Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- جهادمی‌تواند در خدمت به محرومان، آبادانی و پیشرفت کشور، یا بازگرداندن امید به مردمی که مسئولان آنهارافراموش کرده و اجازه داده‌اند به بهانه‌های مختلف درمشکلات متعدد غرق شوند، هم‌معنا شود جهادی از جنس خدمت مؤمنانه طلبه همدانی هادی خسروی. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، وقتی از جهاد حرف می‌زنیم صرفاً منظورمان جنگیدن با دشمن در میدان‌های نبرد جنگ سخت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهاد می‌تواند در خدمت به محرومان، آبادانی و پیشرفت سرزمینمان ایران، یا بازگرداندن امید و زندگی به مردمی که مسئولان آنها را فراموش کرده و اجازه داده‌اند به بهانه‌های مختلف در مشکلات متعدد غرق شوند، هم‌ معنا شود.

جهادی مؤمنانه و خدمتی خالصانه از جنس خدمت و جهاد اجتماعی طلبه جوان همدانی هادی خسروی، آن‌هم در منطقه‌ای فراموش‌شده در شهرستان اسدآباد. منطقه‌ای که به «پشت بیمارستان» مشهور بوده و به دلیل عمق و شدت مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و غیره، به منطقه‌ای فراموش‌شده توسط مسئولان تبدیل‌شده بود. این منطقه چند سالی است به همت هادی خسروی و دیگر جوانان مؤمن و انقلابی دچار تحولات خوبی شده و اندکی از مشکلات ساکنان آن نیز کاسته شده است.

این جوان حزب‌اللهی متولد سال 1371 بوده و از سال 90 نیز وارد حوزه علمیه شده است. اگرچه در اجرای برنامه‌های فرهنگی ید طولایی دارد اما از سال 97 وارد منطقه پشت بیمارستان شهر اسدآباد شده و با محور قرار دادن مسجد امیرالمؤمنین (ع)، به‌عنوان «امام محله» مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی و دیگر مساجد منطقه را فرماندهی می‌کند. آنچه از منظر شما می‌گذرد ماجرای عملیات ناممکن این طلبه جهادگر همدانی و دوستان جوانش در این منطقه است.

تنها راه برون‌رفت از مشکلات کار تشکیلاتی و شبکه‌سازی است

 هادی خسروی در گفت‌وگو با تسنیم با تشریح نقش حضور یک طلبه در مناطق شهری و روستایی به‌عنوان «امام محله» یا «امام روستا» اظهار داشت: امام به‌عنوان رهبر و پیشوا است، یعنی کسی که مدیریت محله و روستا را بر عهده دارد و هدایت و رهبری مردم و به‌نوعی اتحاد و هماهنگی بین مردم را برای رفع مشکلاتشان انجام می‌دهد با این اوصاف پس می‌تواند نقش بسیار پررنگی در جامعه داشته باشد.

وی درباره دلایل حضور خود در منطقه پشت بیمارستان اسدآباد و پذیرفتن چنین مسئولیت سنگینی بیان کرد: من فرزند این منطقه هستم بنابراین احساس کردم دینی به گردن دارم که باید ادا  کرده و اقدامی برای رفع مشکلات مردم این منطقه انجام دهم.

متأسفانه این منطقه مرکز تمام آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان اسدآباد بود بنابراین با حضورم در این منطقه سعی کردم با ایجاد اتحاد و هماهنگی بین نیروهای ارزشی نسبت به رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه اقدام کرده و به‌اندازه بضاعت خود آنها را برطرف کنیم.

 این طلبه مؤمن انقلابی درباره نحوه تعامل مردم با وی عنوان کرد: مردم مرا می‌شناختند و ارتباط گسترده‌ای بین ما بود، یعنی به دلیل رفاقتی که با آنها داشتم با بیش از 85 درصد جمعیت منطقه آشنا بوده و از مشکلات آنها خبر داشتم.

وی ادامه داد: اولین کاری که در سطح منطقه انجام دادم «شبکه‌سازی اجتماعی» بود؛ یعنی برنامه‌ریزی برای انجام یک کار تشکیلاتی تمیز بود چراکه معتقدم تنها راه برون‌رفت از مشکلات در سطح کشور و بسیاری از مناطق شبکه‌سازی است کاری که اتفاقاً مورد استقبال اهالی منطقه نیز قرار گرفت.

تلاش کردیم مسجد به پایگاهی برای حل مشکلات مردم تبدیل شود

خسروی بابیان اینکه وقتی وارد منطقه شدم مسجدی تازه‌ساز اما نیمه فعال در منطقه وجود داشت که عموماً تنها نمازهای یومیه و چند سخنرانی در آن برگزار می‌شد، مطرح کرد: با توجه به شرایط موجود با برنامه‌ریزی مناسب تلاش کردیم مسجد از این فضا خارج‌شده و به پایگاهی برای رفع مشکلات منطقه، اتحاد مردم و انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی تبدیل شود.

وی ادامه داد: هرچند منطقه ما دارای آسیب‌ها و مشکلات زیادی بود اما مزیت‌های خوبی هم داشت و آن همان حضور نیروهای ارزشی اما پراکنده‌ای بود که هرکدام کار خود را انجام‌ می‌دادند که ما سعی کردیم آنها را گرد هم آوریم و با شبکه‌سازی کار را پیش ببریم البته این کار باوجود شناختی که از سطح منطقه داشتم یک ماهی طول کشید.

این طلبه جوان همدانی با اشاره به اینکه اولین کار ما تشکیل «کارگروه آمار و اطلاعات» بود که در قالب آن با کمک افرادی که شناخت بهتری از من نسبت به منطقه داشتند، افراد مؤثر را نیز شناسایی کردیم، اظهار داشت: در سطح محله 12 کارگروه‌ مختلف را تشکیل دادیم که شامل کارگروه‌های، «آمار و اطلاعات»، «تربیت و آموزش»، «مقابله با اعتیاد»، «قرآن و عترت»، «شهدا و امور ایثارگران»، «خانواده»، «آموزش اشتغال و مهارت‌های شغلی»، «رسانه و تولید محتوا»، «جهادی و خیرین»، «برنامه‌ها» و «ورزشی و تفریحات سالم» می‌شود؛ البته بعد از فرمان تاریخی مقام معظم رهبری نیز در سال 97 کارگروه «گام دوم انقلاب» را هم تشکیل دادیم.

وی گفت: بعد از تشکیل کارگروه‌ها رصد جمعیتی را انجام دادیم و با این کار تعداد افراد شاغل و بیکار، کشاورزان، زنان، کوکان، دانش‌آموزان، خانواده‌ها، افراد پیر، جوان، میان‌سال و افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی را شناسایی کردیم. در قدم بعدی نیز دعوت از معتمدان و استفاده از آنها در برنامه‌ها و کارگروه‌ها را در دستور کار قراردادیم.

محرومیت مردم از خدمات عمومی از مهمترین مشکلات منطقه «پشت بیمارستان» بود

خسروی بابیان اینکه در منطقه پشت بیمارستان شهر اسدآباد 7 هزار نفر سکونت دارند، عنوان کرد: نخستین محرومیتی که بیش از همه در این منطقه به چشم می‌آمد محرومیت مردم از خدمات عمومی بود چراکه نهادهای حمایتی و دولتی در حوزه ارائه خدمات به این منطقه ضعیف عمل کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه ازآنجاکه مردم این منطقه در حاشیه‌ شهر زندگی می‌کردند بنابراین  ارائه خدمت به مردم نیز به انزوا رفته بود، عنوان کرد: بیکاری، فقر اقتصادی و فرهنگی، اعتیاد و فروش مواد مخدر، طلاق و آسیب‌های ایجادشده به دلیل استفاده از ماهواره و فضای مجازی، کمبود فضاهای آموزشی و فرهنگی، وجود قومیت‌های مختلف (گویش‌ها و زبان‌های مختلف) در سطح محله، تبدیل برخی مکان‌ها به محل تجمع معتادین، سرقت و مصرف مشروبات الکی از دیگر معضلات ما در منطقه بود که باید برای کاهش و برطرف کردن این مشکلات برنامه‌ریزی می‌کردیم.

این جوان حزب‌اللهی بابیان اینکه برای حل سریع‌تر مشکلات و افزایش ارتباط با مردم، افراد معتمد در هر کوچه را نیز شناسایی کردیم تا بخشی از کار توسط آنها انجام شود گفت: برای محله‌‌هایی که زبان و گویش خاصی داشتند سعی کردیم افراد معتمدی را انتخاب کنیم که به زبان آنها آشنا باشند مثلاً برای جمعیت کردزبان رابط محله را فردی آشنا به زبان کردی قراردادیم و همین‌طور برای «ترک‌ها» و «لرها» تا این‌گونه ارتباط راحتی با مردم داشته باشند. ازنظر من شبکه‌سازی کار بسیاری مهمی است چرا پیشبرد تمام برنامه‌های ما در سطح محله با تکیه‌بر این اصل انجام می‌شود.

شناسایی آسیب‌ها تهدید را برای ما تبدیل به فرصت کرد

وی درباره اقدامات خود برای جلب اعتماد مردم و فعال کردن مسجد به‌عنوان قلب تپنده منطقه توضیح داد: با افرادی که در کارگروه‌ها حضور داشتند محرومیت‌ها و آسیب‌ها را در سطح محله رصد کردیم چراکه نحوه برخورد با آسیب‌ها و حل مشکلات برای ما مهم بود. شناسایی آسیب‌ها تهدید را برای ما تبدیل به فرصت کرد و متوجه شدیم چگونه می‌توانیم از ظرفیت مردم برای حل مشکلات استفاده کنیم.

خسروی بابیان اینکه برای رفع مشکلات محرومیت‌های ناشی از عدم ارائه خدمات عمومی افرادی را به‌عنوان رابط بین محله و دستگاه‌های اجرایی مربوط انتخاب کردیم، ادامه داد: این اقدام سبب شد وضعیت منطقه در این حوزه اندکی بهبود یابد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌ها و دوره‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی در موضوعات مختلف برای مردم در فضای مجازی و حقیقی اظهار داشت: با راه‌اندازی کانال‌های مختلف در فضای مجازی متناسب با نیاز مردم، تلاش کردیم اتحادی بین مردم و کارگروه‌ها برای حضور آنها در مسجد ایجاد شود.

 این طلبه جوان همدانی ادامه داد: برای تقویت ارتباط خود با مردم کارهای بسیاری انجام دادیم مثلاً اگر خداوند فرزندی به خانواده‌ای می‌داد یا اگر جوانی ازدواج می‌کرد پیام تبریکی را به آن خانواده ارسال کرده یا با افراد معتمد و اعضای مسجد به منزل آنها رفته و هدیه‌ای برایشان می‌بردیم؛ این کار سبب می‌شد آنها انگیزه بیشتری برای حضور در مسجد داشته باشند.

وی درباره برنامه‌های خود برای کاهش آسیب طلاق و اعتیاد در این منطقه نیز عنوان کرد: ابتدا به‌صورت محرمانه و با رعایت حفظ کرامت خانواده‌ها تعداد افراد معتاد در منطقه را شناسایی کردیم و با توجه به بالا بودن تعداد افرادی که با اعتیاد درگیر بودند برنامه‌هایی مانند تشویق خانواده‌های معتادین برای مشارکت در ترک فرد مبتلا، جمع‌آوری کمک برای تأمین هزینه‌های ترک اعتیاد افراد شناسایی‌شده، انتقال معتادانی که مایل به این کار بودند به مراکز ترک اعتیاد و درنهایت حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد در عرصه‌های مختلف با استفاده از کمک خیران، مهارت‌آموزی و ایجاد شغل برای افراد بهبودیافته را انجام دادیم.

خسروی با اعلام اینکه با این‌گونه اقدامات توانستیم در گام نخست 150 معتاد را شناسایی کرده و 100 نفر را ترک بدهیم، افزود: حمایت از خانواده‌های درگیر اعتیاد برای ما بسیار حائز اهمیت بود چراکه آنها به دلیل مشکلات بسیاری که داشتند به‌شدت منزوی بودند به همین دلیل با انجام برخی اقدامات تلاش کردیم وضعیت آنها را بهبود بخشیم.

از بروز 27 طلاق در منطقه جلوگیری کردیم

وی با اشاره به اینکه درزمینهٔ تربیت و آموزش فرزندان این خانواده‌ها کلاس‌های متعددی در فضای مسجد و فضاهایی که برای این منظور ایجادشده بود، برگزار می‌کردیم، تصریح کرد: عملکرد کارگروه‌های 12 گانه در این زمینه برای ما بسیار مهم بود چراکه باید نتیجه مناسبی به دست می‌آمد.

این جوان مؤمن و انقلابی بابیان اینکه برگزاری کلاسی سوادآموزی برای فرزندان ترک تحصیل‌کرده خانواده معتادان، تهیه لوازم‌التحریر برای آنها، برگزاری کلاس‌های ورزشی و تفریحی و ایجاد اشتغال برای 30 تن از افراد این‌گونه خانواده‌ها، از دیگر اقدامات ما برای حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد بود، گفت: اگرچه ترک کردن اعتیاد مهم است اما حمایت از فرد بهبودیافته و فراهم کردی فضایی برای اشتغال وی از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه در غیر این صورت بسیاری از این افراد به زندگی قبلی خود بازگشته و درگیر اعتیاد می‌شوند.

وی تصریح کرد: کارگروه خیرین افراد بهبودیافته از اعتیاد را شناسایی می‌کردند تا با ورود به عرصه اشتغال، به سمت اعتیاد برنگردند. به همین دلیل در بخش‌های مختلف از کار در زمین‌های کشاورزی گرفته تا شهرداری و نگهبانی توانستند 30 نفر را مشغول به کار کنند که از این تعداد همچنان 25 نفر بعد از 2 سال در کار خود مانده‌اند.

خسروی با تأکید بر اینکه کار شناسایی معتادان، همچنان ادامه دارد توضیح داد: فعالیت در این بخش بسیار پر چالش بوده و هزینه‌بر است اما با توجه به شیوع استفاده از مواد مخدر صنعتی کلاس‌های آموزشی زیادی در این زمینه برگزار می‌کنیم و تلاش کرده‌ایم می‌کنیم با ایجاد اشتغال حتی از نوع خانگی خرده‌فروشی مواد مخدر در برخی خانواده‌ها را از بین برده و رزق آنها را حلال کنیم.

وی درباره اقدامات خود برای کاهش طلاق در منطقه نیز عنوان کرد: بسیاری از طلاق‌های رخ‌داده در منطقه به خاطر مسائل بیهوده، دخالت والدین، چشم‌وهم‌چشمی، بیکاری، فقر فرهنگی و یا نداشتن جهیزیه رخ می‌داد به همین دلیل ضمن استفاده از ظرفیت خیران برای ایجاد اشتغال و تهیه جهیزیه، اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف در بخش خانواده آن‌هم با حضور روانشناس، روان‌پزشک و مشاوره کردیم و توانستیم در مدت 2 سال از بروز 27 طلاق جلوگیری کنیم.

این جوان مؤمن انقلابی همراهی خانواده و پشتیبانی و مشارکت همسرش در برنامه‌ها را ازجمله دلایل موفقیت خود در کارها دانست و ادامه داد: فعالیت در عرصه برای من لذت‌بخش است چراکه هدف ما از امام محله بودن اتحاد و انسجام بین مردم و در کنار و بین آنها بودن است و امیدوارم بتوانیم با برنامه‌های منسجم و هدفمند گرهی از مشکلات مردم بازکنیم.

اشتغالزایی برای 120 نفرظرف مدت 3 سال

وی درباره برنامه‌های برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در منطقه نیز اظهار داشت: در گام نخست 100 خانواده نیازمند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نبودند را شناسایی کرده و با ایجاد انگیزه در آنها برای اشتغال‌زایی و ایستادن روی پای خودشان، کارها را پیش بردیم.

خسروی بابیان اینکه درآمد برخی خانواده‌ها تنها از محل یارانه و کمک معیشتی و به نحوی کمک دولتی برمی‌گشت، مطرح کرد: در مرحله اول در بخش اشتغال‌زایی زودبازده برای افرادی که مهارت داشته اما کاری نداشتند در پروژه‌ها و کارگاه‌های مختلف شغل ایجاد کردیم و به‌این‌ترتیب توانستیم در این بخش نیز برای 20 نفر اشتغال ایجاد کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی خانگی مانند خیاطی، گلدوزی، میناکاری، سفالگری و منبت‌کاری تصریح کرد: از ظرفیت کارگاه‌های خیاطی برای تولید ماسک و دستکش در ایام کرونا نیز استفاده کردیم و توانستیم در این بخش نیز برای چند خانواده اشتغال ایجاد کنیم.

این طلبه جوان همدانی بابیان اینکه یکی از ظرفیت‌های موجود در شهرستان پرورش نشاء گوجه‌فرنگی بود که از این طریق توانستیم افرادی را وارد عرصه کارکنیم، گفت: اسدآباد به نحوی پایلوت تولید گوجه فرهنگی در استان است و ازآنجاکه کشت نشاء گوجه‌فرنگی کار ساده‌ای است برخی خانواده‌ها را تشویق کریم از فضای زمین‌های بایر کشاورزی برای این کار استفاده کنند.

وی افزود: ابتدا 5 خانواده را درگیر این کارکردیم و با استفاده از ظرفیت خیرین و کارگروه جهادی مبالغی را به‌عنوان قرض‌الحسنه در اختیار آنها قراردادیم تا کار انجام شود.

خسروی ادامه داد: ازآنجاکه اسدآباد ظرفیت خوبی در فرآوری آلوی بخارا نیز دارد توانستیم با آموزش برخی از خانواده‌ها فضای اشتغالی را برای آنها، آن‌هم در منازلشان ایجاد کنیم. البته آموزش ما میدانی بود یعنی افرادی از کارگروه‌های مربوطه به جمع خانواده‌ها رفته و آموزش‌ها را به‌صورت میدانی انجام می‌دادند.

وی با تشریح سختی‌های ایجاد اشتغال در این منطقه اظهار داشت: ایجاد انگیزه در افراد بسیار اهمیت دارد چراکه بسیاری از این افراد شناسایی‌شده کسانی بودند که دوست داشتند کار کنند اما متأسفانه نه تخصص داشتند و نه سرمایه. بااین‌وجود از سال 97 که کار را شروع کردیم توانستیم برای 10 خانواده، سال 98 برای 20 خانواده و امسال نیز برای 30 خانواده در بخش فرآوری آلوی بخار ایجاد اشتغال کنیم.

این جوان مؤمن انقلابی تصریح کرد: ما برای کسانی شغل ایجاد کردیم که مایل به کار کردن بودند چراکه باید دیگران نتیجه کار آنها را می‌دیدند، از آنها انگیزه می‌گرفتند و متوجه می‌شدند که با ساده‌ترین ابزار ممکن نیز می‌توان کارکرد.

وی راه‌اندازی دو گلخانه برای دو خانواده در زمین‌های بلااستفاده منطقه برای کاشت خیار و گوجه‌فرنگی را از دیگر اقدامات خود برای ایجاد اشتغال در این منطقه فراموش‌شده دانست و بیان کرد: خوشبختانه در طرح اشتغال‌زایی فرآوری آلوی بخار توانستیم همه اعضای یک خانواده را درگیر کنیم و کار را تا جایی بیش ببریم که درآمد بسیار خوبی را به دست آورند.

خسروی با اشاره به اینکه در طول سه سال فعالیت خود در منطقه به همراه گروه‌های مردمی فعال توانستیم برای 120 نفر در بخش‌های مختلف شغل ایجاد کنیم مطرح کرد: خوشبختانه این اقدامات توانست مشارکت مردم در برنامه‌ها را افزایش دهد.

هدف رفع مشکلات مردم و هدایت آنها به سمت مسجد است

وی با تأکید بر اینکه زمانی می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم که مردم را جذب مسجد کرده باشیم، توضیح داد: هدف ما از تمام برنامه‌هایی که به‌عنوان «امام محله» در بخش‌های مختلف مانند اشتغال، کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزاری دوره‌های آموزشی، تربیتی، فرهنگی، ورزشی و غیره رفع مشکلات مردم و هدایت آنها به سمت مسجد است.

این طلبه جوان همدانی با اشاره به برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح ورزشی و بومی در منطقه عنوان کرد: خوشبختانه برخی نهادها مانند سپاه به‌خوبی ما را یاری کرده و بخشی از مشکلات را برطرف کردند. ما توانستیم علاوه بر برپایی میز خدمت، دعوت از مسئولان برای بازدید از منطقه و بهبود فضای عمرانی محلات، با دعوت از تمامی گروه‌های جهادی شهرستان در سال 97 اقدامات گسترده‌ای در بخش عمرانی و بهسازی منازل محرومان انجام دهیم.

وی با تأکید بر اینکه ما توانستیم با مشارکت مردم مسئولان را پای‌کار آورده و وضعیت محله را به بالاترین سطح ممکن در 50 سالی که از شکل‌گیری آن می‌گذشت برسانیم به‌گونه‌ای که هم‌تراز با دیگر شهرک‌های شهرستان شود، اظهار داشت: خوشبختانه در بخش آسفالت خیابان‌ها و معابر، تعویض سیم‌های برق، تعویض روشنایی، حل مشکلات مردم، نام‌گذاری کوچه‌ها، حضور مسئولان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی، حضور معلمان در مسجد برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و جبرانی اقداماتی خوبی در این سه سال انجام‌شده است.

خسروی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و برنامه‌های اجراشده برای حمایت از مردم بیان کرد: اگرچه شیوع کرونا سبب شد همه برنامه‌های حضوری ازجمله نمازهای جماعت تعطیل شود اما ما توانستیم تمامی برنامه‌ها را به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ببریم.

علاوه براین با تشکیل «گروه جهادی مقابله با کرونا» با مشارکت مردم شب‌ها اقدام به ضدعفونی کردن منطقه کرده و روزها نیز وقت خود را صرف شناسایی خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا و کمک به آنها می‌کردیم.

ماجرای طلبه همدانی و تبدیل مسجدی نیمه کاره به قلب تپنده کوی گلستان/ خواستن توانستن است ماجرای خدمت مؤمنانه و خاموش طلبه همدانی در مناطق روستایی و محروم/نقش «امام روستا» در رفع مشکلات مردم روستا گروه جهادی طلایه‌داران انقلاب اسلامی در کرمانشاه داوطلبانه همراه کادر درمانی خدمات رسانی می‌کنند

 

این جوان مؤمن انقلابی که به دلیل تجهیز اموات کرونایی دو بار به این بیماری مبتلا شده و از یک‌قدمی مرگ بازگشته است ادامه داد: در بخش تولید ماسک و دستکش نیز با تجهیز کارگاه‌های خیاطی و تهیه پارچه‌های موردنیاز آنها ضمن ایجاد اشتغال برای برخی خانواده‌ها توانستیم چند هزار ماسک تولید کرده و در اختیار مردم بگذاریم.

امام محله باید در کنار مردم باشد و برای رفع مشکلات مردم قدم بردارد

وی افزود: علاوه بر برگزاری مسابقات و برنامه‌های مختلف در فضای مجازی توزیع بیش از هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان، تهیه 50 بسته لوازم‌تحریر برای دانش آموزان نیازمند و تهیه 4 تبلت برای 4 دانش‌آموز، توانستیم با همراهی کسبه و مالکان منازل به رقم بخشش 80 میلیون تومان اجاره‌بها دست‌یابیم.

خسروی استفاده از ظرفیت کم‌نظیر جوانان برای اجرای برنامه‌های مختلف و پای‌کار آوردن مردم را عامل موفقیت خود دانست و گفت: امام محله باید در کنار مردم باشد، حضور او در سطح محله و در کنار مردم بسیار مهم است چراکه او باید مردم را درک کند و با مردم تعامل داشته باشد.

بنابراین امام محله‌ای موفق است که در کنار مردم و با مردم برای رفع مشکلات مردم و محله قدم بردارد. امام باید پیشوا باشد و از همه جلوتر حرکت کند تا دیگران پشت سر او حرکت کرده و به‌درستی گام بردارند.

 انتهای پیام/742/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طلبه جوان همدانی خسروی بابیان برخی خانواده ها برای رفع مشکلات رفع مشکلات مردم شناسایی کردیم پشت بیمارستان خانواده ها جوان مؤمن ایجاد اشتغال برگزاری کلاس مؤمن انقلابی کنار مردم طلبه همدانی سطح محله فراموش شده تلاش کردیم فضای مجازی هادی خسروی ایجاد کنیم کارگروه ها برنامه ها امام محله شبکه سازی منطقه نیز حل مشکلات برای ما آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر

رئیس بسیج سازندگی کشور، گفت: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد که در کنار دولت کمبود‌ها و کاستی‌های عشایر را برطرف کند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار محمد زهرایی در حاشیه سفر به شهرستان اردل و بازدید از روند اجرای طرح‌های بسیج سازندگی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه عشایری دهدلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جای تاسف است که ۴۵ سال از انقلاب گذشته، اما هنوز اقدامات زیرساختی از جمله راه دسترسی برای عشایر در این منطقه انجام نشده است.

وی افزود: باید یک هم‌افزایی و همدلی بین دولت و دستگاه‌های مجری برای احداث راه‌های دسترسی به خصوص برای مناطق صعب العبور صورت گیرد. سازمان بسیج سازندگی به عنوان مجری برای انجام کار‌های سخت در کنار دولت حضور دارد، امید است بخشی از اعتبارات را دولت تقبل کند و با بخشی از ظرفیت‌های انقلابی این کار به سرانجام برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد: البته مردم روستای دهدلی نباید انتظار داشته باشند در یک مدت زمان کوتاه، این مسیر طولانی احداث شود بلکه جاده دسترسی روستای دهدلی به صورت قطعه قطعه و مرحله به مرحله احداث و تحویل مردم می‌شود.

وی بیان کرد: مردم عشایر این منطقه، رزمندگان خط مقدم و تامین کننده امنیت منطقه به شمار می‌روند و نباید این اصل از نگاه سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران به دور باشد. در هر کجا که یک ایل و طایفه‌ای حضور داشته باشد، امنیت ایران اسلامی تضمین شده است و هرگونه هزینه‌ای برای این قشر، سرمایه‌گذاری است.

زهرایی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین باید از منطقه عشایری دهدلی بازدید داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد در کنار دولت نسبت به برطرف کردن کمبود‌ها و کاستی‌های این مردم گام بردارد چرا که خیلی بیشتر از اینها، عشایر حق بر گردن انقلاب اسلامی و ما دارند.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی همدانی‌ها در حمایت از مردم مظلوم فلسطین
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • پویش این خنده را فراموش نخواهیم کرد برگزار می‌شود
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • باید پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • بستر واگذاری امور به مردم فراهم شود
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر