Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در نشست ستاد توسعه سواحل مکران در چابهار   که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و هیات همراه در تالار اجلاس منطقه آزاد چابهار برگزار شد  گفت: بندر چابهار بهترین نقطه کانونی سواحل مکران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: با تلاش اعضای دولت و شورایعالی مناطق آزاد محدوده منطقه آزاد چابهار از ۱۴ هزار به ۸۲ هزار هکتار افزایش یافت که ۶۳۰۰ هکتار در مرز ریمدان به اراضی منطقه آزاد چابهار متصل شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: منطقه ازاد چابهار سبب توسعه منطقه و مرز ریمدان می تواند از طریق سی پک به چین وصل شود.

او  بیان کرد: خط ریلی چابهار به ریمدان می تواند به شرق اروپا برسد و به کریدور استراتژیک تبدیل شود.

دکتر کردی اظهار داشت: قبل از نوروز امسال با استقرار گمرک در محدوده مرز ریمدان از توابع منطقه آزاد چابهار درخواست‌های زیادی برای سرمایه گذاری داشتیم.

او  افزود: توسعه آب و برق، تکمیل پروژه های گردشگری و زیرساخت های مختلف در اراضی منطقه آزاد در دست اقدام و آماده سازی است.

رییس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: ۲ واحد مجتمع پتروشیمی و فولاد با ۱۰ میلیون تولید در حال اجرا و آماده سازی است.
چابهار در مسیر تحول عظیم

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار اظهار داشت: چابهار در مسیر تحول عظیم است و توسعه را به سمت غرب پمپاژ می کند.

او  بیان کرد: توسعه مشاغل محلی از جمله برنامه های این منطقه است بطوریکه ۲۴۵ واحد تولیدی در حال کار هستند.

کردی یکی از ماموریت های منطقه آزاد چابهار را تدوین سند مسوولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: عملیات ساخت ۱۹ مدرسه در راستای همین سند شروع شده و ۱۵ مدرسه از اینها تکمیل شده است.

او  امضای تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی و پیگیری راه اندازی خانه فرهنگ را از دیگر اهداف و برنامه های منطقه آزاد چابهار ذکر کرد.

او  بر ساخت راه آهن چابهار- ریمدان تاکید کرد و افزود: اجرای این پروژه می تواند تحول اقتصادی در منطقه ایجاد کند.

انتهای پیام/ع



منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ریاست جمهوری استانداری سیستان و بلوچستان منطقه آزاد چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،مسوول راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دریایی گفت: برداشت این گونه برای بررسی خواص دارویی در اولویت قرار گرفت و این گونه از جلبک‌های خوراکی و دارویی در بهمن ماه با کاهش دما در منطقه چابهار شروع به رشد و همزمان با گرم شدن هوا در اوایل خرداد از بین می‌روند.
گل بشیرزاده افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان زمان رشد این جلبک‌ها در سواحل چابهار تصمیم به برداشت و نگهداری این گونه از جلبک‌ها برای بررسی‌های خواص بیولوژیک و آنتی باکتریال گرفته شد، همچنین از هفت نمونه جلبک قهوه‌ایی مانند سیستو سریا (Cystoseria) برای بررسی خواص دارویی برداشت شد.
وی تصریح کرد: در فاز نخست فعالیت این مرکز بررسی تکنولوژی و جنبه‌های اقتصادی تولید دارو و محصولات مراقبتی پوست بر پایه جلبک‌های دریایی در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه | امروز پاتوق معتادان متجاهر در تهران نداریم