Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسپیس ایکس پس از اقدام ناموفق خود در آزمایش سفینه SN8 اکنون توانست مدل اولیه SN9 را به نحوی بهتر طراحی کند و آزمایش بررسی موتورهای آن را با موفقیت به پایان برساند. مدل اولیه سفینه SN9 روز گذشته به مدت چند ثانیه مورد آزمایش قرار گرفت و موتورهای آن بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آزمایش‌ها در پایگاه تگزاس شرکت اسپیس ایکس در نزدیکی بوکا چیکا صورت گرفتند.

روش آزمایش چند ثانیه‌ای موتورها یک فرآیند ساده و کاربردی است که سازمان‌های فضایی برای بررسی قدرت موتور و تاثیرات آن بر روی بدنه سفینه صورت می‌دهند. اکنون با توجه به نتایج آزمایش صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود که شرکت اسپیس ایکس در آینده نزدیک سفینه SN9 یا همان Serial No.9 را به آسمان بفرستد تا آزمایش ثانویه خود را صورت دهد. این آزمایش‌ها در مرحله سوم جدی‌تر خواهند شد و SN9 قرار است راهی که SN8 موفق به پیمایش آن نشد را طی کند.

بیشتر بخوانید

سفینه جدید اسپیس ایکس به هنگام آزمایش منفجر شد

آزمایش ناموفق سفینه SN8

ماه گذشته در تاریخ ۹ دسامبر شرکت اسپیس ایکس سعی کرد تا سفینه SN8 را با سه موتور Raptor برای آزمایش به پرواز در آورد که متاسفانه این سفینه به هنگام فرود بر سطح زمین منفجر شد. این سفینه توانست در آزمایش آخر خود ۱۲.۵ کیلومتر به آسمان برود و سپس به سطح زمین برگردد. متاسفانه سفینه مذکور در فرود نتوانست سرعت خود را به میزان لازم کم کند و به همین دلیل انفجار صورت گرفت. این در حالی است که SN8 تقریبا تمامی قسمت‌های دیگر آزمایش را با موفقیتی چشم‌گیر پشت سر گذاشته بود.

با وجود اتمام ناموفق آزمایش صورت گرفته بر روی SN8 ایلان ماسک فرآیند آزمایش را به صورت کلی یک موفقیت بزرگ نامید و از انفجار سفینه اندوهگین نشد. گفتنی است؛ شرکت اسپیس ایکس سعی دارد سفینه‌هایی برای بردن انسان‌ها به ماه و مریخ طراحی کند. هدف اصلی این مجموعه امکان استفاده دوباره از سفینه‌ها است و مسئولان این شرکت می‌خواهند هزینه‌های سفر به فضا به حداقل برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک ایستگاه فضایی شرکت اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سید یاسر حسن‌پور در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار کرد: استان سمنان پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل بوده است و در برنامه توسعه ۱۴۰۳ استان این پروژه قرار داشته که با پیگیری‌های استاندار و موافقت مقام عالی وزارت، این پروژه در پنج شهر بزرگ استان در سال ۱۴۰۲ شروع به کار کرد.

وی افزود: اهمیت اجرا و توسعه شبکه فیبرنوری در سال جدید به میزانی بالا بوده است که در قانون بودجه سال جاری، تمهیداتی برای تحقق این پروژه مهم در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان خاطرنشان کرد: با انجام موفق پروژه فیبرنوری در سراسر استان، سرعت اینترنت به صورت ۱۰۰ برابری افزایش پیدا می‌کند و امکان دسترسی سریع‌تر، ایمن‌تر و پایدارتر به اینترنت برای مشترکان فراهم می‌شود.

حسن‌پور با تاکید بر اینکه از مزایای دیگر استفاده از فیبرنوری، دسترسی عادلانه مردم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با کیفیت در سراسر استان است، تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سطح استان تا کنون، اجرای پروژه فیبرنوری در پنج شهر بزرگ استان در حال اجرا است.

کد خبر 749744

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • جزئیات حادثه واژگونی خودروی ایکس ۵۵ پرو
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • صعود پردردسر الهلال به فینال جام حذفی عربستان
  • صعود جنجالی الهلال ۱۰نفره به فینال جام حذفی عربستان
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد