Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@02:20:04 GMT

کنگره ساعاتی در تصرف ترامپی ها

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۹۴۴۱

‍‍‍‍‍‍

طرفداران ترامپ که با فراخوان او به خیابان‌ها آمده بودند با عبور از موانع امنیتی، چند ساعت کنگره را تصرف کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شهردار واشنگتن از ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح (به وقت محلی) حکومت نظامی اعلام کرد. پلیس واشنگتن برای اعمال قانون منع رفت‌وآمد از ساعت ۶ عصر، در خیابان‌های نزدیک کنگره مستقر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گارد ملی آمریکا هم با فرمان رئیس ستاد مشترک ارتش به کنگره اعزام شد.

رسانه‌های آمریکا گزارش می‌دهند شماری از طرفداران ترامپ (با نادیده گرفتن حکومت نظامی) در خیابان‌های واشنگتن باقی مانده‌اند. پس از تعطیلی ۶ ساعته کنگره، نمایندگان سنای آمریکا جلسه بررسی آرای الکترال را از سر گرفتند. این نشست پس از هجوم طرفداران ترامپ و تصرف کنگره تعطیل شده بود. در این جلسه اعتراض ۶۰ نماینده کنگره به نتیجه انتخابات در آریزونا ثبت شد.
منابع خبری از حدود یک ساعت درگیری تن به تن هواداران ترامپ با نیرو‌های امنیتی، داخل کنگره خبر دادند. «ان‌بی‌سی نیوز» کشته شدن یک معترض را که در کنگره هدف گلوله قرار گرفته بود، تایید کرد و گزارش داد: معترض آمریکایی را پلیس آمریکا کشته است.

سی‌ان‌ان از زخمی شدن چند پلیس در درگیری با معترضان خبر داد. به گزارش سی‌ان‌ان، صدای شلیک‌های متعدد و پیاپی از داخل کنگره شنیده شده است. ان‌بی‌سی گزارش داد در جریان تصرف کنگره مایک پنس، و برخی دیگر از سناتور‌ها احتمالاً از طریق تونل‌های ویژه از ساختمان کنگره خارج و به مکان امنی منتقل شدند. سی‌ان‌ان هم گزارش داد: قانونگذاران آمریکایی از ساختمان کنگره، تخلیه و به یک پایگاه نظامی منتقل شدند. شماری از طرفداران ترامپ، پرچم آمریکا را از بالای ساختمان کنگره پایین کشیدند.

بایدن آنچه را در کنگره رخ داده، شورش و هرج‌و‌مرج دانست و گفت وقایع کنونی به ما یادآوری می‌کند نظام سیاسی آمریکا تا چه حد شکننده است. بایدن افزود: از دیدن اینکه آمریکا به چنین لحظه تاریکی رسیده، بهت‌زده‌ام. در مقابل ترامپ اعلام کرد، آنچه در واشنگتن روی داده، نتیجه سرقت «پیروزی خیره‌کننده» او بوده است. ترامپ پس از تصرف کنگره خطاب به طرفداران خود گفت: انتخابات پر از تقلب بود؛ اما ما آرامش می‌خواهیم. ترامپ به هوادارنش گفت اندوه شما را درک می‌کنم؛ اما به خانه‌های خود بازگردید.

با آغاز حکومت نظامی در واشنگتن، جلسه تعطیل شده سنای آمریکا برای بررسی آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری از سر گرفته شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: آمریکا ، یورش ، تصرف ، کنگره ، هواداران ترامپ

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آمریکا یورش تصرف کنگره هواداران ترامپ طرفداران ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخ شهر
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟