Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:21:59 GMT

غلظت آلاینده‌های جوی در اراک افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۲۴۱۰

غلظت آلاینده‌های جوی در اراک افزایش می‌یابد

«رضا مرادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در هفته آتی پدیده بارشی برای استان پیش بینی نشده است و همین امر پتانسیل افزایش آلودگی هوا را مهیا کرده است.

وی بیان کرد: وزش باد امروز در سطوح میانی جو و شمالی شدن جریانات جوی سبب بهبود نسبی کیفیت هوا شده اما، از فردا (جمعه) تا روز یکشنبه با افزایش سکون نسبی جو و پایداری هوا پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی تا حدی افزایش پیدا می‌کند و در صورت کنترل نشدن منابع انتشار آلاینده‌ها، امکان کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: دمای هوا در سردترین ساعات صبح امروز در شهر اراک به هشت و ۲ دهم درجه سانتیگراد زیر صفر رسید که این عدد سردترین دما از ابتدای پاییز امسال تاکنون بوده است.

مرادی اظهار داشت: از فردا (جمعه) روند دما در استان مرکزی و اراک افزایشی است و این روند تا پایان هفته آینده تداوم دارد و دما بتدریج بطور محسوس افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: ساوه با بیشینه دمای ۹ و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای ۱۱ و ۶ دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۱۰۹ و هفت دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان ۳۱ درصد بیشتر از بارش‌های بلندمدت است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی آلودگی هوا سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی آلودگی هوا اراک استان مرکزی آلودگی هوا سازمان هواشناسی اخبار کنکور استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ به گفته استاندار مرکزی در روز اول پنجشنبه، آزمون علوم انسانی و ریاضی برگزار شده و فردا جمعه نیز کنکور تجربی و عصر روز کنکور هنر برگزار می‌شود.
مخلص الائمه با اشاره به اینکه لازم است داوطلبان با آرامش در کنکور شرکت کنند گفت: از مجموع شرکت کنندگان بیش از شش هزار داوطلب مرد و مابقی زن هستند که نشان از رشد حدود دو برابری زنان در کنکور امسال خبر می‌دهد.
نماینده سازمان سنجش کشور در استان مرکزی هم با اشاره به اینکه متولی کنکور در اراک دانشگاه اراک است گفت: داوطلبان لازم نیست وسیله اضافه مثل گوشی همراه و اقلام الکترونیک همراه داشته باشند و خانواده‌ها هم بدون اضطراب داوطلبان را همراهی کنند.
خدایی ادامه داد: امسال به داوطلبان معلول کنکور نیم ساعت اضافه بر داوطلبان عادی زمان برای آزمون داده شده است.
در اولین روز کنکور سراسری استاندار مرکزی در بازدید از سالن‌های آزمون در دانشگاه سردشت اراک در گفتگو با خانواده‌ها از آنان خواست در همراهی با داوطلبان بدون نگرانی آنان را تشویق کرده و آنان را ترغیب به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های استان کنند.

دیگر خبرها

  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان‌شهر اراک
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد