Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@03:14:22 GMT

اروپا واکسن کرونا «مدرنا» را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۶۸۱۶

اروپا واکسن کرونا «مدرنا» را تایید کرد

ساعت24- اداره دارویی اروپا روز چهارشنبه با استفاده از واکسن شرکت «مدرنا» برای مقابله با همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت کرد.

اداره دارویی اروپا روز چهارشنبه با استفاده از واکسن شرکت «مدرنا» برای مقابله با همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش یورونیوز، در بیانیه اداره دارویی اروپا مستقر در آمستردام آمده که توصیه این نهاد صدور مجوز مشروط برای واکسن شرکت «مدرنا» در راستای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال است. اداره دارویی اروپا پیش از این با استفاده از واکسن شرکت های «فایزر» و «بیون تک» موافقت کرده بود. کشورهای عضو اتحادیه اروپا از روز ۲۷ دسامبر (هفتم دی) کارزار واکسیناسیون در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را با واکسن «فایزر» و «بیون تک» آغاز کردند.


اداره دارویی اروپا در حالی با استفاده از واکسن شرکت «مدرنا» موافقت کرده که انتقادها از روند کند واکسیناسیون در کشورهای عضو اتحادیه اروپا طی روزهای گذشته در برخی از این کشورها همچون فرانسه و آلمان افزایش یافته بود. روند واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مقایسه با کشورهای آمریکا، بریتانیا و اسرائیل کندتر بوده است.

امر کوک، دبیرکل اداره دارویی اروپا واکسن شرکت داروسازی «مدرنا» را «ابزاری» دیگر برای رویارویی با «شرایط اضطراری کنونی» توصیف کرد. اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا موافقت اداره دارویی اروپا با استفاده از واکسن «مدرنا» را «خبری خوب» توصیف کرد.

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفته بود که مجوز استفاده از واکسن شرکت «مدرنا» در کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممکن است طی «ساعات آینده» صادر شود. وی همچنین اعلام کرد که سران اتحادیه اروپا پیش از پایان ماه ژانویه اجلاسی مجازی برای بررسی بحران همه گیری کرونا برگزار خواهند کرد.

داده های علمی نشان می دهد که میزان کارایی واکسن شرکت «مدرنا» ۹۴.۱ درصد است. اداره دارویی اروپا هفته گذشته اعلام کرده بود که موافقت با استفاده از واکسن شرکت «آسترازنکا» پیش از پایان ماه ژانویه صورت نخواهد گرفت.

همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در قاره اروپا این روزها منجر به وضع محدودیت های سختگیرانه در بسیاری از کشورها شده است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: واکسن ویروس کرونا کشورهای عضو اتحادیه اروپا استفاده از واکسن شرکت اداره دارویی اروپا همه گیری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد