Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   رضا رضایی معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت : تخصیص این میزان اعتبار در راستای تفاهم نامه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل اختصاص یافته است و خرید کلی کتاب در دی ماه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید 

درخشش دانش آموز خراسان شمالی در پویش کتابخوانی

او با اشاره به فعال شدن کمیته خرید کتاب بیان داشت: از جمله شرایط خرید کتاب از مولفان و نویسندگان را استفاده نکردن آن‌ها از یارانه امسال است و خرید کتاب مشمول کتاب‌های آموزشی نمی‌شود.

رضایی در ادامه گفت: انتخاب کتاب‌ها بر اساس محتوا، کیفیت چاپ، و نیازسنجی موضوعی است که پس از بررسی کتاب‌های مورد نیاز خریداری می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود : خرید کتاب از ناشران و نویسندگان هم استانی با هدف حمایت مالی صورت می‌گیرد.

رضایی با بیان اینکه علاوه بر آن توزیع این آثار سبب معرفی هر چه بیشتر عموم مردم با نویسنده‌های بومی و آثار آن‌ها می‌شود افزود: کتاب‌های مرتبط با معرفی فرهنگ بومی و محلی استان، هنر و پیشینه تاریخی استان در اولویت خرید هستند.

او با بیان اینکه در طرح تابستانه کتاب امسال نیز علاقمندان از هفت کتابفروشی عضو طرح در مجموع یک میلیارد و ۴۶۶ ریال کتاب خریداری کردند، گفت: این میزان نسبت به طرح بهاره کتاب رشدی ۸۳ درصدی داشت.

او افزود: در طرح پاییزه کتاب نیز ۲۰۶ میلیون ریال یارانه به استان اختصاص یافته بود که از آغاز طرح خرید کتاب در خراسان شمالی ۲۶۶ میلیون ریال یارانه مصرف شد.

او یادآورشد: برگزاری جلسات رونمایی از کتاب، ارائه تسهیلات کم بهره، ارائه بن کتاب به خریداران برای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و خرید کتاب از ناشران و مولفان استانی اقداماتی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از صنعت نشر استان انجام داده‌است.

گفتنی است؛ در استان خراسان شمالی۲۲ انتشارات با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناشران خراسان شمالی فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خرید کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ در پیام محمدرضا حسین نژاد آمده است: شهید بزرگوار مرتضی مطهری بدون شک یکی از نخبگان و متفکران جامعه اسلامی است که راه طریقت، علم، آگاهی و جستجوگری را به عنوان متعالی‌ترین اندیشه‌ها در مسیر زندگی جوانان قرار داد تا دریچه حقیقت، فضیلت و معرفت را به روی همگان بگشاید.
حسین نژاد افزود: داشتن روحیه تواضع علمی و حقیقت طلبی از مشخصه بارز جامعه معلمان و آموزگاران، این تلاشگران بی ادعای عرصه علم و تربیت است و با چنین رویکردی، جامعه پویایی و بالندگی مسیر خود را خواهد یافت.
استاندار خراسان شمالی در این پیام ابراز امیدواری کرد که به لطف خداوند متعال با تلاش و همت معلمان، مربیان نسل آینده و معماران آینده جامعه، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر علم، دانش و پرورش دانش آموزان این خطه از میهن اسلامی ایران اسلامی باشیم.
۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در سال ۱۳۵۸، در تقویم رسمی کشور روز معلم نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس