Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@04:46:05 GMT

معمای ناپدید شدن مدیر علی‌بابا!

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۲۲۹۱

معمای ناپدید شدن مدیر علی‌بابا!

بدنبال انتشار اخباری از نامعلوم بودن محل "جک ما"، موسس میلیاردر گروه چینی علی بابا و گروه آنت، دیوید فابر، خبرنگار شبکه سی.ان.بی.سی به نقل از منابع آگاه گزارش کرد وی فعلا آفتابی نمی شود و ناپدید نشده است.

منابع رسانه‌ای شامل روزنامه وال استریت ژورنال هفته جاری گزارش کردند که "جک ما" از زمان حضور در یک مجمع در اکتبر که طی آن از رگولاتورهای مالی چین انتقاد کرده بود، در انظار عمومی دیده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در کنفرانسی در اکتبر از رگولاتورهای مالی انتقاد کرده و آنها را کلوب افراد پیری خوانده بود که مناسب نظارت بر نوآوری فناوری چینی نیستند. دونکان کلارک، رییس هیات مدیره شرکت فناوری BDA China احتمال داد که به دلیل مقررات جدید، از جک ما خواسته شده است جلوی چشم ظاهر نشود.

مدتی پس از این رویداد، برنامه گروه آنت جک ما برای عرضه اولیه عمومی سهام از سوی بازارهای سهام شانگهای و هنگ کنگ معلق شد. کمیسیون رگولاتوری اوراق بهادار چین در بیانیه‌ای در نوامبر اعلام کرده بود "جک ما" و دو مدیر گروه آنت توسط رگولاتورها احضار شده و به ادای توضیحات پرداختند.

اگرچه "جک ما" ممکن است فقط در طول تحقیقات رگولاتورهای چینی تلاش کند آفتابی نشود اما غیبت او یادآور سرنوشت چهره‌های برجسته دیگری است که پس از اختلاف با مقامات چین، ناپدید شدند.

چهره برجسته دیگری نظیر رن ژیکیانگ، غول مستقلات بازنشسته در مارس پس از متهم کردن حزب کمونیست چین به عملکرد نادرست در زمینه شیوع ویروس کرونا ناپدید شد و اندکی بعد پکن رن ۶۹ ساله را به ۱۸ سال زندان محکوم کرد. شو ژانگ ران، استاد حقوق و ژانگ شوژونگ، وکیل حقوق بشر هم پس از انتقاد به واکنش دولت چین به همه گیری ویروس کرونا، دستگیر شدند.

شیائو جیانهوا، یک مدیر دارایی در ژانویه سال ۲۰۱۷ از هتلی در هنگ کنگ ربوده شد. بعدا معلوم شد توسط چین بازداشت شده و دولت این کشور بخشی از شرکت "تومارو گروپ" وی را مصادره کرد. رگولاتورهای چینی شیائو و سایر چهره های برجسته را متهم کردند سرمایه گذاران را از بازارهای سهام چین دور می کنند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، منگ هونگ وی، رییس سابق اینترپل در سپتامبر سال ۲۰۱۸ در جریان یک سفر از فرانسه به چین ناپدید شد و ژانویه گذشته از سوی چین به اتهام دریافت رشوه به ۱۳ سال و نیم زندان محکوم شد. همسر منگ در گفت و گو با روزنامه گاردین اظهار کرده بود شوهرش بیگناه است و دستگیری وی با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.

منیع: ایسنا

بیشتر بخوانید: بنیانگذار میلیاردر علی بابا کجاست؟ چند واقعیت جالب درباره سایت چینی علی بابا لینک کوتاه: asriran.com/003Cnw

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مدیر علی بابا ناپدید شد علی بابا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵ میلیاردی یک هنرمند

 چندی قبل مرد مجسمه‌سازی به یک نمایشگاه نقاشی رفت، اما هنگام بازدید از نمایشگاه متوجه یک تابلوی نقاشی شد که روی آن طرحی از کلمه «هیچ» دیده می‌شد؛ طرحی که نظر مرد جوان را به خود جلب کرد و تصمیم گرفت از این طرح ایده‌برداری کند و مجسمه‌ای از آن بسازد.

به همین خاطر عکسی از طرح گرفت و راهی خانه شد تا آنچه که در ذهن داشت در قالب مجمسه‌ای خاص و منحصر به‌فرد بسازد؛ مجسمه‌ای دست‌ساز که میلیارد‌ها تومان ارزش داشته و اگر از روی آن نسخه‌های دیگری می‌خواست، می‌توانست کسب درآمد کند.

پس از ساخت مجسمه از جنس برنز کارشناسان ۵ میلیارد تومان روی آن قیمت گذاشتند.

مرد هنرمند با این تصور شیرین به سراغ یک قالب‌ساز رفت و از او خواست از روی مجسمه‌اش، قالب بسازد؛ قالبی که می‌توانست با استفاده از آن، تعداد زیادی مجسمه بسازد و برای فروش به بازار ارائه کند؛ مجسمه‌هایی که هر کدام را می‌توانست ۴۰ میلیون تومان به فروش برساند.

او برای ساخت قالب، نمونه مجسمه‌اش را در اختیار او قرار داد. مدتی بعد مرد مجسمه‌ساز به سراغ مرد قالب‌ساز رفت و سراغ مجسمه‌اش را گرفت، اما او بهانه‌ای آورد و مجسمه دست‌ساز را به صاحبش نداد.

دو ماه از این ماجرا گذشته بود و مرد قالب‌ساز هر بار از پس دادن مجسمه میلیاردی طفره می‌رفت تا اینکه یک روز که به مغازه قالب‌سازی رفت، متوجه شد مغازه خالی و تعطیل است. مغازه‌داران دیگر مدعی بودند که او چند روز قبل مغازه‌اش را خالی کرده و رفته و کسی از او خبری ندارد. مرد هنرمند که مجسمه ۵ میلیاردی‌اش را از دست رفته می‌دید، به ناچار به پلیس مراجعه و از مرد مغازه‌دار شکایت کرد.

به‌دنبال شکایت مرد مجسمه‌ساز، پرونده‌ای در دادسرای ویژه سرقت تهران تشکیل شد. کارآگاهان اداره آگاهی پایتخت به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت وارد عمل شده و تحقیقات برای یافتن ردی از مرد قالب‌ساز در دستور کار آنها قرار گرفت.

کارآگاهان پلیس موفق به شناسایی محل زندگی او شده و مرد جوان را بازداشت کردند. وی در تحقیقات ادعای عجیبی مطرح کرد: کار من طراحی و دکوراسیون داخلی است. اصلاً قالب‌سازی بلد نیستم. شاکی را یکی از دوستانم معرفی کرد و گفت که اگر کارش را انجام دهم، پول خوبی گیرم می‌آید. به دروغ گفتم قالب‌سازم، اما وقتی مجسمه را گرفتم، به سراغ یک قالب‌سازی رفتم و از او خواستم برایم قالب بسازد. حتی پول زیادی به او برای ساخت قالب دادم، اما چند روز بعد وقتی به سراغ قالب‌ساز رفتم، متوجه شدم که او مجسمه را برداشته و فرار کرده است.

ظاهراً بعد از رفتنم، تحقیق کرده و متوجه شده بود که مجسمه گرانقیمت است. وقتی فهمیدم که مرد قالب‌ساز، مجسمه را سرقت کرده است، مدام برای شاکی بهانه آوردم و درنهایت هم تصمیم به فرار گرفتم، چون کاری نمی‌توانستم برای او انجام دهم.

در حالی که متهم چنین اظهاراتی داشت، در ادامه تحقیقات کارآگاهان دریافتند که چند روز قبل ۳۸۰ میلیون تومان پول به حساب او واریز شده است. باتوجه به مبلغی که به حساب متهم وایز شده بود، این فرضیه برای تیم تحقیق مطرح شد که وی مجسمه را فروخته و سناریوی قالب‌ساز حرفه‌ای و سرقت مجسمه را نیز برای انحراف مسیر تحقیقات مطرح کرده است.

تحقیقات به دستور قاضی تقی‌زاده ادامه دارد و متهم در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی پایتخت قرار داده شد.

روزنامه ایران

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • ماجرای ناپدید شدن مجسمه ۵ میلیاردی یک هنرمند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • معمای کف و سقف مجاز حجاب
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد