Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@22:56:05 GMT

پروژه قطار شهری کرمانشاه آئینه دق برای مردم

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۳۳۹۹

پروژه قطار شهری کرمانشاه آئینه دق برای مردم

هوشنگ بازوند در شورای اداری استان، پروژه قطار شهری کرمانشاه را یک آئینه دق برای مردم تفسیر کرد و گفت: این پروژه سالهاست که همینطور مانده و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت نمی تواند آنرا پرداخت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، هوشنگ بازوند امروز پنج شنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور حضرت آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه، وزیر دادگستری، معاونین قوه قضائیه، نماینده ولی فقیه در استان و‌ امام جمعه کرمانشاه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران عضو شورای اداری برگزار شد، اظهار داشت: حدود ۲۵ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفر در طول ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق زندگی می کنند و مرزداران واقعی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار کرمانشاه افزود: متاسفانه سرمایه گذاری در نوار مرزی توسط بخش خصوصی و حتی نهادهای توسعه گرایی مثل ایمیدرو، ایدرو، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بسیار کم صورت گرفته است و همین منجر به بیکاری می شود و بیکاری نیز منجر به بحث کوله بری و... می شود.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم‌اینکه دولت مصوبه ای تحت عنوان توسعه شرق و غرب دارد و مشوق های خوبی در آنجا دیده شده است اما متاسفانه هنوز اجرایی نشده است.

بازوند ادامه داد: در بحث زلزله، وام ها دو سال امهال شد ولی با توجه به مشکلات اقتصادی، مردم تقاضای امهال دوباره را دارند که تقاضا داریم حضرت آیت الله رئیسی در نشست سران قوا این موضوع را مطرح کنند.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات پرداخت شده به زلزله زدگان از منابع داخلی استان بوده است و به این منظور ۳۵۰۰میلیارد تومان پرداخت شده است و در حال حاضر نزدیک به ۵.۵ میلیارد تومان منابع داخلی استان در گرو زلزله و بازسازی است لذا تقاضا داریم بانک های استان های دیگر منابع داخلی بانک های ما را تقویت کنند.

بازوند همچنین بر اهمیت طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین تاکید کرد و گفت: اگر منطقه آزاد قصرشیرین تصویب شود شرایط آن نسبت به سایر مناطق آزاد بهتر است چرا که هم ارتباط نزدیک با بغداد داریم و هم فاصله کمتری با تهران داریم و مزیت های بیشتری دارد و همین الان هم روزانه ۱۴۰۰ کامیون تردد دارد.

وی بیان داشت: اگر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین تصویب شود می‌تواند عقب ماندگی‌های ۸ ساله دفاع مقدس را جبران و احیاء کند‌.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: بحث راه آهن غرب کشور نه تنها برای کرمانشاه بلکه ضرورت ملی است که در حال حاضر تا اسلام آبادغرب پیش رفته و بعد به خانقین و عراق و بندر لاذقیه متصل خواهد شد و از آنجا که یک پروژه ملی است نیازمند این است که حاکمیت آنرا تعیین تکلیف کند تا بتوانیم‌ ارتباط زمینی خود را بیشتر کنیم.

وی همچنین پروژه قطار شهری کرمانشاه را یک آئینه دق برای مردم تفسیر کرد و گفت: این پروژه سالهاست که همینطور مانده و حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت نمی تواند آنرا پرداخت کند و شهرداری نیز توان پرداخت آنرا ندارد و پیشنهاد می کنیم از منابع بانکی به عنوان تسهیلات در اختیار شهرداری قرار دهد تا این پروژه نیمه کاره تمام شود.

وی افزود: همچنین در استان ۱۲ سد داریم که شبکه های آن اجرا نشده و یا برخی حدود ۸۵ درصد پیشرفت دارند و حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند