Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام نوری زاده گفت: تاکنون در جهت حمایت از نیازمندان بالغ بر یک میلیون ۲۸۰ بسته ارزاق معیشتی در سطح کشور توزیع شده و تا پایان مرحله دهم به بالغ بر ۲ میلیون بسته معیشتی خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «سید ناصرالدین نوری زاده» در جلسه استانی کمیته برنامه ریزی اداره کل اوقاف و امور خیری استان که امروز (چهارشنبه ۱۷ دی) در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: وظیفه همه ما توسعه و تعمیم فرهنگ وقف در همه سطوح جامعه است و امروز افتخار مجموعه اوقاف و همه ما  به داشتن روحیه جهادی است که این امر باید در فعالیت ها افزایش سطح اعتماد عمومی به وقف رویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: باید در همه فعالیت ها بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری با نگاه نقادانه حرکت متکی بر علم، درایت، دشمن شناسی، داشته باشیم و اینگونه عمل کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به نقش اوقاف افزود: حکومت دینی با دین باید شکل بگیرد و نهادی مانند اوقاف که در حوزه عملیات فرهنگ دینی فعالیت می کند هم می ‌تواند موجب رشد و نمو دین شده و هم اینکه باعث نزول آن شود.

 

حجت الاسلام نوری زاده اعلام کرد: رسالت اوقاف، رسالتی بزرگ و عمیقی است به عنوان مثال بالغ بر ۸۰۰ نیت در موقوفات شناسایی شده است و این ظرفیت، ظرفیت بی بدیلی است یعنی برای همه فعالیتی نیت داریم.

 

وی اعلام کرد: اوقاف نهاد اقتصادی است که ریشه در باورهای دینی دارد و علاوه بر نهاد اقتصادی، نهاد امنیتی، پژوهشی، دانشی و اجتماعی است، اوقاف ظرفیت بی بدلیلی برای حکومت دینی است و وقف یکی از روش های نیکو و پسنده ای که از دیرباز در تاریخ بشر وجود داشته که اسلام مسیر ان را روشن کرد و به آن جهت داده است.

 

معاون امور مجلس و استان های سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: فرهنگ و تاریخ ما وامدار خیراندیشی واقفانی است که جهان را نیکو و خوب می خواستند و بر حسب آن اقدام به بخشش مال خود کردند.

 

وی در ادامه توضیح داد: توجه به ظرفیت استان توجه به پژوهشگران، نخبگان، علما و ‌مسئولان برای اجرای امینیانه نیت واقفین لازم اجراست و بزرگ‌ترین سرمایه ما اعتماد ملی است و باید مراقب باشیم این اعتماد عمومی با عملکرد ما زیر سوال نرود.

 

حجت الاسلام نوری زاده گفت: امروز با توجه به نیازهای جدید، لازم است واقفان سمت و جهت وقف خود را به این سمت و برطرف کردن این نیازها برد.

 

وی در پایان با اشاره به توزیع بسته های معیشتی توسط اوقاف و امور خیریه یادآور شد: تاکنون در جهت حمایت از نیازمندان بالغ بر یک میلیون ۲۸۰ بسته ارزاق معیشتی در سطح کشور توزیع شده و تا پایان مرحله دهم ان شالله به بالغ بر ۲ میلیون بسته معیشتی خواهد رسید.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون امور مجلس سازمان اوقاف نیازمندان وقف اوقاف و امور حجت الاسلام نوری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۴۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره نقش نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه بر تحقق شعار سال رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: در سال‌های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه برای عمل به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه تولید اقدام به حمایت از مولدسازی صنعتی از قبیل شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، دانش بنیان، هسته‌ای و ... کرده است.

مجیدی‌مهر ادامه داد: از آنجایی که سازمان اوقاف مبتنی بر نیات واقفین اجرای نیت می‌کند، این امکان وجود دارد که بر موضوعات مختلف از قبیل آبزی‌پروری، توجه به اقتصاد دریا پایه، دامپروری و ... ورود کند. وقتی ما به انتهای پروژه‌های تحقیقاتی می‌رسیم، نتایج عینی آن را در میدان بهتر می‌بینیم، که منجر به افزایش بهره‌وری موقوفات شده است. وقتی بهره‌وری از موقوفات افزایش یابد، درآمد‌ها هم زیاد می‌شود و نیات بهتر اجرایی می‌شوند. سازمان اوقاف به همان نسبت که در حوزه‌های تولید فعالیت دارد، در حوزه‌های فرهنگی و نشر معارف و قرآن اهل بیت (ع) فعالیت می‌کند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گفته رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان اوقاف علاوه‌بر تحقق فرامین مقام معظم رهبری برای تحقق بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم قدم برمی‌دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی