Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان محاسبات کشور در راستای تقویت خود کنترلی دستگاه های اجرایی، استفاده از فناوری های به روز در نظارت بر عملکرد مالی دستگاه های اجرایی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کشور ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان شمالی اظهار کرد: تقویت خود کنترلی دستگاه های اجرایی از جمله برنامه های در دستور کار سازمان دیوان محاسبات کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامیار گفت: این امر مبتنی بر استفاده از فناوری های به روز همچنین مردم محوری انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: نظارت بر عملکرد مالی دستگاه های اجرایی با استفاده از فناوری های به روز با اتصال دستگاه های اجرایی به سامانه طراحی شده، انجام خواهد شد تا از وقوع هرگونه تخلفی پیشگیری شود.

در عین حال، وی تصریح کرد: برای نظارت هر چه بهتر بر عملکرد دستگاه های اجرایی البته مردم نیز باید با دیوان محاسبات همراه شوند و کمک کنند.

افزون بر این، کامیار عنوان کرد: مسئولان اجرایی نیز در صورتیکه در مسیر انجام مسئولیت ها به مشکلی برخورد کردند که باید از طریق دیوان محاسبات حل شود آن را اطلاع دهند که در این زمینه دیوان محاسبات آماده همکاری برای حل مسئله است.

وی در ادامه با تصریح بر این مطلب که دستگاه های اجرایی کشور، دیوان محاسبات را به چشم خیرخواه، مصلح و عاقبت اندیش در کنار خود ببینند، اعلام کرد: این نهاد به هیچ وجه به تشکیل پرونده و افزایش تعداد پرونده ها علاقه ای ندارد و به آن افتخار نمی کند.

وی تصریح کرد: کشور ایران در مقایسه با سایر کشورهایی که حکومت جمهوری اسلامی دارند، مدیران اجرایی سالمی دارد.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: بیش از 90 درصد از مدیران دستگاه های اجرایی در کشور صالح و درست کار هستند که این مدیران مصالح عمومی را در نظر می گیرند و مبتنی بر قانون عمل می کنند.

وی افزود: مابقی مدیرانی که از مسیر منحرف شدند یا اشراف بر کار و یا توانمندی لازم را در اجرای امور نداشتند.

وی در خاتمه اعلام کرد: سازمان دیوان محاسبات کشور بازگشت اعتبار یا اعتبارات دستگاه های اجرایی به حساب خزانه را افتخار نمی داند.

کامیار با تصریح بر این مطلب که اعتبارات مصوب دستگاه های اجرایی استان ها باید در استان ها هزینه شوند، بیان کرد: درصورتیکه موانع قانونی پیش روی هزینه کرد اعتبارات قرار داشت، دستگاه اجرایی، دیوان محاسبات را مطلع کند تا راهکار ارائه و مجوز صادر شود که بودجه به خزانه بازنگردد و در استان هزینه شود.

انتهای پیام/قهرمانی

منبع: دانا

کلیدواژه: دیوان محاسبات کشور دستگاه های اجرایی بر عملکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش دیوان محاسبات از عملکرد هدفمندی یارانه ها تا پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از انحراف در عدم تحقق ۳۱ درصدی منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه‌ها، منابع و مصارف هدفمندی در سرجمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

همچنین از دست‌دادن کارویژه سازمان هدفمندی، تکالیف غیر متعارف دستوری و استقراض سازمان از موارد حایز اهمیت در گزارش راهبردی این نهاد نظارتی است.

کد خبر 6091837

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است