Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از شیوع موج سوم بیماری کرونا و تعطیلی دوباره تمامی تماشاخانه‌های تئاتر، این هنر با سکون غیر قابل منتظره‌ای روبرو شد، هر چند بسیاری از هنردوستان تئاتر با ایجاد رویدادهای مجازی سعی در زنده نگه داشتن این هنر طی هشت ماه اخیر داشتند اما ضرر وارد شده بر تئاتر بسیار بالا بود.

خبرگزاری میزان - پس از شیوع موج سوم بیماری کرونا و تعطیلی دوباره تمامی تماشاخانه‌های تئاتر، این هنر با سکون غیر قابل منتظره‌ای روبرو شد، هر چند بسیاری از هنردوستان تئاتر با ایجاد رویدادهای مجازی سعی در زنده نگه داشتن این هنر طی هشت ماه اخیر داشتند اما ضرر وارد شده بر تئاتر بسیار بالا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشایی تئاتر در تابستان هم نتوانست بار سنگین شکست تولیدات تئاتری را جبران کند و این هنر همزمان با امیدواری تازه اهالی تئاتر بار دیگر به دلیل شیوع بیماری کرونا در موج سوم تعطیل شد، اتفاقی که بار دیگر مخاطبان را به تماشای آنلاین تئاتر سوق داد. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

«بازیگری در ۳۶ کارگاه» منتشر شد

«بازیگری در ۳۶ کارگاه»، عنوان کتابی است که دی ۹۹ به قلم پوریا عبدی و با مقدمه‌هایی از رویا افشار و ابوالفضل جلیلی توسط انتشارات نظام‌الملک منتشر شد.

عنوان علمی این کتاب «بازیگریِ ادراک‌گرا» است و همان‌طور که از نامش پیداست، شیوه‌ای از بازیگری می‌باشد که مبتنی بر ادراک بازیگر خواهد بود. در این شیوه که برای اولین بار مطرح می‌گردد؛ بازیگر متکی بر علم خويش است. علمی که بر توانایی‌های بدنی، بیانی و تحلیلی، همچنین مهارت‌های وابسته به تخیل، خلاقیت و شناخت متن نمایشی توجه دارد. به عبارتی بازیگر در این شیوه، قبل از انجام هر عملی، نسبت به آن آگاهیِ کاملی خواهد داشت.

بازیگریِ ادراک‌گرا شاید در موارد محدودی به سایر مکاتبِ آموزش بازیگری شباهت داشته باشد اما از نظر فکری و بینشی، متفاوت از بسیاری شیوه‌های آموزش بازیگری خواهد بود. به بیان ساده‌تر این شیوه، نوعی طرز فکر شناخت‌گرایانه نسبت به بازیگری است.

این کتاب شامل ۳۶ کارگاه عملی بازیگری است که در هر کارگاه، تمریناتی مدرن و کاربردی پیرامون موضوع مورد بحث ارائه می‌گردد. این آموزش‌ها صرفاً در حوزه‌ی فیزیک بازیگر خلاصه نمی‌شوند و تحلیل درام را نیز در حیطه‌ی آموزش‌های خود قرار می‌دهد. البته در مقوله‌ی تمرینات فیزیکی، فیلم آموزشی نیز ارائه گردیده تا مخاطب بتواند با مطالعه‌ی کتاب یک کارگاه حرفه‌ای آموزش بازیگری را لمس نماید.

این کتاب به نوبه‌ی خود اولین کتاب آموزش بازیگری ایرانیست که شامل کارگاه‌های مدون بازیگری، به همراه فیلم آموزشی می‌باشد و می‌تواند برای علاقه‌مندان به بازیگری، همچنین اساتید این رشته کتابی مفید واقع شود.

آزمون کارت صلاحیت تدریس آموزشگاه‌های آزاد هنری برگزار می‌شود

آزمون های متقاضیان دریافت کارت صلاحیت تدریس مربیان آموزشگاه های آزاد هنری در رشته های هنرهای تجسمی، خوشنویسی و موسیقی به صورت آنلاین برگزار می شود.

آزمون کارت صلاحیت تدریس متقاضیان رشته هنرهای تجسمی که شامل گرایش های، نقاشی، گرافیک، عکاسی، طراحی و مربی کودک است توسط موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر به صورت هفتگی و آنلاین برگزار می شود.

آزمون های کارت صلاحیت تدریس متقاضیان رشته هنرهای تجسمی، بر اساس تفاهم نامه دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش های هنری و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر پس از اطلاع رسانی و هماهنگی لازم با متقاضیان سراسرکشور توسط مجری آزمون، برگزار می شود.

آزمون های کارت صلاحیت تدریس موسیقی نیز به صورت آنلاین توسط خانه موسیقی ایران برای متقاضیان استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل برگزارشد و درحال حاضر هماهنگی برگزاری آزمون های این رشته در استان های جنوبی کشور در دست اقدام است.

متقاضیان دریافت کارت صلاحیت تدریس می­توانند به سامانه aes.farhang.gov.ir مراجعه و پس از مطالعه شیوه­ نامه کارت صلاحیت تدریس نسبت به ثبت نام در رشته مورد تقاضا اقدام کنند.

همایش تئاتر محیطی «ملت مقاومت» در بوشهر

۶ اثر خیابانی بر اساس برنامۀ منتشرشده از سوی دبیرخانه این همایش، در نقاط مختلف استان اجرا می‌شوند. اولین همایش تئاتر محیطی «ملت مقاومت» در سطح استان بوشهر به همت حوزه هنری در حال برگزاری است.

این آثار عبارتند از:

نمایش «سرباز سردار» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی عبدالرضا فقیه (کوی امام‌زاده)

نمایش «هشتگ انتقام سخت» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمندنیا (بوشهر)

نمایش «سرباز سردار» نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی ناهید جمشیدنیا (خورموج)

نمایش «مفقود دوم» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم کارگردانی کریم محمودی‌نیا (روستای گورک)

نمایش «مفقود دوم» نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی محمد رنجبریان (عالیشهر)

نمایش «قهرمانان نمی‌میرند» نوشته نویسندگی و کارگردانی احمدرضا قربانی (بوشهر)

این اجرا‌ها به‌صورت آنلاین از سیزدهم دی‌ماه آغاز شده و تا ۱۸ دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتشار فراخوان دومین جشنواره مونولوگ دانشجویی افرا

عمارت نوفل‌لوشاتو دومین جشنواره مونولوگ دانشجویی افرا را با عنوان «جایزه بزرگ استاد ناظرزاده کرمانی» به دبیری داود نامور و در بهار ۱۴۰۰ برگزار می‌کند.

آکادمی افرا در جهت تقویت و آینده‌سازی شیوه اجرایی محبوب مونولوگ، مخصوصا در روزگار سخت فاصله‌گذاری انسان‌ها، این جشنواره را در عمارت نوفل‌لوشاتو برگزار می‌کند.

طراح پوستر این فراخوان سعید حیدری است و بخش‌های آن به شرح زیر است:

بخش صحنه‌ای (اصلی)

الف: مونولوگ - متعارف

این بخش از جشنواره پذیرای آثاری خواهد بود که در عین نوآور بودن، برای بازتاب متعارف این شیوه اجرایی در بخش صحنه‌ای مناسب باشد.

متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره و مدارک مورد نیاز را (متن نمایشنامه در سه نسخه چاپ شده و یک لوح فشرده حاوی فایل ورد و پی‌دی‌اف) در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

ب: مونولوگ - اجرا

این بخش پذیرای آثاری تک نفره خواهد بود که بیشتر مبتنی بر نامتعارف بودن است و ویژگی‌های اجرائی و تجربی جدیدی در حوزه اجرا است و شامل آثاری است که با محوریت تجربه‌های اجرائی (پست دراماتیک، آلترناتیو، ضد جریان، انواع تجربیات رقص معاصر و...) تولید شده باشند.

متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره، مدارک مورد نیاز را (سه نسخه از طرح اجرائی چاپ شده و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل ورد و پی‌دی‌اف) در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

بخش محیطی

در این بخش با استفاده از کافه بام عمارت نوفل‌لوشاتو (روف گاردن)، مونولوگ‌های کافه‌ای انتخاب و اجرا می‌شود. بدیهی است استفاده از فضای کافه باید در خدمت فرم و محتوای اثر نمایشی باشد.

متقاضیان شرکت در این بخش می‌بایست فرم شرکت در جشنواره، مدارک مورد نیاز را (سه نسخه از متن نمایشنامه یا طرح اجرایی و یک نسخه لوح فشرده حاوی فایل ورد و پی‌دی‌اف) در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل دهند.

جوایز و امتیازات جشنواره:

جوایز نقدی و لوح زرین در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، بازیگری زن، بازیگری مرد و کارگردانی به نفرات برتر اهدا خواهد شد و اجرای عمومی در عمارت نوفل‌لوشاتو شامل سه گروه برگزیده جشنواره می‌شود.

گاه‌شمار جشنواره:

مهلت ثبت‌نام و تحویل مدارک: از ۲۵ دی تا ۱۰ بهمن ۹۹

اعلام متون یا طرح پذیرفته شده برای بازبینی: ۲۵ بهمن ۹۹

بازبینی ۱۵ دقیقه از آثار پذیرفته شده در مرحله اول: ۲۰ اسفند تا ۲۵ اسفند ۹۹

اعلام پذیرفته‌شدگان مرحله بازبینی: روزهای پایانی اسفند  ۹۹

برگزاری جشنواره در عمارت نوفل‌لوشاتو: بهار ۱۴۰۰

مقررات و شرایط برگزاری جشنواره:

هر متقاضی می‌تواند یک اثر را در جشنواره شرکت دهد.

جشنواره محدویت موضوعی ندارد اما با توجه به شرایط کنونی و فراگیر جامعه، آثاری که به معضلات زیستی بشر معاصر با نگاهی تاثیرگذار می‌پردازند، در اولویت انتخاب هستند.

متقاضیان حضور در جشنواره (کارگردان و بازیگر) می‌بایست دانشجو بوده و یا حداکثر یک سال از فارغ‌التحصیلی آنها گذشته باشد.

جایزه نمایشنامه‌نویسی مختص دانشجویان شرکت کننده در این بخش است.

حضور مشاور در کنار کارگردان بلامانع است.

نمایش‌های راه یافته به جشنواره (هر دو بخش) در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی، بازیگری و کارگردانی برای کسب جایزه با هم به رقابت پرداخته و آثار برگزیده در قالب رپرتواری اجرای عموم خواهند داشت.

آثار متقاضی تمامی بخش‌ها نباید پیش از این منتشر و یا اجرا شده باشند.

تعیین زمان و مکان اجرا به عهده دبیرخانه است و ستاد اجرایی تا حد امکان سعی بر همکاری و هماهنگی با گروه اجرایی را دارد.

دبیرخانه هیچ‌گونه تعهدی برای اسکان گروه‌های شهرستانی ندارد، اما تمامی تلاش خود را برای سهولت در این امر به کار خواهد گرفت.

تکمیل و ارائه فرم ثبت‌نام به منزله پذیرش تمامی شرایط، قوانین و زمان‌بندی جشنواره است.

مدارک مور دنیاز:

گواهی اشتغال به تحصیل و یا کپی مدرک تحصیلی برای واجدین شرایط.

کپی کارت دانشجویی.

یک قطعه عکس.

ارائه مجوز نویسنده و یا صاحب ایده برای بخش‌های مختلف.

آدرس و تلفن دبیرخانه:

تهران : تهران_ خیابان حافظ، خیابان نوفل‌لوشاتو، نبش تقاطع رازی، روبروی سفارت واتیکان، شماره ۱۸

انتهای پیام/

برچسب ها: سینما تئاتر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سینما تئاتر عمارت نوفل لوشاتو کارت صلاحیت تدریس آموزش بازیگری برگزار می شود هنرهای تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، اصغر کشت کار قائم مقام رییس و معاون آموزشی دانشگاه با اعلام این خبر افزود: با اتمام بررسی پرونده متقاضیان تدریس در هیات های اجرایی معین استان ها و بررسی نهایی در هیات اجرایی جذب دانشگاه، نتایج این فراخوان اعلام شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته به منظور تامین نیازهای موجود در بکارگیری مدرسان، ابتدا نیازسنجی اولیه در مراکز آموزشی و واحدهای استانی باتوجه به دوره های در حال اجرا و رشته های جدید انجام شد.

کشتکار افزود: دراین فراخوان حداقل سن متقاضیان برای شرکت در فراخوان ۲۸ سال و حداکثر سن ۶۵ سال بود و جذب مدرس به صورت بومی در واحدهای استانی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: پس از ثبت نام، تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مستندات توسط متقاضی در سامانه جامع جذب مدرسان، اعتبارسنجی اطلاعات و مستندات متقاضیان در واحدهای استانی انجام شد و پرونده متقاضیان واجد شرایط در کارگروه‌های بررسی صلاحیت علمی مطابق با شاخص‌های ارزیابی بومی شده، امتیاز دهی شد و نتایج بررسی صلاحیت علمی به همراه وضعیت صلاحیت عمومی در هیات اجرایی معین استان و هیات اجرایی جذب دانشگاه جمع‌بندی شد.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت: در این فراخوان بیش از ۷۳ هزار نفر وارد سامانه ثبت نام شدند که از این تعداد، حدود ۱۸ هزار نفر ثبت‌نام قطعی کرده و در مجموع بالغ بر ۷ هزار نفر برای مصاحبه و ارزیابی علمی به کارگروه‌های بررسی توانایی علمی دعوت شدند. از این تعداد حدود ۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شده و کد مدرسی برایشان صادر شد.

وی افزود: لازم به ذکر است کد مدرسی افراد واجد شرایط پس از شرکت در دوره تربیت مدرس با عنوان آشنایی با نظام علمی کاربردی که از طریق مرکز امور مدرسان دانشگاه با همکاری واحدهای استانی برگزار می گردد، فعال می شود و مدرسان پس از فعال سازی کد مدرسی می توانند با مراکز آموزش علمی کاربردی برای تدریس همکاری نمایند.

کشت کار در خاتمه اظهار داشت: فراخوان بعدی، پس از نیازسنجی در تابستان ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و افرادی که در فراخوان ۱۴۰۲ در اولویت قرار نگرفته‌اند در صورت علاقمندی می‌توانند در فراخوان آتی مجددا شرکت نمایند.

کد خبر 6099152

دیگر خبرها

  • جشنواره سراسری تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی فراخوان داد
  • جزئیاتی جالب درباره دنیای پرزرق و برق و باشکوه بازیگری بهرام افشاری
  • افزایش انتشار کربن، همچنان نگرانی زیست‌محیطی اصلی جهان
  • افزایش انتشار کربن، همچنان یک نگرانی مهم زیست‌محیطی
  • قصه شهرت و پایانش رنگ کهنگی نمی‌گیرد/ ترس‌ و تردیدهای یک ستاره
  • قصه شهرت و پایانش رنگ کهنه‌گی نمی‌گیرد/ ترس‌ و تردیدهای یک ستاره
  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • انتشار فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی
  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود