Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تارنمای ناتو؛ استولتنبرگ با اشاره به تصمیم گیری در باره آینده ماموریت نیروهای این سازمان در افغانستان در نشست ماه فوریه وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو و استقبال و حمایت از مذاکرات جاری صلح میان گروه های افغان، گفت: چالش ها، دشواری ها و بی اعتمادی های زیاد و در عین حال مذاکرات به عنوان تنها راه به سوی صلح و پیشرفت به سوی راه حل مسالمت آمیز، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین سال نوی میلادی را فرصت مهمی برای تقویت دوباره روابط اروپا و آمریکای شمالی خواند و گفت: روی نقش اساسی آلمان در این اقدامات حساب می کنم.

استولتنبرگ همچنین ۲۰۲۱ را سال مهمی برای کنترل تسلیحات و جلوگیری از گسترش سلاح های هسته ای دانست و افزود: باید اطمینان یابیم که با پایان اعتبار توافقنامه استارت در ماه آینده، وضعی پیش نخواهد آمد که هیچ توافنقامه ای برای تنظیم شمار کلاهک های هسته ای در جهان، وجود نداشته باشد.

«هایکو ماس»  وزیر امور خارجه آلمان نیز بر لزوم تقویت کنترل بین‌المللی بر تسلیحات هسته‌ای تاکید کرد و خواستار تلاش های جدی برای خلع سلاح هسته ای شد.

ماس در سفر به شهر امان پایتخت اردن و پیش از نشست با همتایان خود از ۱۵ کشور دیگر عضو «ابتکار استکهلم» گفت: ما در زمانی زندگی می کنیم که دوباره یک مارپیچ تسلیحاتی ایجاد شده است و اگر ما فقط بنشینیم و تماشا کنیم، عواقب مهلکی در پی خواهد داشت.»

او  در حالی در اردن این سخنان را بیان کرده که در همسایگی اردن، فلسطین اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی به کانون بحران هسته ای در جهان و خاورمیانه، تبدیل شده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۶۰۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که ناتو مسئول اصلی جنگ کنونی در اوکراین است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که ناتو مستقیماً مسئول درگیری اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی دبیر کل ناتو تاکید کرد که اظهارات دبیر کل ناتو صحت ندارد و چیزی جز شایعه نیست.

وانگ تاکید کرد که چین بحران اوکراین را آغاز نکرده و مسئولیت ناتو در قبال آن غیرقابل تغییر است.

وی افزود که ناتو باید در مورد نقش خود در جنگ اوکراین تأمل کند، دست از سرزنش دیگران بردارد و اقدام عملی برای پیشبرد راه حل سیاسی را در پیش بگیرد.

دبیر کل ناتو دیروز پکن را متهم کرد که از تولید تسلیحات نظامی روسیه از طریق صادرات قطعات با کاربرد دوگانه به این کشور حمایت می‌کند.

استولتنبرگ گفت: چین می‌گوید خواهان روابط خوب با غرب است و در عین حال همچنان به دامن زدن به بزرگترین درگیری مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم ادامه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • سرنوشت قهرمان لیگ در صورت امتیازهای برابر مشخص نیست! | آخر فصل نظر بدهید
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است