Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دعایی گفت: علامه مصباح یزدی پیشران تحول در حوزه های علمیه است و توانست حوزه ها را از سیره سنتی به حوزه هایی که برای مرزبانی از اندیشه های ناب اسلامی کادر سازی می کنند، تغییر مسیر بدهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام سید محمد محسن دعایی مدیر عالی موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی، صبح امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی که در حسینیه مقام معظم رهبری برگزار شد،  اظهار داشت: زندگی بدون آرمان و هدف هرزگی است و انسان در این روز مرگی تمام سرمایه خود را از بین می برد در حالی که اگر آرمان داشته باشد به سمت آن هدف و ارمان رشد و متعالی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آرمان بدون الگو ممکن نیست، افزود: علامه مصباح یزدی در مدت ۱۰ سال بعنوان شاگرد خصوصی آیت الله بهجت علاوه بر کسب علم فقاهت و عرفان، مکاسب را آموخت و با کسب فیض از محضر این بزرگوار ساختار حوزه های علمیه و طلاب را به سمت تهذیب سوق داد.

دعایی تصریح کرد: علامه مصباح یزدی پیشران تحول در حوزه های علمیه است و توانست حوزه ها را از سیره سنتی به حوزه هایی که برای مرزبانی از اندیشه های ناب اسلامی کادر سازی می کنند تغییر مسیر بدهد.

مدیر مدرسه مرکز تخصصی فقهی امام رضاعلیه السلام به دیگر فعالیت های انقلابی و سیاسی علامه مصباح یزدی اشاره کرد وافزود: این حکیم بزرگوار در چارچوب حوزه متوقف نشد و در دوران اصلاحات که حلقه کیان سازماندهی شد تا ریشه های ایمان را از بین ببرند با حضور در شهرهای مختلف کشور بیش از ۶ هزار ساعت سخنرانی کرد.

حجت الاسلام دعایی اضافه کرد: علامه مصباح در یک برهه از تاریخ انقلاب اسلامی و در حیات خلوت آمریکا در آمریکای لاتین ۸۰ سخنرانی در کلیساها و مراکز دانشگاهی این کشورها برپا کرد و از اندیشه های ناب اسلامی دفاع کرد.

وی افزود: آیت الله مصباح هیمنه مارکسیسم را در ایران شکست و بزرگترین تئوریسین و عقبه تئوریک حزب مارکسیسم خاورمیانه را مسلمان و شیعه کرد.

دعایی بیان داشت: این عالم مجاهد همچون پروانه به گرد شمع ولایت فقیه جرخید و نظام سیاسی اسلام را تئوریزه کرد و برای رهبری معظم انقلاب عمار وار عمل کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: علامه مصباح یزدی حوزه های علمیه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی بدین شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی ماجده و پارسا حاجیه خانم حائری(ره) موجب تأسف گردید.

ضمن ابراز همدردی فقدان آن بانوی گرامی را به خاندان مکرم مصاب و بیوت بلند پایه مرحوم آیت الله العظمی حائری (قدس سره) و حضرت امام خمینی (اعلی اله المقامه) تسلیت عرض نموده، از خداوند غفور ودود برای ایشان، والد معظم و فقیدشان حضرت آیت الله شیخ مرتضی حائری(قدس سره) و همسر شهید ارجمندشان حضرت آیت الله حاج سید مصطفی خمینی(ره) علو درجات و وصول به مقام رضوان الهی و برای بازماندگان، بهروزی, عزت و پاداش نیک الهی را مسئلت می نمایم.

علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیت الله کوهستانی، ستاره آسمان فقاهت ایران
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • فرزندان با استعداد خود را به حوزه های علمیه بفرستید
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری