تولید به بانوان استان تاکید کرد .

وی  همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری اطلاعات برای معرفی و عرضه محصولات تولید شده توسط بانوان خاطرنشان کرد: باید با برندسازی محصولات در بازارهای منطقه ای نیز جایگاه مناسب را داشته باشیم .

وی همچنین انتخاب رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی را یکی از ظرفیت های بزرگ فرهنگی و اقتصادی برای زنان کارآفرین دانست و گفت: گیلان یک استان گردشگرپذیر است و در حوزه صنایع دستی و محصولات کشاورزی ظرفیت های بالایی دارد؛ البته شیوع کرونا این بخش را دچار مشکلاتی کرده که به زودی شاهد رفع بیماری و رونق گردشگری و تقویت این بخش خواهیم بود.

 وی همچنین در بخش ادامه با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت صدیقه طاهره(ص) ، عنوان کرد : حضرت فاطمه (س) به عنوان متعالی ترین الگو برای زنان جهان ، اسوه کاملی در همه دوره های حیات بشری است.

وی با بیان اینکه بانوان ایران زمین در طول تاریخ به ویژه طی نیم قرن اخیر و در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش آفرینی ویژه ای داشته اند، تصریح کرد: آنان همپای ملت بزرگ ایران همواره در برابر دشمنان و بدخواهان این کشور و نظام، ایستادگی و مقاومت کرده اند و حافظ استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و همه آرمان های اصیل انقلاب اسلامی بوده اند.

استاندار گیلان با اشاره به فعالیت جهادی بانوان در عرصه های مختلف علمی ، آموزشی، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی افزود: امروز باید با تجلیل و تقدیر از زنان مدیر و مدبر این مسیر ارزشمند را ادامه دهیم.

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان گیلان رشت استانداری گیلان گیلان اخبار کنکور زنان کارآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد

حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز، تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سازمان لیگ با ارسال نامه‌ای به هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد به دلیل عدم تامین ایمنی و نواقص مربوط به زیر ساخت، این ورزشگاه تا رفع نواقص نمی‌تواند پذیرای بانوان هوادار باشد.

در اولین حضور زنان در این ورزشگاه، اتفاقات نامطلوبی افتاد و وقایعی رخ داد که اتخاذ این تصمیم پيش بيني می‌شد. 

 

دیگر خبرها

  • حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی + فیلم
  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • فوری: ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار
  • حضور زنان در ورزشگاه یادگار تبریز ممنوع شد