Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی تیموری گفت: در پی بحران کرونا تاکنون بیشترین خسارت به صنعت گردشگری کشور وارد شده است.

 

به گزارش برنا؛ ولی تیموری حسب دستور مقام عالی وزارت جهت افزایش آگاهی و اطلاع‌بخشی در راستای روند ارائه تسهیلات به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در صنعت گردشگری کشور و نیز به منظور آسیب‌شناسی، رفع مشکلات و ارائه اطلاعات لازم در خصوص نحوه تسهیلات پرداختی، از طریق ویدئو کنفرانس با مدیران‌کل استانی به بحث و تبادل نظر پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با تاکید بر اینکه در پی بحران کرونا تاکنون بیشترین خسارت به صنعت گردشگری کشور وارد شده است؛ از مدیران کل استانی خواست با دلسوزی و تلاش هرچه بیشتر در راستای افزایش تعامل فرابخشی، فراهم آوردن بستر عملیاتی لازم جهت محقق شدن آیین‌نامه‌ها و دستور‌العمل‌های اجرایی تلاشی جدی به منظور بهره‌مندی از فرصت حاصل برای بازیابی و حمایت از فعالان صنعت گردشگری کشور به کار بندند. 

معاون گردشگری با تاکید بر اینکه پیرو تمدید مدت زمان تعیین شده، تنها تا پایان ماه جاری امکان ثبت‌نام و اخذ تسهیلات حوزه گردشگری وجود دارد؛ تاکید کرد: «بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت و پشتیبانی از صنعت گردشگری کشور در نظر گرفته شده است که بهره‌مندی از این امکان در قالب تسهیلات، احیای حداقلی این حوزه را به دنبال خواهد داشت.»

او تاکید کرد: «تا‌کنون از سوی معاونت گردشگری فهرست بیش از 20 هزار متقاضی واجد شرایط جهت دریافت وام به سامانه کارا معرفی شده است؛ لذا این روند در استان‌هایی که آمار پرداختی قابل توجهی دارند؛ نشان از فعالیت هر چه بیشتر و تلاش ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها دارد.»

تیموری با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی همه تلاش ما در این است تا ضمن حمایت از کسب و کارهای گردشگری، مانع از تعطیلی واحدهای خدمات‌دهنده در حوزه گردشگری شویم؛ گفت: «برخی کوتاهی‌ها و عدم همکاری‌های گزارش شده به هیچ عنوان پذیرفته و قابل قبول نیست و تنها بهانه‌گیری به شمار می‌آید؛ چرا که دستورات اجرایی و قانونی کاملی پشتوانه این اقدام است و تسهیلات مورد نظر از سوی بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ و از سوی بانک‌های عامل در اختیار استان‌های کشور قرار گرفته است.»  

معاون گردشگری تاکید کرد: «هر‌گونه کوتاهی و اهمال در زمینه پرداخت وام به فعالین آسیب‌دیده حوزه گردشگری به سرعت گزارش داده شود تا ضمن اعمال قانون از اندک زمان باقی مانده به منظور بهره‌مندی از این امکان نهایت استفاده شود.» 

تیموری وبینار برگزار شده را به گونه‌ای تبادل تجربیات میان استان‌های کشور در زمینه طی مراحل دریافت و پرداخت تسهیلات مذکور عنوان کرد و نتیجه آن را آگاهی‌بخشی، تسهیل و شتاب در این زمینه عنوان کرد. 

او در پایان تاکید کرد: «مجموعه فعالیت‌های ادارات‌کل استانی در قالب اقدامات گسترده متقاعد‌سازی و مطالبه‌گری می‌تواند به نبض حیات صنعت گردشگری کشور قوت بخشد.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی ولی تیموری صنعت گردشگری کشور استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در جلسه ستاد بحران شهرستان خوسف خواستار بازگشایی هرچه سریعتر تمامی راههای روستایی و راههای ارتباطی آسیب دیده ناشی از سیل شهرستان شد و گفت: ارزیابی‌ها به صورت جدی انجام  و اقدامات جبرانی خیلی فوری و جدی انجام شود.

عباس زاده افزود:تمامی دستگاه‌های خدمت رسان با تمام توان باید پای کار بیایند و اقدامات فوری و ضروری در این باره انجام شود. 
فرماندار خوسف  نیز با بیان اینکه:جاده‌های خوسف به ویژه در بخش جلگه ماژان در اثر سیلاب به شدت اسیب دیدند ، گفت: جاده صمدآباد و همند این شهرستان تخریب شده است.


حسینی با بیان اینکه بزرگترین حوزه خسارت دیده در این سیلاب اب نما‌ها بودند که با اسیبی که دیدند امکان تردد وجود نداشت، افزود: راه‌های عشایری و ایلرا‌ههای خوسف ۲۵۰۰ کیلومتر است که بیش از ۷۰۰کیلومتر آن خسارت دیده اند

وی با بیان اینکه درحوزه راهداری هم ۸۰کیلومتر دچار آسیب شدند از خسارت به 20 کیلومتر  از راه‌های فرعی روستاهم خبرداد.


حسینی گفت: ۶۶ واحد مسکونی در خوسف دچار آبگرفتگی شدید شدند و همچنین در سیل اخیر ۵۰۰ راس دام تلف شد
وی با بیان اینکه ۱۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و باغی و ۱۸ رشته قنات و ۵باب استخر خسارت وارد شده افزود: در حوزه برق ۱۲اصله تیر برق سقوط کرده و برق برخی روستا‌ها دچار مشکل شده که البته مشکل رفع شده است.


فرماندار خوسف با بیان اینکه معابر 17 روستای شهرستان هم خسارت دیده و 15 بند خاکی از بین رفته است، گفت:۶۵۰ متر مربع هم ساختمان‌های میراث فرهنگی و ۲اب انبار اسیب دیدند.


دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌های شهرستان خوسف
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • علیرضا بیرانوند رسما وارد صنعت مدلینگ شد + فیلم
  • علیرضا بیرانوند با آهنگ تتلو وارد صنعت مدلینگ شد؛ رخ عقاب! + فیلم
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • خسارت ۳ میلیارد دلاری محدودیت انرژی به صنعت فولاد کشور (اینفوگرافی)
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود