Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هییت مدیره شرکت ملی پست گفت: علی‌رغم مشکلات و موانع ناشی از کووید ۱۹، این شرکت ارائه سرویس صادره خارجه به مشتریان را لغو نکرده است و با توجه به رسالت ملی خود، در خدمت‌رسانی به هم‌وطنان، از تلاش حداکثری پرسنل زحمت‌کش به‌ویژه در بخش توزیع پست‌های خارجه وارده استفاده کرد تا در حداقل زمان ممکن، مرسولات خارجه توزیع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد اقبال‌خواه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به حجم بسته‌های پستی ارسالی به خارج از کشور در ماه‌های پایانی سال میلادی گذشته، با بیان اینکه تاریخ آکنده از رویداد‌های پیش‌بینی نشده‌ای است که جوی بی‌ثبات با تأثیر بلندمدت ایجاد می‌کند، گفت: با شیوع کووید ۱۹، به‌ عنوان یک رویداد، پدیده و بحران جهانی و تأثیر آن بر صنایع مهم دنیا، ادارات پست سراسر دنیا به‌عنوان بخشی از زنجیره تأمین جهانی، از این رویداد مستثنی نبوده و به‌ شدت از آن متأثر شدند؛ به‌ عبارتی،   پیامد کووید ۱۹، ایجاد اختلال در زنجیره تأمین پستی جهانی بود.   وی افزود: با وجود این، نقش شبکه پستی جهانی در دوران شیوع ویروس کرونا بیش از پیش نمایان شد و ادارات پست با یک مأموریت جدی همراه با انتظارات بیشتر و حتی جدید از سوی مشتریان وارد عرصه شدند. زیرا بحران کووید ۱۹، به‌رغم تهدید، می‌توانست فرصتی پیش‌روی صنعت پست نیز فراهم کند تا با بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و امکانات خود به‌ عنوان یک شبکه منسجم جهانی ایفای نقش کند.   بیشتر بخوانید: درخواست ایرلاین‌ها جهت لغو استفاده از ظرفیت ۶۰ درصد هواپیماهای داخلی   عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست ایران تصریح کرد: بیش از نیمی از ادارات پست در کشور‌های مختلف به واسطه شیوع ویروس کرونا و تأثیرات منفی آن، امکان عرضه خدمات پست خارجه صادره، وارده و ترانزیت به مشتریان خود را نداشتند.   وی افزود: از مهم‌ترین این‌کشور‌ها می‏‌توان به آمریکا، آلمان، فرانسه، اتریش، دانمارک، فنلاند، ایتالیا، ایرلند، نروژ، اسپانیا، لهستان، سوئد، سوئیس، کره جنوبی و آفریقای جنوبی اشاره کرد که با وجود برخورداری از امکانات پستی و سخت افزاری قوی برای ارائه خدمات پستی و همچنین بهره‌مندی از شیوه‌های متنوع ارسال محمولات پستی، قادر به ارائه سبد کامل خدمات پستی در شرایط همه ‏گیری ویروس کرونا نبوده‌اند.   اقبالی‌خواه اظهار داشت: سایر کشور‌ها نیز یا از قبول محمولات صادره از سوی بسیاری از کشور‌ها به مقاصد خود اجتناب و یا در ارائه خدمات مذکور با اختلال مواجه‏ بودند که این مشکلات هنوز در اکثر کشور‌های مقصد مرتفع نشده است و سرویس‌های پستی در حالت تعلیق قرار دارند.

وی افزود: از بین ۱۹۲ کشور عضو اتحادیه پستی جهانی، ۱۳۵ کشور رسماً تأیید کرده‌اند که بسیاری از فرآیند‌های عملیات پستی در بخش‌های صادره، وارده و ترانزیت در سرویس‏های پست‌نامه، امانت و پیشتاز در حداقل یک یا چند فرایند از جمله توزیع مرسولات ثبتی، پیشتاز و امانت، ارائه خدمات پشتیبانی نظیر صدور و پیگیری مطالبه‌نامه، ثبت و ارسال داده‌ها و اطلاعات پستی و خدمات ترانزیت به واسطه کاهش بیش از حد تعداد نیروی‌کار، با اختلال و مشکلات عدیده مواجه شده است.

اقبالی خواه با اشاره به تعرقه خدمات پستی بیان کرد: جدیدترین تعرفه خدمات پستی در سایت شرکت ملی پست به آدرس www.post.ir در دسترس همه هموطنان عزیز قرار دارد. بدیهی است افزایش و نوسانات مداوم نرخ ارز که بخش عمده‌ای از هزینه‌های مرسولات پستی خارجه صادره در بخش حمل و نقل بین المللی و پرداخت هزینه توزیع در کشور مقصد متأثر از آن است، موجبات افزایش هزینه‌های شرکت در این بخش را فراهم کرده است.   وی خاطرنشان کرد: متوسط نرخ برابری دلار آمریکا با ریال ایران در بازه زمانی یک‌ساله از دسامبر ۲۰۱۹ لغایت دسامبر ۲۰۲۰ روند کاملاً صعودی داشته و در سه ماه اخیر این افزایش بیش از ۱۵۰ درصد بوده است. با وجود این، در یک سال گذشته در حوزه سرویس‌های پستی خارجه هیچ افزایش تعرفه‌ای نداشته ایم.

عضو هییت مدیره شرکت ملی پست عنوان کرد: علی‌رغم  مشکلات و موانع ناشی از کووید ۱۹، شرکت ملی پست، ارائه سرویس صادره خارجه به مشتریان را لغو نکرده است و با توجه به رسالت ملی خود، در خدمت‌رسانی به هم‌وطنان، از تلاش حداکثری پرسنل زحمت‌کش به‌ویژه در بخش توزیع پست‌های خارجه وارده استفاده کرد تا در حداقل زمان ممکن، مرسولات خارجه توزیع شود.

وی افزود  تاکنون هیچ‌گونه محدودیت و تعلیقی در خدمات پستی ایران با انگلیس ایجاد نشده و هر دو جریان پست خارجه صادره و وارده همچنان برقرار است.

  اقبالی خواه در پاسخ به سؤال میزان در خصوص اینکه  در حال حاضر از طرف ایران، ارسال مرسولات به چه کشور‌هایی انجام نمی‌شود، گفت:  درحال حاضر ارسال مرسولات پستی خارجه به غیر از رژیم اشغالگر قدس و عربستان سعودی به مقصد بیش از ۶۰ کشور صورت می‏‌پذیرد. این در حالی است که در صورت دایری پرواز امکان ارسال پست به سایر کشور‌های دیگر نیز فراهم است.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت ارتباطات پست اروپا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت ارتباطات پست اروپا شرکت ملی پست خدمات پستی خدمات پست کووید ۱۹ کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، «دیوید کامرون»، وزیرخارجه انگلیس قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی را رد کرد.

در این گزارش گفته شده که از آنجا که کامرون می خواهد روابط دیپلماتیک خود را با تهران حفظ کند، با قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست تروریستی مخالفت کرده است.

این موضع گیری را وزیر امور خارجه انگلیس در حضور اعضای کمیته روابط بین الملل و دفاع پارلمان این کشور تشریح کرده است.

کامرون در عین حال در ادامه مواضع خصمانه و ضدایرانی خود، تحریم‌ها علیه ایران را قدرتمند و کافی عنوان کرده و گفت: «همه کارهایی که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم که می‌توانیم علیه آنها عمل کنیم، از طریق تحریم‌ها وجود دارد. ما سپاه را به طور کامل تحریم کرده‌ایم. وقتی از سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم، آیا اقدامات بیشتری انجام دهیم، پاسخ منفی است.»

کامرون ادامه داد: «در مورد ممنوعیت بیشتر علیه سپاه پاسدارن یک عیب وجود دارد، و آن این است که این اقدامات به طور موثر به روابط دیپلماتیک ما با ایران پایان می دهد. در حالی که روابط دیپلماتیک ما در حال حاضر نیز بسیار محدود است.»

وزیرخارجه انگلیس در ادامه درباره لزوم رابطه دیپلماتیک لندن با تهران گفت: «وقتی صحبت از تلاش برای توقف درگیری به میان می‌آید، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود… من خودم می‌خواهم آن گفتگو را داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که آیا می توانید با این پیام به ایرانیان پیام دهید؟ من فکر می کنم که این به نفع بریتانیا نیست، این رویکرد ما را تقویت نمی کند و از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

پیش از این نیز یک منبع بلند پایه انگلیسی اعلام کرده بود که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس شخصاً یک پیام به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسرائیل کاتز وزیر خارجه این رژیم تحویل داده است. بر اساس این گزارش، مفاد پیام مذکور به این نکته اشاره دارد که انگلیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار نمی‌دهد. در این گزارش تاکید شده بود که نتانیاهو و کاتز از کامرون در جریان نشست مشترک ماه گذشته در اراضی اشغالی خواسته بودند این اقدام را انجام دهد. بهانه آنها این بود که عملیات تنبیهی ایران ثابت کرده اتخاذ چنین اقدامی ضروری است!

با این وجود منبع انگلیسی مذکور تصریح کرد که کامرون تاکید کرده با این اقدام مخالف بوده و بهتر است لندن به مذاکرات خود با تهران ادامه دهد.

ماه گذشته نیز وزیر خارجه انگلیس از رژیم صهیونیستی خواسته بود به تنش ها در منطقه خاورمیانه دامن نزد و به تلافی جویی ضد ایران نپردازد و ایده حمله به ایران را کنار بگذارد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همکاری با متحدانش، اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را مورد بررسی قرار خواهد داد. کامرون به این رژیم توصیه کرد تمرکز خود را بر توافق آتش بس با حماس قرار دهد.

کد خبر 6093652

دیگر خبرها

  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • عدم مسئولیت پذیری تیپاکس
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست