Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های دورنمای اقتصادی جهان متوسط رشد اقتصادی جهان در سال 2020 را منفی 4.3 دنیا برآورد و پیش بینی کرد اقتصاد جهان در سال 2021 به رونق بازگردد و رشد 4 درصدی را در این سال تجربه کند.رشد اقتصادی جهان در سال 2019 بالغ بر 2.3 درصد اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع ویروس کرونا ضربه سختی به اقتصاد جهان زده و باعث افت شدید فعالیت های اقتصادی و تجاری در جهان طی سال 2020 شد.

 

پیش بینی بانک جهانی از رشد 4 درصدی اقتصاد جهان در سال 2021 با فرض مهار ویروس کرونا و گسترش تزریق واکسن این ویروس تهیه شده است. اگرچه تحریم های غیرانسانی آمریکا و پیروی خودخواهانه کشورهای جهان از این تحریم ها به عنوان یک عامل مهم، باعث رشد اقتصادی منفی در ایران طی سال 2020 شده است اما شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشورهای دیگر جهان را نیز در رکود فرو برده است.

 

آمریکا که بانی تحریم ها علیه ایران بوده است با رشد منفی 3.6 درصدی اقتصاد خود در سال 2020 مواجه شده است این در حالی است که اقتصاد ایران با فاصله اندک رشد منفی 3.7 درصدی را در این سال تجربه کرده است.رشد مفنی 3.6 درصدی اقتصاد آمریکا که در سال 2020 ثبت شده است حداقل طی 50 سال گذشته سابقه نداشته است. بررسی آمارهای بانک جهانی از سال 1971 به این سو نشان می دهد این رشد منفی طی این دوره 50 ساله بی سابقه بوده است.

 

اقتصاد منطقه یورو نیز از آسیب های کرونا در امان نمانده و بیش از دو برابر اقتصاد ایران در سال 2020 کوچک شده است. بانک جهانی رشد منفی 7.4 درصدی را برای اقتصاد منطقه یورو در سال 2020 برآورد کرده است.عربستان سعودی رشد منفی بیشتری نسبت به ایران در سال 2020 را تجربه کرده است. رشد اقتصادی عربستان در این سال منفی 5.4 درصد اعلام شده است.

 

بر اساس گزارش بانک جهانی در میان اقتصادهای بزرگ، چین با رشد 2 درصدی روبرو شده است. رشد اقتصادی ژاپن نیز منفی 5.3 درصد، روسیه منفی 4 درصد و هند منفی 9.6 درصد برآورد شده است.بانک جهانی پیش بینی کرده است اقتصاد ایران در سال 2021 وارد رونق شود و رشد 1.5 درصدی را در این سال به خود ببیند.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تحریم ایران کرونا اقتصاد آمریکا جام نیوز رشد اقتصادی جهان در سال بانک جهانی سال 2020 رشد منفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری امام جمعه کرمانشاه با اشاره به عملیات وعده صادق که منجر به شکستن هیمنه استکبار و قدرت‌های جهانی شد، گفت : این عملیات قدرت ایران و نیرو‌های مسلح کشور را نشان داد.

وی افزود: آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا شکل می‌گیرد حاصل این عملیات است و این بیداری در نهایت به نابودی صهیونیست‌ها منجر خواهد شد.

وی از سفر اخیر رئیس جمهور به کشور‌های پاکستان و سریلانکا یاد کرد و آن را مکمل عملیات وعده صادق دانست و گفت: در شرایطی که دولت آمریکا اخیرا تلاش کرده بود با اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی افراد، کشور‌ها را برای همکاری با ایران تهدید کند سفر رئیس‌جمهور این جو را شکست و مزایای امنیتی، اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشت.

امام جمعه کرمانشاه از دستاورد‌های امنیتی این سفر یاد کرد که باعث می‌شود گروهی که تحت مدیریت موصاد و آمریکا قصد ناامنی در مرز‌های دو کشور را دارند، ناکام بمانند.

وی با بیان اینکه این سفر در حوزه اقتصادی و اجتماعی نیز دستاورد‌های فراوانی داشته است، از پروژه‌های بزرگی یاد کرد که از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تبریک روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای از اینکه فرهنگ پهلوانی از دیرباز جزء فرهنگ کشور بوده یاد کرد و افزود: از دیرباز مردم ایران این فرهنگ را بین خود حفظ کرده و هوای فقرا و ضعفا را داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از نقش کارگران در جهاد اقتصادی کشور یاد کرد که در قالب کار گروهی با کارفرمایان نه تنها نیاز جامعه و کشور را تولید می‌کنند، بلکه صادرات را رونق می‌دهند.

وی با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، تربیت نسل انقلابی، نسل شهدا، نسل علما و دانشمندان که امروز ما را در عرصه بین‌الملل در رتبه‌های اول دنیا قرار دادند را حاصل تلاش معلمان امروز و معلمان بازنشسته دانست که باید قدردان آنها باشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: ایران پیشرفته و فناور می‌تواند برای جهان نوآوری داشته باشد
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است