Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق زاده گفت: شورای شهر یک نهاد تصمیم‌ گیرنده و نظارتی است که فقط در حوزه شهرداری قدرت عمل دارد و ضعف قانونی است که نمی تواند در سایر دستگاه ها قدرتی اعمال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهیلا صادق ‌زاده»، امروز (پنجشنبه 18 دی) در نشست هم‌ اندیشی ویدئوکنفرانسی بررسی «شاخص‌ها و معیارهای رعایت صرفه و صلاح مردم در مصوبات شورای اسلامی شهر» گفت: صدور پروانه ساختمانی از وظایف شهرداران مناطق است و هر شهرداری تلاش می‌کند تا درآمد بیشتری از این محل کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور راهبردی مرکز مطالعات و برنامه ‌ریزی شهر تهران افزود: میزان درآمدهای کسب ‌شده نیز از معیارهای ارزیابی شهرداران است و با توجه به اینکه ایجاد مشکل در بخشی از شهر باعث ایجاد مشکل در کل شهر می شود، شهردار یک منطقه به تنهایی برای آن منطقه نمی تواند تصمیم گیرد.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در زمینه ترافیک، منظر شهری، آلودگی هوا و محیط زیست و ... نمی توان صرفا با نظر یک نفر اقدام کرد.

صادق زاده با اشاره به مزایا و معایب صدور پروانه‌های ساختمانی بلندمرتبه به ‌صورت متمرکز توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران بیان کرد: این روند موجب بررسی علمی‌تر و تخصصی‌تر پرونده‌ها شد اما باعث افزایش فشار‌ها به مناطق شد و در نهایت متوقف شد.

وی ادامه داد: نقش موثر شوراها در فرایند صدور پروانه‌ها باعث رعایت صرفه و صلاح به شکل مطلوب تری خواهد شد.

صادق‌زاده تصریح کرد: در مباحث کاربردی به نگاه آکادمیک نیاز است و باعث پرهیز از تصمیمات مقطعی مدیران شهری خواهد شد و باید توجه کرد که شورای شهر یک نهاد تصمیم‌ گیرنده و نظارتی است که فقط  در حوزه شهرداری قدرت عمل دارد و ضعف قانونی است که نمی تواند در سایر دستگاه ها قدرتی اعمال کند.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران صرفه و صلاح ویدئو کنفرانس شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری شیراز شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک  بود.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک  بود.

وی افزود : هدف از عملیات "وعده صادق" تنبیه رژیم صهیونیستی و بازنگری در ارزیابی آن‌ها از ایران بود.

جلال زاده اظهار داشت : این عملیات دوستان جمهوری اسلامی را در منطقه تجدید قوا و دشمنان را متوجه قدرت ایران کرد.

 وی در پایانن تصریح کرد : مجلس شورای اسلامی عملیات "وعده صادق" را عملیاتی موفق ارزیابی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم
  • اقدام ما در مقابله با بی‌حجابی کاملاً قانونی است
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است