Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جلسه هم اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: از اینکه در میان نمایندگان مردم هستم بسیار خوشنودم. من به نمایندگی از وزارت کار و تعاون اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از شورا‌ها تشکر می‌کنم و می‌دانم که کار آن‌ها چه اهمیتی دار

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا گفت: رهبر معظم انقلاب بیان می‌کند که اقتصادی ما نداشتن راهکار‌ها نیست بلکه آنچه ما نیاز داریم همت پیگیری و اهتمام جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شیرکانی افزود: رهبری در آن نشست اشاره می‌کند که بسیاری از مردم از پوشش بیمه اجتماعی محروم هستند و این مسئله سبب می‌شود مردم در تنگنا واقع شوند بنابراین لازم است که بیمه‌های اجتماعی به کمک مردم می‌آید.

مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان کرد: بیمه‌های اجتماعی در ایران سابقه زیادی دارد. از سال ۱۳۰۹ بیمه اجتماعی داریم و بعد از آن در سال ۱۳۴۸ قانون بیمه اجتماعی روستایی تصویب می‌شود و از سال ۱۳۵۴ سازمان تامین اجتماعی شکل می‌گیرد و سپس قانون بیمه اجتماعی روستایی در یکی از مواد قانون تامین اجتماعی گنجانده می‌شود، اما اتفاقی نمی‌افتد.

وی افزود: سپس در سال ۱۳۸۴ صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر تشکیل می‌شود و ۱۵ سال است که این صندوق خدمت می‌کند.

شیرکانی تصریح کرد: ما طبق اصل ۲۹ قانون اساسی بیمه را حق تمام مردم می‌دانیم، اما متاسفانه ما اهتمامی که باید به خرج می‌دادیم تا در جهت اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی دسترسی تمام مردم به بیمه فراهم شود را به خرج نداده ایم.

مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان داشت: برای غیر مزدبگیران قبل از سال ۱۳۸۴ خدماتی نداشتیم که امروز این بستر در کشور عزیزمان فراهم شده است.

وی افزود: نوع بیمه اجتماعی ما از خدمات بسیار ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین درخواست من از شما به عنوان نمایندگان مردم این است که در روستا‌ها و شهر‌های خود مردم را برای استفاده از از خدمات این بیمه آگاه کنید.

شیرکانی خاطر نشان کرد: کارشناسان معتقد هستند که دو مورد از ابر چالش‌های زیست محیطی و امنیت غذایی در روستا‌ها حل می‌شوند؛ بنابراین اگر بخواهیم چالش‌ها حل شود باید روستا‌ها را به سمت توسعه و روستاییان را به سمت توسعه شخصی هدایت کنیم.

مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: در اکثر کشور‌های توسعه یافته و مهاجرت معکوس به روستا‌ها شکل گرفته است، اما در ایران چنین نیست. ما در ایران ۶۲۰۰۰ آبادی دارای سکنه داریم و از سال ۱۳۳۵ تا به امروز تقریبا شهر‌ها ۱۰ برابر افزایش جمعیت داشتند در حالی که این میزان در روستا‌ها ۱.۶ دهم برابر بوده است.

شیرکانی با بیان اینکه بیمه هم نشان توسعه است و هم زیرساخت توسعه گفت: بر اساس نظر کارشناسان توسعه و بیمه ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. به این معنی که اگر بخواهیم میزان توسعه در سکونتگاهی را بسنجیم باید ضریب نفوذ بیمه را بررسی کنیم.

وی در خصوص فعالیت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر گفت: همانطور که از نام این صندوق پیداست کشاورزان روستاییان و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت هدف این صندوق هستند.

مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دولت را کارفرمای این صندوق دانست و عنوان کرد: دو سوم حق بیمه را دولت بر عهده دارد. طبق محاسبات انجام شده متوسط دریافتی اعضای این صندوق ۱۸ برابر متوسط میزان پرداختی آنهاست چرا که دولت در این صندوق نقش کارفرما داشته و یارانه غیرمستقیمی به بیمه شدگان می‌دهد.

شیرکانی تصریح کرد: صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا امروز آنچنان که باید و شاید توسعه نیافته است. طبق آخرین سرشماری بالغ بر ۲۰ میلیون جمعیت روستایی در ایران وجود دارد. در حالیکه ضریب پوشش صندوق ۱۳۰۰ هزار نفر است و می‌بایست اکنون ۱۰ میلیون و فرد تحت پوشش این بیمه باشند؛ بنابراین بسیاری از روستاییان و عشایر هستند که تاکنون از این بیمه استفاده نکرده اند

وی افزود: طبق برآورد ما حدود ۷ میلیون نفر در روستا‌ها داریم که می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

شیرکانی بیان داشت: از فیزیکی روستایی عملکرد خوبی داشته ایم و کمتر روستایی را می‌بینیم که از امکانات زیرساختی مانند برق، گاز، آب لوله کشی و دسترسی به شبکه‌های مخابراتی و جاده‌ای محروم باشد، اما در مورد زیرساخت‌های نرم افزاری بسیار ضعیف بوده‌ایم.

مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: اخیرا دولت توجه زیادی به روستا‌ها داشته است و سهم اشتغال روستایی از ۱.۲ دهم به ۲۶ درصد رسیده است. این رغم رغم بزرگی است و جای مباهات دارد؛ بنابراین اکنون باید به فکر توسعه بیمه‌های اشتغال روستایی باشیم.

وی افزود: خوشبختانه در این زمینه هم تفاهمنامه‌های خوبی امضا شده است که اگر عملیاتی شود رخداد‌های خوبی را شاهد خواهیم بود. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بیمه روستائیان ویروس کرونا در ایران مدیرعامل صندوق اجتماعی کشاورزان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۵۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح پنج شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که با حضور فرماندار و شهردار سنندج و جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: کارگران شهرداری از تعویض در پرداخت بیمه شأن گلایه مند هستند و باید مشکل بیمه این قشر زحمتکش توسط شهرداری برطرف شود.

وی یادآور شد: عملکرد شهرداری سنندج در حوزه‌های مختلف به ویژه توجه به نقاط کم برخوردار، توسعه فضای سبز، اجرای نهضت آسفالت بسیار مثبت بوده لذا نباید این اقدامات ارزشمند تحت‌الشعاع برخی مسائل مانند بیمه قرار بگیرد.

زارعی‌کوشا گفت: رضایتمندی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل شهرداری در زمینه پرداخت به موقع حق بیمه رضایتمندی ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار است و رضایتمندی این افراد می‌تواند به کل شهر و مردم سرایت کند لذا برای رفع مشکل پیگیری‌های لازم با تأمین اجتماعی صورت بگیرد و به بهترین نحو حل و فصل شود.

وی همچنین به مطالبه شهرداری از راه و شهرسازی استان و دیگر دستگاه‌های اجرایی پرداخت و افزود: در این جلسه مصوب می‌کنیم که ۲ هکتار از ۲۰ هکتار خالص مسکونی که شهرداری از راه و شهرسازی طلب دارد ظرف ۶ ماهه نخست امسال بازگردانده شود و به مرور مابقی این مطالبه نیز بازگردد.

استاندار کردستان با اشاره به بند (ت تبصره ۶) بیان کرد: انتظار داریم وجود اینگونه مشکلات را انتقال دهید تا پیگیری‌های لازم را از طریق وزارتخانه‌های ذیربط انجام شود.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها یک مجموعه گسترده با دایره فعالیت و وظایف زیاد هستند، براساس تجربه کاری که در این نهاد داشته‌ام معتقدم هیچ دیواری کوتاه‌تر از شهرداری نیست و هرکس زورش به هر جا نرسد روی شهرداری جبران می‌کند.

استاندار کردستان فعالیت شهرداری را فرصتی برای انجام کارهای اثرگذار و ماندگار خواند و بیان کرد: شهرداری‌ها از اصلی‌ترین نهادهای خدمات‌رسانی در نظام محسوب می‌شوند و اگر مردم از خدمات شهری رضایت نداشته باشند آن را به کل نظام تسری می‌دهند.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه عملکرد شورا و شهرداری در فضای رسانه‌ای به صورت غیرمنصفانه نقد می‌شود نباید اجازه دهیم این روند ادامه پیدا کند، گفت: اعضای شورا و شهرداری‌ها باید مساله و مشکلات را در صحن حل کنند و در فضای رسانه‌ای از این عملکرد دفاع نمایند، چرا که عملکرد شهرداری نتیجه تصمیم‌گیری شورا است.

استاندار کردستان اضافه کرد: شهردار و معاونین شهردار باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند و اینکه شهرداری همیشه مورد نقد هستند طبیعی است اما عملکرد مطلوب شهرداری در حوزه‌های مختلف نباید تحت‌الشعاع برخی مشکلات داخلی قرار گیرد.

وی در ادامه مصلحت مردم را مهمترین نکته دانست و گفت: در مورد برخی مشکلات در زمینه اراضی قولنامه‌ای و غیره مصالح مردم باید همواره مورد نظر قرار گیرد و در چارچوب قوانین به مطالبات به حق مردم پاسخ داده شود.

زارعی کوشا با تاکید بر اینکه فضای تعاملی بین شورا و مجموعه مدیریت شهری موجب دلگرمی مردم می‌شود، تصریح کرد: بی‌اعتمادی که امروز وجود دارد، محصول بردن برخی مسائل در فضاهای رسانه‌ای است و خوشبختانه اعتماد خوبی نسبت به مسؤولان در جامعه استان وجود دارد، نباید اجازه دهیم این فضای مطلوب اعتماد از بین برود.

وی در پاسخ به مباحث مطرح شده در مورد آلایندگی‌های زیست‌محیطی برخی واحدهای تولیدی بزرگ در شهر سنندج هم گفت: در موضوع حقوق مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم، موضوع وجود آلاینده‌های زیست‌محیطی واحد پتروشیمی باید به صورت ویژه و از مسیر قانونی بررسی شود در دفاع از منافع مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم.

کد خبر 6094847

دیگر خبرها

  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • ثبت نام ۶۲۳۸ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان