Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:15:48 GMT

لزوم حضور پر رنگ صنایع یزد در فوتبال استان

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۵۹۹۶۸۴

لزوم حضور پر رنگ صنایع یزد در فوتبال استان

تاکنون برای جلب مشارکت بخش‌خصوصی و صاحبان صنایع و واحدهای صنعتی و معدنی برای انجام وظایف خطیر خود در انجام بهتر مسوولیت اجتماعی در قبال مردم و جوانان و توسعه ورزش و فوتبال پیگیری‌های مستمری توسط مسوولان و رسانه‌های گروهی صورت گرفته که هنوز مطالبات محقق نشده است .

ظرفیت‌های بسیار خوبی در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد  وجود دارد که اگر زمینه مشارکت صنایع و معادن در ورزش و این رشته‌ها حتی در چارچوب قوانین وضع شده فراهم شود شاهد یک تحول بزرگ و نقش‌آفرین در توسعه و تعالی فعالیت‌های مرتبط همراه با امور فرهنگی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اکنون در رشته جذاب فوتبال ساحلی، تیم‌های مقاومت گلساپوش یزد و ایفاسرام اردکان در لیگ برتر و صنایع اردکان و صدرشیمی در لیگ دسته اول قهرمانی باشگاه‌های کشور حضور دارند و تیم‌های پایه آنها همواره جزو مدعیان در سطح کشور محسوب می‌شود.

در رشته فوتبال تیم شهید قندی یزد تنها نماینده استان در لیگ دسته ۲ ، یزدلوله در لیگ دسته سه و تیم سنگ‌آهن بافق بعد از قهرمانی در لیگ برتر استان به زیر گروه دسته سه قهرمانی باشگاه‌های کشور صعود کرد که رقابت‌ها با اعلام  فدراسیون آغاز می‌شود.

در فوتبال پایه که نقش مهمی در آینده این رشته در استان دارد هم‌اکنون نونهالان نوین فولاد در لیگ برتر و نوجوانان و تیم امید این باشگاه فرهنگی ورزشی در لیگ دسته اول قهرمانی کشور حضور دارد که همواره جزو مدعیان است و  رقابت‌های آنها در فصل جدید هنوز آغاز نشده است .

بررسی وضعیت فوق تنها نشان دهنده گوشه‌ای از توانایی بالقوه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد است که اگر صنایع و معادن در عمل به مسوولیت اجتماعی خود در کمک به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی عمل کنند در تمام رشته‌ها و پایه‌ها شاهد حضور فعال ورزشکاران استان و افتخارآفرینی بیشتر خواهیم بود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۷ هیأت ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

از حدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

یزد بعد از کرمان دومین استان معدنی و از جمله سه استانی است که بالاترین میزان کشف‌ معدن کشور را دارد و در حوزه اشتغال از استان‌های برتر است.

برچسب‌ها فوتبال وزارت صنعت معدن و تجارت یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال وزارت صنعت معدن و تجارت یزد فوتبال وزارت صنعت معدن و تجارت یزد اخبار کنکور لیگ دسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود شهریارِ مهدی طارمی به لیگ دسته اول فوتبال جوانان

تیمی با مالکیت مهدی طارمی ستاره بوشهری در یک سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد بعد از قهرمانی در لیگ بزرگسالان استان بوشهر به دستاورد جدیدی دست یافت.

مسابقات فوتبال زیر گروه مناطق کشور به میزبانی باشگاه شهریار بوشهر با حضور ۵ تیم برگزار شد.

باقر زنگنه و‌ دوستانش از لیگ جوانان استان بوشهر استارت زدند و بعد از حدود یازده ماه در ورزشگاه شهید مهدوی جشن صعود به لیگ یک را برگزار کردند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • پیروزی تیم‌های خوزستان در فوتبال دسته دوم کشور
  • سرمربی سایپا بار دیگر برکنار شد
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • لزوم بازتعریف نقش دولت در همگرایی نخبگان
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • صعود شهریارِ مهدی طارمی به لیگ دسته اول فوتبال جوانان
  • قضاوت داوران خراسان جنوبی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور
  • کادر تیم پیکان بدنبال استعداد‌های فوتبال مازندران