Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@16:35:04 GMT

معمار تعامل سازنده

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۸۷۸۶

معمار تعامل سازنده

اندک‌شمارند شخصیت‌هایی در طول تاریخ که علی‌رغم رسیدن به قدرت، آن هم در کشور بزرگ و با عظمتی همچون ایران، به‌عنوان یک وطن‌پرست واقعی، تمام توان خود را برای اقتدار و پیشرفت کشور و افزایش همبستگی ملی به کار بندند و خود را وقف مردم و کشور کنند.

آیت‌الله فقید هاشمی رفسنجانی بدون تردید یکی از نوادر تاریخ معاصر ایران زمین است که علی‌رغم همه هجمه‌های بدخواهانه مخالفان، تا آخرین لحظات عمر پربرکت خود، تلاش بی‌وقفه برای پیشرفت و توسعه ایران را به عنوان یک هدف ارزشمند دنبال کرد و به عنوان پرچمدار گفتمان اعتدال و میانه‌روی، به تکیه‌گاهی برای نخبگان کشور با هر گرایش سیاسی و سلیقه‌ای تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شخصیتی فراجناحی که در هر مقام و منصبی که قرار گرفت به آن جایگاه اعتبار بخشید و فراتر از جریانات سیاسی همه توان خود را برای جلوگیری از انحراف انقلاب و اصلاح امور اداره کشور به کار بست و شجاعانه در مقابل تندروی و افراط‌گرایی ایستاد و البته در این راه، سختی‌های فراوانی را متحمل شد و به صورت مستمر از سوی تمامیت‌خواهان و جریان اقتدارگرا مورد تخریب و توهین قرار گرفت و علیرغم دانستن بسیاری از اسرار و ناگفتنی‌ها، صبورانه و با سعه‌صدری کم نظیر، مشکلات را برای اعتلای نام ایران اسلامی به جان خرید و از جان و آبروی خود برای حفظ نظام، پیشرفت کشور و دفاع از رهبری مایه گذاشت. مشی اعتدالی هاشمی رفسنجانی با تأکید بر بهره‌مندی از خردجمعی و ایجاد همگرایی میان همه نخبگان و شخصیت‌های مؤثر کشور بدون توجه به سلایق سیاسی آنان که موجب محبوبیت روزافزون آیت‌الله در میان مردم شده بود، باعث شد جریان دگم‌اندیش و انحصارطلب نه تنها در زمان حیات ایشان بلکه پس از گذشت حدود چهار سال از رحلت این بزرگمرد نیز همچنان از نام، یاد و منش آیت‌الله فقید وحشت داشته باشد و تلاش خود را برای کم‌رنگ نشان دادن اقدامات صورت گرفته از سوی وی، حتی با جعل و تحریف تاریخ، تداوم بخشد. باور هاشمی رفسنجانی به میانه‌روی و تعامل، حتی در سیاست خارجی مورد نظر وی نیز در مقاطع مختلف پس از انقلاب کاملاً مشهود بود و اغراق نیست اگر ایشان را معمار تعامل سازنده با جامعه جهانی بخصوص کشورهای منطقه و همسایگان در تاریخ جمهوری اسلامی بدانیم. در ایام سالروز درگذشت این شخصیت برجسته کشورمان ذکر این نکته ضروری و البته کاملاً محسوس است که فاصله گرفتن تصمیم‌سازی در ایران از مشی اعتدالی، خردورزانه و جامع‌نگر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که بشدت مخالف اداره کشور با یک تفکر و توسط یک جریان فکری بود، مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده است و خلأ سیاستمداری مؤثر که توان ایستادگی در مقابل تحجر و عوام‌فریبی را داشته باشد و بتواند پدرانه دوستداران واقعی ایران و اسلام را در کنار خود جمع کند و امید به اصلاح امور اداره کشور را در دل‌ها زنده نگهدارد کاملاً احساس می‌شود. آنچه این روزها باعث افزایش اختلافات داخلی، تقویت نگاه‌های حذفی، تضعیف بی‌وقفه جمهوریت نظام، سرخوردگی بدنه کارشناسی و نخبگان، رشد چشمگیر رفتارهای پوپولیستی در داخل کشور شده و افزایش تنش با جامعه جهانی را در عرصه سیاست خارجی به دنبال داشته و منجر به بی‌اعتمادی و نارضایتی‌های مردم شده است، همه و همه حاکی از آن است که حوزه تصمیم‌سازی در ایران بیش از گذشته به مشی عقلانی و اعتدالی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیاز دارد تا هم در داخل و هم در حوزه بین‌الملل به سیاست تنش‌زدایی و تعامل بازگردد و کشور را از سقوط به دره بحران‌های جبران‌ناپذیر حفظ کند. ذکر این نکته ضروری است که تاریخ‌سازانی که خود را وقف مردم و سرزمین ایران زمین کرده‌اند برای همیشه در قلوب مردم جای خواهند داشت و برخی بداخلاقی‌های مبتنی بر تمامیت‌خواهی و انحصارطلبی نمی‌تواند برای همیشه واقعیت‌ها را کتمان و حقایق را پنهان کند. به همین دلیل علیرغم تلاش‌های نافرجام برخی بدخواهان در تحریف و جعل تاریخ برای حذف آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و نادیده انگاشتن نقش مؤثر وی در مبارزات، پیروزی و تثبیت انقلاب، فرماندهی دفاع مقدس و دوران سازندگی و اقدامات کم نظیر ایشان در مناصب مختلف، نام هاشمی رفسنجانی در تک‌تک صفحات تاریخ نظام جمهوری اسلامی و در قلب هواداران پرشمار وی جاودانه خواهد ماند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هاشمی رفسنجانی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۸۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دوباره دو بازیگر سریال خانه به دوش | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از روابط عمومی فیلم، همزمان با پایان تصویربرداری فیلم «ویلای موروثی» به کارگردانی نیما هاشمی و تهیه‌کنندگی مشترک نیما هاشمی و سهراب هدایتی، این فیلم روی میز تدوین رفت. نیما هاشمی پیش از این نیز کارگردانی فیلم «زیر سیگاری» و نمایش‌هایی چون «تولد جهنمی»، «میان پرده»، «باغ آلبالو»، «مرگ»، «پزشک نازنین» را برعهده داشته است.

«ویلای موروثی» ماجرای خانواده باغبانی به نام اردشیرخان دوگوشمال را به تصویر می‌کشد که در پی اتفاقاتی، ویلایی به عنوان ارثیه به او می‌رسد.

در خلاصه داستان این اثر که فیلمنامه آن توسط افشین عطری نوشته شده، آمده است: اردشیرخان دوگوشمال در پی اتفاقات تلخ و شیرین که سرنوشت خانواده‌اش را تحت شعاع قرار داده، باید برای ویلای موروثی تصمیماتی اساسی بگیرد.

خشایار راد، مریم امیرجلالی، سیروس همتی، آتش تقی‌پور، فرحناز منافی ظاهر، نیما هاشمی، یلدا علوی، هستی ساعی مقدم، علیرضا نجفی، پویا جعفری از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداختند.

رها هاشمی، داوود معصومی، یحیی ناصری زاده، فرشته بابایی، نسا یادگاری، فاطمه مراقی، ساناز لطفی، الهام کنشلو، زهرا کریمی، محبوبه محمد زاده، الهام محمدی، لیلا گروسی، وحید حسنی، محمد کمالی، طاها شجاع، عرشیا نیک روش، نگار آذرمی، حنانه کرمی، آرتین عباس زاده، کوثر شکری، طاهره تاج‌بخشیان، سارینا خیمه کبود، محمدرضا نظری، محمد رضا معین زاده، حدیث تلخابی، مرضیه اسماعیلی، مرجان خسروی، مبینا شجاعی، زهرا احمدوند، حمید رجبی، حمیدرضا فرخ، محمد طاها مددی دیگر بازیگران فیلم «ویلای موروثی» را تشکیل می‌دهند.

خشایار راد و مریم امیرجلالی پیش از این در سریال پرتماشاگر خانه به دوش ساخته رضا عطاران همکاری داشته‌اند.

کد خبر 849387 منبع: مهر برچسب‌ها کارگردانان سینمای ایران خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران سینمای ایران

دیگر خبرها

  • هفته جهانی نجوم، تعامل بین منجمان و شهروندان
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • ببینید | سوال باورنکردنی یک دانشجو از هاشمی رفسنجانی؛ دور از انتظارترین پرسش تاریخ!
  • معمار فوتبال آرژانتین درگذشت + عکس
  • همکاری دوباره دو بازیگر سریال خانه به دوش | عکس
  • افشای خواب عجیب هاشمی‌رفسنجانی ۶ ماه قبل از فوت! | فیلم
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • ببینید | پاسخ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد ثروت افسانه‌ای