Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صالحی مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری در جلسه حمل و نقل و سوخت با اشاره به بی بهره بودن ۲۲ هزار خانوار در استان قزوین از نعمت گاز، گفت: در برنامه توزیع نفت سفید علیرغم باعلام برای ثبت نام باید مراقب بود تا بازار سیاه ایجاد نشود.

مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری با اشاره به مشکل حمل و نقل در توزیع نفت سفید گفت: با توجه به وجود این مشکل باید سوخت مورد نیاز در مناطق صعب العبور ذخیره شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:در نیمه نخست امسال در تامین و توزیع گاز مایع با مشکلاتی مواجه بودیم که با رایزنی و نظارت‌های انجام شده، این موضوع رفع شد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری گفت: در دو هفته اخیر مصرف گاز و برق در کشور افزایش یافته که باید در این زمینه فرهنگ سازی و برنامه سازی شود.

صالحی افزود: علاوه بر خانواره‌ها، دستگاه‌های اجرایی هم باید در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

استاندار هم در این جلسه گفت: نباید اجازه داد منابع ملی هدر رود و دستگاه‌های اجرایی اجازه ممانعت برای دماسنجی را ندارند.

جمالی پور با بیان اینکه مصرف سوخت بیش از حد استاندارد است، افزود: لازم است تا فرمانداران در این زمینه ورود کنند.

او اضافه کرد: نباید به منابع نگاه سطحی داشت چراکه در مقابل جامعه مسئولیم و باید مدیریت عالمانه داشته باشیم.

استاندار با بیان اینکه نباید بیشتر از سال قبل برق تولید شود، گفت: باید بر مصرف مازوت در نیروگاه نظارت جدی شود تا این مساله مشکلی برای طبیعت و مردم ایجاد نکند.

مدیر عامل شرکت گاز استان هم در این جلسه با اشاره به بازدید از نحوه مصرف گاز در ادارات گفت: در حال حاضر چند اداره در این زمینه اخطار گرفته اند و بعضی از ادارات هم از بازدید کارشناسان ممانعت می‌کنند.

بوشهری با اشاره به اینکه بیشتر ادارات در بویین زهرا موضوع صرفه جویی را رعایت نمی‌کنند، از مدیران خواست تا در این جلسه تصمیم گیری شود که بعد از صدور اخطار و تکرار بی توجهی‌ها گاز آن اداره قطع شود.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی استان هم در این جلسه گفت: مصرف بنزین از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش یافته است.

مسعودی افزود: همچنین در این مدت مصرف نفت سفید و گازوئیل هر کدام دو درصد کمتر شده است.

او با اشاره به افزایش جمعیت روستا به علت شیوع کرونا اضافه کرد: میزان مصرف نفت در روستا‌های صعب العبور ۱۸۴ هزار لیتر افزایش یافته است.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت: توزیع نفت به صورت الکترونیکی و با قیمت مصوب انجام می‌شود.

به گفته مسعودی، قیمت نفت در بخش کشاورزی ۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت: قسمتی از سوخت روستا‌ها به صورت قاچاق و برای خودرو استفاده می‌شود که از شرکت‌های توزیع دریافت می‌کنند.

مسعودی از فرمانداران خواست تا برای توزیع الکترونیک گاز مایع همکاری کنند.

او اضافه کرد: علی رغم افزایش قیمت حمل بار ۳۰ درصد رانندگان برای حمل سوخت به مناطق صعب العبور همکاری نمی‌کنند.

مدیر عامل شرکت برق استان هم گفت: وضعیت بار شبکه مناسب نبود و مجبور شدیم خاموشی شبانه بدهیم که الحمدلله ما از لیست خاموشی حذف شدیم.

بهادیوند چگینی افزود: باید مصرف مازوت در نیروگاه به شکلی باشد که مردم ما را نفرین نکنند، تولید ارزش دارد، اما نباید با جان مردم بازی کرد.

شفیعی فرماندار شهرستان قزوین هم گفت: ۳ هفته است شکایتی برای کمبود نفت و گاز نداریم.

نصیری فرماندار البرز هم گفت: باید خاموشی برق کارخانه‌ها اولویت بندی شود.

زرآبادی پور سرپرست معاونت حمل نقل و ترافیک شهرداری قزوین هم در این جلسه گفت: نقاط حادثه خیز شناسایی شده نیازمند روشنایی است که امیدواریم شرکت برق این مشکل را حل کند.

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی هم در این جلسه گفت: ۵ برابر ظرفیت نیروگاه‌ها به دلیل کمبود سوخت خاموش هستند.

فرهور افزود: هر چقدر خانوار‌ها در میزان مصرف برق صرفه جویی کنند در نیروگاه سوخت مایع کمتر مصرف می‌شود.

به گفته او، امسال ۷۴ درصد از سوخت مصرف نیروگاه طبیعی بوده است.

مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی اضافه کرد: در این مدت ۱۴۷ میلیون لیتر گازوئیل و ۴۸۵ میلیون لیتر مازوت مصرف شده است.

فرهور گفت: اولویت مصرف سوخت در نیروگاه با گاز طبیعی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز طبیعی مصرف سوخت حمل و نقل هم در این جلسه گفت مدیر عامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۴۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: در ادامه برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های سیزده گانه نیروگاه، واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات پس از ۳۱ روز تلاش بی وقفه همکاران تعمیرات نیروگاه بخار به مدار تولید بازگشت.

دوستی افزود: برای کسب آمادگی تولید انرژی الکتریکی در واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، هرساله با برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۷ فعالیت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید‌های دوره‌ای در ۱۳ واحد بخاری و سیکل ترکیبی انجام می‌شود که واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات، از اواسط فروردین ماه ۱۴۰۳ برای اجرای تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید، خارج شده بود وپس از انجام فعالیت‌های تعمیراتی دوباره به مدار تولید برق برگشت.

وی بیان کرد: انجام تعمیرات اساسی الکتروموتور‌ها و پمپ‌های ۶/۶ کیلوولت، بازدید دوره‌ای لوله‌های فشاربالا، تعویض تعدادی از لوله‌های فاینال ری هیت، تعویض بسکت‌های میانی پیش گرمکن‌های هوا، رفع نشتی از دلتا‌های مربوط به برج خنک کننده اصلی واحد و دیگر اقدامات مرتبط با حوزه‌های الکتریک و ابزاردقیق، از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که در این دوره از تعمیرات انجام شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهیدرجایی قزوین گفت: برنامه‌های تعمیراتی واحد‌های نیروگاه شهید رجایی هرساله به منظور کسب آمادگی لازم برای تولید برق در پیک مصرف ماه‌های گرم سال، از پایان شهریور آغاز و تا پایان اردیبهشت سال بعد ادامه می‌یابد.

وی افزود: در ادامه برنامه‌های تعمیرات واحد‌های سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون واحد شماره چهار ۲۵۰ مگاواتی در نیروگاه بخار تحت تعمیرات بازدید دوره‌ای و واحد شماره ۲ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی تحت تعمیرات نیمه سنگین می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • مشکلات کارگران از سر راهشان برداشته شود