Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت:امسال 4798 واقعه طلاق در سامانه تصمیم استان ثبت شد که با مشاوره های روان شناسی 28 درصد آنها منجر به سازش شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین روز پنجشنبه با حضور معصومه ابتکار معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، هدایت الله جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا وارثی در این جلسه اظهارداشت: مسائل اولویت دار و مبتلا به زنان و خانواده در استان قزوین مبتنی بر سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده شامل طلاق، مسائل اجتماعی، اعتیاد و اقدام به خودکشی و خشونت خانگی و مشکلات سرپرستان خانوار است.

وی بیان کرد: در سال گذشته 8318 نفر به سامانه تصمیم برای طلاق مراجعه و ثبت نام کردند که 27.2 درصد منجر به سازش شد و امسال با اقدامات انجام شده با کاهش مواجه شدیم و با مراجعه 4798 نفر حدود 28.4 درصد به سازش منجر شد.

وارثی تصریح کرد: در حوزه طلاق وظایف بهزیستی در راستای تحکیم و تعالی بنیان خانواده از طریق افزایش رضایت مندی و پایداری روابط خانوادگی، پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن است که به منظور صیانت از کانون خانواده از طریق مداخلات تخصصی و روانی، اجتماعی اقدام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: با راه اندازی مرکز جامع مراقبت از خانواده(سامانه تصمیم) در همه شهرستان های استان از جمله قزوین، بوئین زهرا، آبیک و تاکستان(راه اندازی مرکز سامانه تصمیم در شهرستان آوج در دست اقدام است) و ارائه خدمات به زوجین متقاضی طلاق برای کاهش این آسیب اجتماعی اقدام شده است.

وارثی بیان کرد: برنامه های آگاه سازی از طریق اورژانس اجتماعی، توسعه مراکز مشاوره، توسعه اورژانس اجتماعی در سطح استان انجام و با استقبال مراجعان روبرو شده است.

وی گفت: در سال گذشته 2872 واقعه طلاق در استان ثبت شد که در رتبه سیزدهم کشور قرار گرفتیم و با ثبت 7907 واقع ازدواج هم از نسبت 2.7 درصدی برخوردار شدیم.

وارثی بیان کرد: در راستای حمایت و توانمند سازی زنان و دختران در معرض خشونت و یا خشونت دیده در 9 ماهه سال جاری در خصوص خشونت خانگی 2461 تماس با خط 123 برقرار شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت: اختلافات حاد خانوادگی با 1448 تماس، کودک آزاری با 505 تماس، همسرآزاری با 190 مورد تماس بیشترین موضوعات را تشکیل می دادند.

وی اضافه کرد: همچنین تیم سیار اورژانس اجتماعی تعداد  2392 ماموریت در خصوص خشونت خانگی به انجام رسانده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد:  از ابتدای سال گذشته تا پایان آذرماه امسال  118 زن در معرض خشونت و خشونت دیده در مرکز خانه امن(سرپایی و یا نگهداری) پذیرش شده و خدمات تخصصی اعم از روانذ شناسی، مددکاری، حقوقی، پزشکی به این گروه هدف ارائه شده است. 

وی گفت: همچنین تعداد 43 زن و دختر در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در مراکز خانه سلامت دختران و بازپروری زنان مورد پذیرش و حمایت قرار گرفته اند.

در ادامه از مرکز شبانه روزی درمان و توانبخشی بیماران مزمن بانوان گلستان با ظرفیت 40 نفر و مرکز توانمند سازی و جامع پذیری بیماران بهبود یافته  بانوان آرزو با ظرفیت 30 نفر و نمایشگاه و فروشگاه مجازی ملی صنایع دستی و مشاغل خانگی به صورت مجازی رونمایی شد.

برای راه اندازی دو مرکز توانبخشی و توانمند سازی از سوی بهزیستی استان قزوین 9 میلیارد ریال هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی استان قزوین سامانه تصمیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سفر به استان هرمزگان، از نمایشگاه دستاوردهای قضائی این استان که در محل دادگستری هرمزگان برپا شده بود، بازدید کرد.

در این نمایشگاه که دارای ۱۸ غرفه بود، دستاوردهای قضائی استان هرمزگان در بخش‌های ادارات کل «پزشکی قانونی»، «زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی»، «بازرسی»، «ثبت اسناد و املاک» و «سازمان قضائی نیروهای مسلح»، معاونت‌های «مالی پشتیبانی»، «منابع انسانی و امور فرهنگی»، «اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم» و «آمار و فناوری اطلاعات»، «تعزیرات حکومتی»، «بنادر، گمرکات و اموال تملیکی»، «مقابله با قاچاق سوخت»، «حقوق عامه، حفظ حقوق بیت‌المال، ساماندهی پارکینگ‌ها و اقتصاد مقاومتی»، «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه»، «مرکز حل اختلاف»، «دیوان عدالت اداری» و «حفاظت اطلاعات» و «روابط عمومی و ارتباطات»، به نمایش در آمد.

در جریان این نمایشگاه اعلام شد که از مجموع ۵۰ هزار فقره پرونده قابل سازش استان هرمزگان در سال گذشته، ۲۲ هزار مورد منتهی به صلح و سازش شده است.

همچنین در بخش مربوط به دستاوردهای اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان اعلام شد که بیش از ۹۰ درصد اراضی موقوفه، کل اراضی حریم دریا و بیش از ۹۰ درصد جزایر استان هرمزگان حدنگاری شده است.

در غرفه مربوط به دستاوردهای اداره کل زندان‌های استان هرمزگان نیز ضمن نمایش آثار تولیدشده توسط زندانیان این استان، اعلام شد که ۳۰ درصد ملاقات‌های زندانیان در استان هرمزگان به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

همچنین در بخش مربوط به فناوری اطلاعات این نمایشگاه، گزارشی از روند اجرای طرح جهادی خدمات الکترونیک قضائی در مناطق محروم استان هرمزگان به رئیس قوه قضائیه ارائه شد. در بخش دیگری از این نمایشگاه، عملکرد دادگستری استان هرمزگان در زمینه مبارزه با قاچاق در حوزه‌های کارت سوخت، مصرف‌کنندگان جز، مصرف‌کنندگان عمده و جایگاه‌های عرضه سوخت ارائه شد.

کد خبر 6095532

دیگر خبرها

  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟