Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی ضامنی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: هر سه ماه یک بار شرکت های خودروساز با ارائه دلایل و ارجاع مستندات خود افزایش و تغییرات قیمت خودرو را اعلام می کنند و این اعلام جدید قیمت و افزایش آن از دلیل ایجاد وقفه در روند نوسازی ناوگان تاکسیرانی است.

وی ادامه داد: اکنون یک ماه است که این موضوع موجب شده که در روند نوسازی تاکسی ها وقفه ایجاد شود و بر این اساس منتظر اعلام قیمت جدید خودرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: اکنون دو هزار نفر از رانندگان تاکسی اقدامات لازم برای نوسازی خودروهای خود را انجام داده، پیش فاکتور نیز برای آنها صادر شده، وجه مورد نظر را پرداخت کرده و خودروهای آنها هم تحویل داده می شود.

ضامنی افزود: اما دو هزار نفر از رانندگان تاکسی در انتظار صدور پیش فاکتور هستند تا بتوانند وجه مورد نظر را پرداخت کنند این در حالیست که اعلام نشدن قیمت های جدید خودرو در این زمینه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا با مساعدت خودروسازها و همکاری دیگر مسئولان ذی‌ربط تا پایان سال ۱۰ هزار تاکسی نوسازی شود.

ضامنی اضافه کرد: به دنبال نوسازی ناوگان تاکسیرانی و همچنین افزایش قیمت خودرو سه هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سازمان‌های تاکسیرانی کشور قرار می گیرد که این اقدام می‌تواند شروع خوبی برای ادامه نوسازی تاکسی‌های فرسوده باشد.

وی با بیان اینکه در این طرح سازمان تاکسیرانی شهرها، اولویت‌های خود را برای دریافت این تسهیلات اعلام خواهند کرد، گفت: وام ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد خواهد بود و زمان باز پرداخت آن هم ۶۰ ماه و بانک عامل آن هم پست بانک است.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: در مرحله نخست اعطای این تسهیلات شامل سه هزار و ۴۰۰ راننده تاکسی که خودروهای فرسوده دارند، خواهد شد و در حال پیگیری هستیم تا با مساعدت سازمان شهردای ها و دهیاری‌ها و همچنین بانک عامل، پرداخت این تسهیلات به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی ادامه یابد.

ضامنی ادامه داد: در این طرح سعی شده، اولویت‌های پرداخت تسهیلات متناسب با عملکرد و تعداد تاکسی‌های فرسوده سازمان تاکسیرانی هر شهر باشد تا حداقل نوسازی تاکسی‌های فرسوده در این شهرها انجام شود.

وی ادامه داد: خودروهای در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی شامل سمند و پژو ۴۰۵ با استاندارد و سطح آلایندگی یورو ۵ است و قیمت هم توسط خودرو ساز اعلام خواهد شد.

ضامنی با بیان اینکه شرایط استفاده از مزایای اسقاط تاکسی‌های فرسود مانند سابق است، اضافه کرد: بعد از اینکه راننده تاکسی متقاضی فرآیند ثبت نام را انجام دادند به بانک معرفی می‌شوند و بعد از تکمیل ثبت نام برای آنها پیش فاکتور صادر می‌شود و مابقی وجه مورد نظر به خودرو ساز از طریق اعطای تسهیلات پرداخت خواهد شد.

ضامنی افزود: اکنون ۱۹۲ هزار تاکسی در سن فرسودگی قرار دارند و این تعداد تاکسی فرسوده تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲۴۲ هزار دستگاه خواهد رسید.

برچسب‌ها نوسازی تاکسی مرتضی ضامنی اختصاصی ایرنا تاکسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوسازی تاکسی اختصاصی ایرنا نوسازی تاکسی اختصاصی ایرنا تاکسی اخبار کنکور نوسازی ناوگان تاکسیرانی نوسازی تاکسی تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش

 پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جایگزینى تاکسى هاى فرسوده با تاکسى هاى برقى آغاز شد. در این توافق نامه که به امضاى سامان فیروزى مدیرعامل کرمان موتور و شادى ملکى سرپرست تاکسى رانى شهر تهران رسید، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرح جایگزینى ثبت نام نمایند.

در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E ۵۰ A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می‌باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می‌توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می‌شود.


منبع: عصر ایران

tags # خودرو برقی ، کرمان موتور سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ثبت‌نام از دارندگان تاکسی فرسوده برای جایگزینی با خودروی برقی
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • آغاز ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • قیمت تاکسی برقی؛ بین یک میلیارد تا یک میلیارد و سیصد میلیون تومان
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش