Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – زمستان از راه رسید و داستان تکراری قطعی گاز واحدهای صنعتی نیز آغاز شده است تا حدی که قطعی گاز در روزهای اخیر کارخانه سیمان استان گلستان را به تعطیلی کشاند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، واحدهای تولیدی و صنعتی تابستان‌ها با قطعی برق و در زمستان‌ها با قطعی گاز مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا که میزان مصرف گاز به علت سردی هوا بیشتر شده، این صنایع هستند که گاز آنها قطع می‌شود.

درست است که تأمین گاز برای مشترکان خانگی در اولویت قرار دارد اما باید در این شرایط تدبیری هم برای فعال ماندن واحدهای تولیدی و صنعتی کرد.

در همین روزهای اخیر کارخانه سیمان استان گلستان که یکی از دو واحد صنعتی بزرگ در این استان به شمار می‌رود به علت قطعی گاز تعطیل شده است. از سوی دیگر اغلب صنایع در سال‌های اخیر دوگانه سوز شده‌اند اما عدم تأمین بموقع سوخت جایگزین، مشکلات فراوانی برای این واحدها ایجاد کرده است.

در همین نمونه اخیر که از  24 آذرماه گاز کارخانه سیمان استان قطع شده، تأمین مازوت هم برای این واحد صنعتی امکانپذیر نبوده است. تعطیلی تولید و بیکاری کارگران به ویژه در واحدهای صنعتی بزرگ آنهم در شرایط اقتصادی و کرونازده کنونی می‌تواند اوج بی‌تدبیری باشد. هرچند شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی استان قول تأمین سوخت جایگزین برای صنایع به ویژه کارخانه سیمان استان را داده اما مسئولان پیش از اینکه مشکلات به وجود بیاید باید برای چنین شرایطی تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا منجر به تعطیلی تولید و ایستادن چرخ کارخانه‌ها نشود.

علی طالبی، مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به وجود 600 هزار مشترک در استان اظهار داشت: مصرف کنندگان گاز به سه بخش خانگی، تجاری و مصرف کنندگان عمده تقسیم بندی می‌شوند که در استان نیروگاه برق علی آبادکتول و کارخانه سیمان دو واحد صنعتی هستند که بیشترین مصرف گاز را دارند.

وی با بیان اینکه امسال یکی از سال‌های سرد و سخت را پیش‌رو داریم، گفت: از چندماه قبل از صنایع بزرگ استان خواستیم که از سوخت جایگزین استفاده کنند تا ما برای تأمین گاز 550 هزار مشترک بخش خانگی با مشکل مواجه نشویم. بهرحال پایداری گاز در بخش خانگی در اولویت قرار دارد و واحدهای صنعتی هم باید همکاری لازم را داشته باشند.

گاز ادارات و 60 واحد صنعتی گلستان فردا قطع می‌شود/قطعی گاز 6 روز ادامه داردتعطیلی 29 کارخانه و بیکاری 3 هزار کارگر گلستانی در اثر قطعی گازگاز شهر پلدختر وصل شد؛ قطعی گاز در شهر معمولان و دوره چگنی

مدیرعامل شرکت گاز استان بیان داشت: میزان مصرف گاز استان در این روزها به حدود 12.5 میلیون مترمکعب رسیده که غیرمنطقی و غیرمتعادل است.

وی همچنین از مشترکان خانگی هم خواسته تا در این روزها صرفه جویی کنند تا مشکلی برای تأمین گاز ایجاد نشود.

در روزهای اخیر با توجه به افزایش میزان مصرف گاز، شاهد خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده اما بدون اعلام قبلی در برخی مناطق استان گلستان از جمله شهر گرگان بودیم که مدیرعامل شرکت برق استان گفته این کار با هدف صرفه جویی در مصرف گاز نیروگاه برق انجام شده است.

علی اکبر نصیری اظهار داشت: مصرف سوخت همه نیروگاه‌ها سوخت‌های فسیلی و گاز است که وقتی در تأمین سوخت دچار مشکل می‌شویم در تولید برق هم کمبود خواهیم داشت.

وی گفت: برق یک صنعت زیرساخت است و برای پایداری آن باید در مصرف انرژی از جمله گاز صرفه جویی شود.

نصیری توضیح داد که روزانه 8.5 میلیون کیلووات ساعت برق در استان مصرف می‌شود که معادل 2 میلیون مترمکعب گاز است. وقتی مشکلی در تأمین گاز به وجود بیاید تأمین برق هم با مشکل مواجه می‌شود.

وی گفت: از زمستان سال گذشته برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف برق را در دستور کار قرار دادیم و بخشی از این کار که برعهده شرکت توزیع برق قرار دارد از جمله تعدیل روشنایی معابر را انجام دادیم. وات چراغ‌های معابر را به شدت کاهش دادیم و روشنایی محورهای بین شهری را نیز به صورت یک در میان یا همان زیگزاگی کردیم که با این اقدامات 52 هزار مترمکعب طی شبانه روز در مصرف گاز نیروگاه و 209 مگاوات ساعت در مصرف برق صرفه جویی کردیم.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارخانه سیمان استان واحدهای صنعتی استان گلستان واحد صنعتی صرفه جویی تأمین گاز قطعی گاز مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین در شهرک شکوهیه خبر داد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی گسترده کارخانه تولید پارافین در شهرک صنعتی شکوهیه قم گفت: این آتش‌سوزی 30 دقیقه بامداد امروز به مرکز آتش‌نشانی شکوهیه و بلافاصله به آتش‌نشانی شهرداری قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله 5 دستگاه خودرو اطفاء حریق از شهرک صنعتی شکوهیه و یک دستگاه خودرو اطفا حریق از شهرک صنعتی محمودآباد به محل اعزام شدند، افزود: با توجه به وسعت آتش، 6 دستگاه خودرو اطفای حریق نیز از آتش‌نشانی شهر قم به محل حریق اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان کرد: با تلاش مشترک نیروهای آتش‌نشانی قم، شکوهیه و محمودآباد، آتش‌سوزی بعد از ساعت‌ها تلاش مهار شد و آتش‌نشانان مشغول عملیات لکه‌گیری و جداسازی شدند.

به گفته وی، در این عملیات با توجه به حجم بالای مواد سوختنی و خطر آتش‌سوزی کارخانه‌های مجاور آتش‌نشانان با پوشش دهی کامل حریق مانع از رسیدن آتش به کارخانه‌های مجاور شدند.

سجادی با تأکید بر اینکه این آتش‌سوزی خسارت جانی در پی نداشت، تصریح کرد: علت آتش‌سوزی توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • فردا ؛ قطعی برق درارومیه
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • صنعتگران اردبیلی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادرات ایران
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم