Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری سابق آمریکا با صدور بیانیه‌ای شدیدالحن گفت: تاریخ به درستی خشونت‌های امروز در کنگره را که از سوی رئیس جمهوری وقت آمریکا با دروغ‌های بی اساس درباره نتیجه قانونی انتخابات نشات گرفت به عنوان لحظه ننگین و شرم آور به خاطر می‌سپارد.

 باراک اوباما بامداد پنجشنبه در این بیانیه که نسخه آن در توئیتر منتشر شد با اشاره به هجمه‌های تبلیغاتی جمهوری‌خواهان علیه پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه گذشته هشدار داد که آن‌ها با دو انتخاب مواجه هستند؛ یا به این مسیر ادامه داده و بر آتش اختلافات بیفزایند، یا حقیقت را انتخاب کرده و نخستین گام‌ها را برای خاموش کردن شعله‌های آتش بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال فراخوان دونالد ترامپ برای تجمع مقابل کنگره آمریکا در روزی که قرار بود پیروزی بایدن در نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنا اعلام شود، برخی از هواداران به ساختمان کنگره یورش بردند.

پس از آن، نشست کنگره به حالت تعلیق درآمد و شورشیان به داخل صحن سنا رفتند.

بر اثر تیراندازی نامشخص، یک زن در این درگیری کشته شد و سرانجام با درخواست شهردار واشنگتن دی سی برای حضور گارد ملی و اعلام مقررات منع آمد و شد، این غائله در ساعت حدود ۷ شب به پایان رسید.

پیشتر هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا هواداران ترامپ را را تروریست داخلی نامید که باید پاسخگو شوند.

او روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: امروز تروریست‌های داخلی به بنیاد دموکراسی ما حمله کردند؛ انتقال مسالمت آمیز قدرت پس از انتخابات آزاد.
وی افزود: ما باید قانون را دوباره برقرار کنیم و آنها را پاسخگو سازیم.
وزیر خارجه پیشین آمریکا و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، اضافه کرد: دموکراسی شکننده است. مقامات ما باید به مسئولیت خود برای محافظت از آن عمل کنند.

علاوه بر کلینتون، کوری بوش نماینده کنگره آمریکا هم در حال ارائه قطعنامه‌ای است که خواستار اخراج اعضای کنگره که "تروریست داخلی" را برانگیخته‌اند، می‌شود. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۵۹۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی