Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:17:50 GMT

معتادان متجاهر در خلخال جمع‌آوری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۶۰۴۴۹۲

معتادان متجاهر در خلخال جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خلخال افزود: با تامین هزینه‌های مربوط به بستری ، بهبود دهی و ترک اعتیاد معتادین متجاهر دست کم  ۳۰ معتاد متجاهر با کمک ماموران انتظامی جمع‌آوری و به کمپ ترک اعتیاد این شهر هدایت خواهند شد.

او هدف از اجرای این طرح را جمع‌آوری معتادان متجاهر را نگهداری آنها در مراکز بازآفرینی و ترک اعتیاد زیرپوشش بهزیستی و سم‌زدایی از این افراد و زمینه‌سازی برای بازگشت دوباره به زندگی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: جمع‌آوری معتادان متجاهر راهکار مناسبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از ارتکاب جرم توسط معتادین متجاهر بوده و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر بویژه شهرداری و خیرین همکاری لازم را با مجریان طرح داشته باشند.

او اظهارکرد: در حال حاضر منشاء بیش از ۹۰ درصد از عوامل سرقت در این شهرستان اعتیاد به موادمخدر است و در صورت جمع‌آوری معتادان ضمن تلاش برای بهبودی افراد مبتلا به مواد افیونی ، به اهداف کاهش جرایم سرقت نیز دست خواهیم یافت.

وی با بیان اینکه معتادین متجاهر در خلخال شناسایی شده‌اند و جمع‌آوری معتادان  متجاهر در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قراردارد، افزود: جمع‌آوری معتادان متجاهر طرح خوبی در کاهش جرایم کیفری در این شهرستان است.

بابایی با قدردانی از تلاش ماموران انتظامی و اطلاعاتی در مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان و تهیه و توزیع‌کنندگان مواد مخدر و متلاشی کردن باندهای توزیع مواد افیونی گفت: در نتیجه این تلاش‌ها آمار موادمخدر کشف شده در ۹ ماه امسال بیش از ۹۰ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خلخال با تاکید بر اینکه همه مسئولان علاوه بر وظیفه مسئولیتی خود مسئولیت اجتماعی و اخلاقی در قبال مواجهه با آسیب موادمخدر دارند، تشریح کرد: نگاه جامعه به یک معتاد باید نگاه به یک بیمار نیازمند توجه بوده و گرونه بی تفاوتی مسئولان و مردم به آسیب اعتیاد در جامعه منجر به افزایش آسیب‌ها خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از خانواده معتادین آلوده به مواد افیونی اظهارکرد: همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر بویژه شهرداری و خیرین باید همکاری لازم را با مجریان طرح داشته باشند ، درمان معتادین و حل ریشه‌ای معضل اجتماعی اعتیاد به بکارگیری خرد جمعی و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی خانواده معتادین نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

بابایی استعمال مواد دخانی ، سیگار و قلیان در بین نسل جوان را خطری جدی برای جامعه دانست و افزود: در حالی که استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی بر اساس قوانین جاری کشور ممنوع است ، بیشترین وقت ستاد مقابله با کرونای خلخال صرف پلمب ، تعطیلی و توقف فعالیت قلیانسراهای این شهرستان می‌شود.

در این جلسه ابوطالب نصیری به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خلخال معرفی و از زحمات عادل قربانی دبیر قبلی تجلیل شد.

برچسب‌ها خلخال مواد مخدر استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلخال مواد مخدر استان اردبیل خلخال مواد مخدر استان اردبیل اخبار کنکور شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر جمع آوری معتادان معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با انجام اقدامات تخصصی و با همکاری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم، مأموران از حمل و جابه جایی محموله‌ای از مواد افیونی توسط یک دستگاه کامیون در یکی از محورهای مواصلاتی مطلع شده و اقدامات میدانی خود را برای شناسایی محموله مواد مخدر آغاز کردند.

وی اضافه کرد: در نهایت پس از حضور مأموران انتظامی و کنترل تردد خودروهای عبوری در محور مورد نظر، کامیون حامل مواد مخدر شناسایی و برای بررسی دقیق‌تر به راننده خودرو دستور ایست صادر شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: پس از متوقف شدن خودرو و در بازرسی دقیق از آن، مأموران پلیس مقدار ۲۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بار گوجه جاساز شده بود را کشف کردند.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به توقیف خودرو حامل مواد افیونی و دستگیری یک سوداگر مرگ خاطر نشان کرد: مأموران پلیس در سطح استان حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز جامعه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهند کرد.

کد خبر 6099381

دیگر خبرها

  • معتادین متجاهر در شیروان جمع‌آوری شدند
  • درمان اعتیاد باید اجتماع محور باشد
  • ۳۰ خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگیر شدند
  • کدام استان‌ها بیشترین شهدای مبارزه با مواد مخدر را دارند؟
  • عملیات پلیس علیه مواد مخدر در کیش
  • دستگاه‌ها در راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد با شهرداری ایلام همکاری کنند
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان